مدیران خودروعصر اعتبار

معاون آخوندی:

گرانی مسکن شوی تبلیغاتی است

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نگرانی که برای ادامه رونق بازار مسکن وجود دارد، ادامه تلاطم ارز است، گفت: افزایش قیمت در بازار مسکن صحت ندارد و شوی تبلیغاتی برای گران کردن مسکن است.

گرانی مسکن شوی تبلیغاتی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرآنلاین، حامد مظاهریان در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت بازار مسکن و اثر گذاری التهابات ارز بر این بازار اظهار داشت: رشد شاخصه های مانند مبایعه نامه ها، ارزش قراردادها و تعداد مجوز ها و پروانه های ساختمانی در دو ماه  آذر و دی نشان می دهد که بازار مسکن وارد دوره رونق شده است. 

    وی با بیان اینکه  رونق در بازار مسکن در ماه ابتدای امسال نهادینه شده است، گفت: در 10 ماه گذشته شاهد رشد 6 درصدی صدور پروانه های ساختمانی بوده ایم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه یکی از نگرانی ها برای ادامه رونق بازار مسکن ، تلاطم ارز است، افزود: بازار ارز موازی بازار میکن است و اگر نتواند در بازه زمانی کوتاه به تعادل برسد، بر روی سایر بازارهای موازی اثر نامطلوب می گذارد. 

    مظاهریان درباره ادعاهایی مبنی بر افزایش 50 درصدی قیمت مسکن در بازار تاکید کرد: این حرف به هیچ وجه علمی نیست. اینکه تعداد معدودی مالک اقدام به افزایش ناگهانی قیمت ملک خود کنند، ملاک عمل نیست به نظر من ای اظهارات برای ایجاد بی ثباتی در بازار مسکن است چون در دی ماه 19 هزار معامله در تهران صورت گرفت که با بررسی آنها می توان میانگین افزایش قیمت ها را تعیین کرد. بازار تعیین کننده قیمت است نه افراد آیا آنکه قیمت ملک خود را 50 درصد افزایش داده، تانسته آن را به فروش برساند؟

    وی  با تاکید بر اینکه این اظهارات شوی تبلیغاتی برای گران کردن مسکن در بازار است، اظهار داشت: بر اساس همه معاملات ثبت شده در شهر تهران افزایش قیمت 10 ماهه 8 درصد و نقطه به نقطه 15 درصد است بنابراین افزایش قیمت مسکن هنوز به تورم عمومی نرسیده است این اظهارات یک شوی تبلیغاتی برای گران کردن مسکن است و به هیچ وجه صحت ندارد چون هنوز با مازاد عرضه مسکن مواجهیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال آینده اگر تلاطم بازارهای موازی ادامه نیابد و منابع مالی از بانک ها به سمت بازارهای موازی حرکت نکند، روند رو به رشد بازار مسکن ادامه یابد، ادامه داد: با این حال احتمال تثبیت نرخ ارز بسیار بالاست و در سال آینده بازار مسکن نیز روند رونق خود را ادامه می دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار