مدیران خودروعصر اعتبار

آخوندی:

عادی شدن پروازها دو تا سه روز زمان می‌برد

عصر ساختمان- وزیر راه و شهر سازی گفت: پروازها در فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی از سر گرفته شده است اما بازگشت این فرودگاه ها به شرایط عادی دو، سه روز زمان می برد.

عادی شدن پروازها دو تا سه روز زمان می‌برد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از صدا و سیما ، عباس آخوندی در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه روزانه از فرودگاه مهرآباد 430 پرواز و از فرودگاه امام خمینی 220 پرواز صورت می گرفت افزود: پس از بارش برف و یخ زدگی این فرودگاه ها که منجر به بروز اختلالاتی در پروازهای آنها شد، نشست و برخاست هواپیماها در آنها از دوشنبه از سرگرفته شد.

    وی افزود: از ظهر دوشنبه 80 پرواز نشست وبرخاست در فرودگاه مهرآباد انجام شد و 20 پرواز هم در فرودگاه امام صورت گرفت.

    وزیر راه وشهر سازی افزود: آنچه باعث بروز اختلال در پرواز هواپیماها در فرودگاه شد مشکل نبود دید مستقیم خلبان بود.

    وی افزود: خلبان برای بلند شدن از باند هر فرودگاه نیاز به 500 تا 600 متر دید مستقیم دارد و برای نشستن هواپیما به 800 متر دید مستقیم نیاز است در حالی که این دید در فرودگاه مهرآباد به 300 متر رسیده و در فرودگاه امام وضعیت بدتر بود.

    آخوندی همچنین گفت: تمام جاده ها و مسیرهای شریانی اصلی کشور به جز آزاد راه تهران ساوه و جاده قدیم تهران - قم بازگشایی شده است.

    وی افزود: با پیش آگاهی نیروها زیر مجموعه وزارت راه وشهرسازی آمادگی کامل برای بروز چنین وضعیتی را داشتیم و تمام امکاناتمان را به کارگرفتیم اما به هیچ وجه مدعی نیستیم که هیچ مشکلی پیش نیامده است.

    آخوندی گفت: برف اخیر نشان داد تهران و شهرهای بزرگ در حمل و نقل متکی به جاده است درحالی که باید به سمت شهر سازی ریل پایه برویم.

    وی اضافه کرد: نیازمند ایجاد یک شبکه ریلی کامل در تهران و شهرهای بزرگ هستیم.

    وزیر راه و شهرسازی بااشاره به انتقادهای صورت گرفته به بخشنامه اخیرش در خصوص پرداخت ها به سازمان های نظام مهندسی ساختمان گفت: این سازمان ها در سال گذشته یک هزارو 500 میلیارد تومان گردش مالی داشتند که بخشی از آن را در بانکها سپرده گذاری کردند و از این سپرده گذاری 172 میلیارد تومان سود می گرفتند.

    آخوندی گفت: این سازمان ها باید 780 میلیارد تومان به مهندسان پرداخت می کردند درحالیکه 734 میلیارد تومان در حساب آنها باقی مانده بود.

    وی افزود: سازمان نظام مهندسی به اتکای بخشنامه دولتی از مردم پول می گرفت درحالیکه این سازمان سازمانی مردم نهاد است و درآمدهایش باید از حق عضویت اعضا و کمک های دولت تامین شود.

    او اضافه کرد: این بخشنامه که با لغو بخشنامه 13 سال پیش وزیر وقت صورت گرفت، به نفع مهندسان مالکان و به نفع عموم جامعه است.

    وی بااشاره به صدور بخشنامه موسوم به تعارض منافع که از ابتدای سال 97 اجرایی می شود گفت: براساس این بخشنامه مهندسان 9 دستگاه دولتی تا زمان خدمت در این دستگاه ها حق ارائه خدمات در بخش خصوصی را نخواهند داشت.

    وزیرراه و شهرسازی با اشاره به تلاش ها این وزارتخانه برای رونق بازار مسکن افزود: 330 هزار سپرده گذار به عنوان متقاضیان واقعی مسکن برای استفاده از تسهیلات خرید مسکن ثبت نام کرده اند.

    آخوندی گفت: به اعتقاد بیشتر کارشناسان بازار مسکن با توجه به وجود 2 و نیم میلیون خانه خالی در شهرها که دو میلیون آن به عنوان خانه دوم است تامدت ها عرضه مازاد در بازار مسکن وجود دارد .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی