مدیران خودروعصر اعتبار

آخرین خبر ها از طرح مسکن اجتماعی

عصر ساختمان:مدیرکل تعاونی‌ های توزیعی وزارت کار در بیان تفاوت‌های مسکن اجتماعی با مسکن مهر گفت: بزرگترین تفاوت مسکن اجتماعی با مسکن مهر در کیفیت اجرا ، محل اجرا و مناطقی است که ابعاد محدودتری داشته و در بافت‌های فرسوده و شهری قرار دارد.

آخرین خبر ها از طرح مسکن اجتماعی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم،  احمد بیگدلی شاملو درباره مسکن اجتماعی گفت:یکی از وظایف وزارت کار در بحث مسکن اجتماعی ساماندهی متقاضیان تشکیل تعاونی است. امکاناتی که دولت در بحث مسکن اجتماعی می‌تواند ارائه دهد بخش از هزینه های زمین و ساخت است. اعتبار باید فراهم شود. زمین که در شرح وظایف وزارت راه و شهرسازی است و اعتبار هم از چند مسیر قابل تأمین است .

    وی ادامه داد: تفاهم نامه ای با وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته و همکاری مشترکی هم با حوزه رفاه و تأمین اجتماعی صورت گرفته است. اگر اعتبار وجود داشته باشد، مشکلی برای تشکیل تعاونی نداریم، ولی هنوز اعتبار خاصی برای مسکن اجتماعی در نظر گرفته نشده است.

    بیگدلی شاملو با بیان اینکه مسکن اجتماعی از قبل اجرا می‌شد و اکنون تفاوت آن در چگونگی اجرای آن است گفت:مسکن اجتماعی قصد دارد با دارا بودن مزایای مسکنن مهر اما معضلات آن را نداشته باشد. متأسفانه مسکن مهر، متناسب با جامعه هدف نبود و تکیه آن بر زمین دولتی بود.

    مدیرکل تعاونی‌ های توزیعی وزارت کار با تأکید بر اینکه تعاون هیچگانه از مسکن اجتماعی غافل نبوده است گفت:بزرگترین تفاوت مسکن اجتماعی با مسکن مهر در کیفیت  اجرا ، محل اجرا و مناطقی است که ابعاد محدودتری داشته و در بافت‌های فرسوده و شهری قرار دارد.

    وی دربیان دیگر ویژگی‌های مسکن اجتماعی گفت:مسکن اجتماعی منحصر به تعاون نیست، اما تعاونی‌ها می‌توانند آن را ساماندهی کنند و ما آمادگی کامل در این زمینه را داریم. وزارت تعاون درصدد است تا گروه‌های کم درآمد نظیر جامعه کارگری و بهزیستی را از این طریق صاحب خانه کند و سازمان تأمین اجتماعی‌، صندوق بازنشستگی و سازمان بهزیستی را در جریان این طرح به کار گرفته است.

    بیگدلی شاملو افزود: در حال حاضر مقدمات اجرای طرح مسکن اجتماعی با تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی فراهم شده است اما در صورت تأمین امکانات لازم و خروج دولت از مضیغه‌ی مالی، اجرای مسکن اجتماعی با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو