مدیران خودروعصر اعتبار

افضلی:

صنعت ساختمان از نوسانان بازار ارز در امان نبوده است

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه صنعت ساختمان درگیر تاثیرپذیری از نوسانات بازار ارز شده است، گفت: تعلل دولت در ساماندهی بازار ارز جبران خسارت های آن را سخت و هزینه‌بر می کند.

صنعت ساختمان از نوسانان بازار ارز در امان نبوده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سیدحسین افضلی با اشاره به نوسانات نرخ ارز در روزهای اخیر و ارزیابی آثار آن در بازارهای مختلف، گفت: بازار مسکن یکی از بازارهایی است که در پی نوسانات نرخ ارز درگیر تغییراتی شده است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه صنعت ساختمان و بازار مسکن درگیر مولفه های بسیار زیادی است، افزود: با توجه به اینکه در صنعت ساختمان از طیف وسیع مصالح ساختمانی، نیروی انسانی زیاد و سایر موارد استفاده می شود که هر یک از این ها طیف وسیعی از پارامترهای مختلف را درگیر خود می کند به تبع نوسانات قیمت ارز در این صنعت خیلی محسوس تر خواهد بود.

    تاثیر نوسانات نرخ ارز در قیمت مصالح ساختمانی زیاد بوده است

    نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نوسانات نرخ ارز تاثیر بسیار زیادی در قیمت مصالح ساختمانی نوین و همچنین تولیدات داخلی که تامین مواد اولیه آن از سایر کشورها لازم است دارد.

    افضلی با تاکید بر اینکه نوسانات ارز در همه جای دنیا در تولیدات داخلی نیز تاثیر است، گفت: اکنون افزایش قیمت ارز و نوسانات موجود از یک طرف در افزایش قیمت تاثیر گذار بوده و از طرف دیگر نوسانات بازار ارز به علت جو بی اعتمادی که در ثبات بازار ایجاد کرده در رکود مسکن هم تاثیر گذاشته است.

    تاثیر نرخ ارز بر بازار مسکن دوسویه بوده است

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تاثیر نرخ ارز بر بازار مسکن دو سویه خواهد بود، افزود: قطعا افزایش نرخ ارز به دلیل اینکه در خرید بسیاری از مصالح ساختمانی ارز دخیل است تاثیر مستقیم خواهد داشت که در نهایت این اثر گذاری خود را در صنعت ساختمان و قیمت نهایی نشان می دهد.

    وی با تاکید بر اینکه نوسانات شدید نرخ ارز وعدم پیش بینی آینده بازار رکود مسکن را عمیق تر می کند، گفت: متاسفانه در پی نوسانات نرخ ارز بسیاری از سرمایه گذاران حوزه مسکن اعتماد خود برای حضور در این عرضه را از دست داده و در این بازار حاضر نمی شوند که تبعات عدم حضور سرمایه گذار رکود بی سابقه در بازار است.

    افضلی با تاکید بر اینکه بخش عمده ای از سرمایه ها در بخش خدمات، داد و ستد و دلالی ها فعال است، تصریح کرد: تجربه نشان داده که نوسانات بازار ارز در دادستدها تاثیر گذاشته است.

    تعلل دولت در ساماندهی بازار ارز تاثیرات مخربی در پی دارد

    وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی بازار مسکن، گفت: تعلل دولت در ساماندهی بازار ارز و ایجاد ثباتی در این بازار به هزینه بر بودن و سخت شدن جبران تاثیرات مخرب آن می انجامد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مسئولان مربوطه باید با اقدامی ضربتی به تنظیم بازار ارز بپردازند تا آرامش واقعی به این بازار برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار