مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر روابط عمومی شرکت ملی گاز:

وضعیت شبکه گاز در کشور مناسب است و مشکلی برای تامین گاز نداریم

عصر ساختمان- مدیر روابط عمومی شرکت ملی گاز اعلام کرد: با وجود برودت هوا در ۱۸ استان کشور و افزایش مصرف گاز، هیچ مشکلی بابت تامین گاز در هیچ نقطه‌ای از کشور نداریم و وضعیت شبکه گازرسانی در کل کشور مطلوب و مناسب است.

وضعیت شبکه گاز در کشور مناسب است و مشکلی برای تامین گاز نداریم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، مجید بوجارزاده سخنگو و رییس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، با بیان این مطلب و اشاره به کاهش شدید دما و برودت هوا تا رسیدن به دمای زیر صفر درجه در اکثر استان های سردسیر کشور، گفت: در حال حاضر میزان مصرف گاز در بخش خانگی به 500 میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته و تحویل روزانه 100 میلیون متر مکعب گاز به نیروگاه‌ها و 100 میلیون متر مکعب به صنایع عمده بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

    وی افزود: با توسعه شبکه انتقال گاز بویژه  در استانهای شمالی و غربی کشور و همچنین انجام به موقع تعمیرات اساسی پالایشگاه ها،تأسیسات و خطوط انتقال گاز، روند گازرسانی با پایداری مناسب در اقصی نقاط کشور در حال انجام می باشد.

    این مقام مسئول با اعلام تأمین 90 میلیون متر مکعب گاز در روز در استان تهران یادآور شد: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی کشور مبنی بر تداوم سرما و کاهش شدید دما در کشور طی هفته جاری ، پیش بینی می‌شود میزان مصرف گاز در بخش خانگی در کل کشور به بیش از این رقم نیز افزایش یابد، بنابراین از عموم هموطنان گرامی تقاضا داریم با مدیریت مصرف بهینه گاز، زمینه را برای تامین پایدار و مستمر این نعمت الهی در سراسر کشور فراهم کنند.

    بوجارزاده همچنین بر رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز و استفاده از لوازم گازسوز استاندارد و توجه ویژه به برچسب انرژی نصب شده بر روی این لوازم تأکید کرد و افزود: مشترکین محترم باید از تبدیل وسایل نفت سوز به گازسوز بپرهیزند و از نیروهای متخصص برای نصب وسایل گازسوز استفاده کنند.

    وی ضمن تأکید بر استفاده از بخاری های استاندارد برای گرم کردن منازل و محل کار، اظهار داشت: اطمینان از سلامت کارکرد و استاندارد بودن دودکش و دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز، از راه‌های پیشگیری از خطر گاز منواکسید کربن است.

    بوجارزاده افزود: مشترکان باید هنگام نصب وسایل گاز سوز به خصوص بخاری گازی از باز بودن مسیر دودکش و نصب کلاهک H در پشت بام مطمئن شوند، همچنین دقت کافی برای پیش بینی تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با نیاز دستگاه‌ها و سامانه‌های گرمایشی نصب شده در محیط‌های مسکونی داشته باشند.

    رییس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران ضمن تأکید بر استفاده نکردن از بخاری های بدون دودکش در محیط‌های مسکونی بسته، خاطرنشان کرد: آبی نبودن شعله بخاری، رطوبت زیاد اطاق و نامطبوع بودن فضای منزل نشانه خطر است و باید در این گونه مواقع ارتفاع دودکش و مسیر آن را کنترل کرده یا از افراد مطلع و کارشناس و یا تماس با 194 در این خصوص درخواست راهنمایی و کمک شود.

    سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، ادامه داد: سرویس کردن کامل مجموعه سامانه های گرمایشی مجتمع‌های مسکونی به خصوص رسوب زدایی کوره‌ها و اطمینان از سلامت مشعل‌ها و امثال استفاده از بست‌های فلزی و شیلنگ استاندارد و لوله‌های بخاری فلزی در نصب بخاری و لوازم گازسوز، جلوگیری از نصب دودکش‌های آکاردئونی و استفاده نکردن از یک شیر گاز برای چند وسیله گازسوز از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود.

    رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران میزان درجه حرارت استاندارد در منازل در فصل سرد را 18 تا 21 درجه سانتیگراد اعلام کرد.

    وی با بیان اینکه هر سال بخش عمده‌ای از حوادث فوت و خفگی با گاز منواکسیدکربن مربوط به دودکش است، گفت: با آغاز فصل سرد سال بر اثر بی احتیاطی و رعایت نکردن اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی به ویژه بخاری و آبگرمکن، تعدادی از هموطنان جان خود را به علت مسمومیت با گاز منوکسیدکربن از دست می‌دهند، بنابرین امیدواریم مشترکان گاز با رعایت کامل اصول ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز، زمستان آرام و بدون حادثه ای را پشت سر گذارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو