مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد:

تبدیل مسکن به کالای مصرفی با تسهیل شرایط تسهیلات دهی بانک ها

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت افزایش سرمایه بانک های عامل در حوزه تسهیلات دهی در بخش مسکن، گفت: تسهیل شرایط خانه دار شدن مردم با اخذ وام، مسکن را از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی تبدیل می کند.

تبدیل مسکن به کالای مصرفی با تسهیل شرایط تسهیلات دهی بانک ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، شهرام کوسه غراوی با تاکید بر ضرورت تسهیل شرایط خانه دار شدن مردم، گفت: کاهش نرخ سود تسهیلات و همچنین افزایش مدت بازپرداخت آن یکی از ملزومات خانه دار شدن اقشار متوسط و ضعیف جامعه است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به رشد قیمت مسکن در ماه های اخیر، افزود: با توجه به حبابی شدن نرخ مسکن در برخی مناطق کشور به طور حتم تسهیلات مسکن با این سبک و سیاق جوابگویی کمتری به جامعه هدف خواهد داشت.

    استقبال از تسهیلات گران مسکن کم است

    نماینده مردم مینودشت، کلاله و گالیکش در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بانک مرکزی باید با تسهیل شرایط پرداخت وام مسکن موافقت کرده و دستورالعمل آن را به بانک های عامل ابلاغ کند، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه شیوه های مختلف تسهیلات دهی در بخش مسکن با سود نسبتا بالا است استقبال از آن ها کم است اما اگر دولت تسهیلات ارزان در این حوزه ارایه کند به طور حتم بازار نیز از رکود فعلی خارج می شود.

    کوسه غراوی با تاکید بر اینکه ارایه تسهیلات کارآمد در بخش مسکن می تواند مانند سایر کشورهای پیشرفته ساختمان و واحد مسکونی را از حالت سرمایه ای دور کرده و به کالایی مصرفی تبدیل کند، افزود: در صورتی که دسترسی مردم به خرید خانه تسهیل شود به طور حتم کسی به فکر احتکار واحد مسکونی یا کسب درآمد از این حوزه نخواهد بود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه کمیسیون عمران مجلس آماده رایزنی ها با بانک مرکزی برای ارایه تسهیلات ارزان قیمت در حوزه مسکن است، گفت: باید شرایطی در کشور فراهم شود تا هدایت نقدینگی به سمت ساخت و ساز صورت بگیرد زیرا بسیاری از مشاغل با این اقدام درگیر تحول و خروج از رکود خواهند شد.

    وی با تاکید بر اینکه بیش از نیمی از اقشار متوسط و ضعیف جامعه با وجود نیاز به مسکن نمی توانند با شرایط فعلی بانک ها خانه دار شوند، افزود: تسهیل گری در ارایه تسهیلات مسکن حتی از ارایه وام در این حوزه نیز مهم تراست.

    ضرورت افزایش سرمایه بانک ها برای تقویت قدرت وام دهی آن ها

    کوسه غراوی ادامه داد: افزایش سرمایه بانک های عامل در حوزه تسهیلات دهی در بخش مسکن باید صورت بگیرد تا به این ترتیب بهانه نبود یا محدودیت منابع از شبکه بانکی گرفته شود.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: به طور حتم در بررسی بودجه 97 در صحن مصوبات خوبی در بحث تسهیلات دهی بانک ها در حوزه مسکن خواهیم داشت از این رو سال آینده بهبود وضعیت بازار مسکن متصور است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو