مدیران خودروعصر اعتبار

ایزدی مطرح کرد؛

نظام برنامه ریزی کشور نیازمند تغییر است

باید نگاه از روند نوسازی گذشته به بازآفرینی تبدیل شود

عصر ساختمان- محمد سعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: نظام برنامه ریزی و مدیریت کشور نیازمند تغییر است، اما این تغییر به معنای انقطاع از گذشته نیست.

نظام برنامه ریزی کشور نیازمند تغییر است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدسعید ایزدی روز پنجشنبه در نشست ستاد بازآفرینی پایدار شهری خراسان جنوبی در بیرجند اظهار کرد: از چهار دهه گذشته مسئولان در دفتر خود در مرکز نشسته و برای شهرستانی مثل فردوس در این استان تصمیم گیری می‌کنند در حالی که نظام طرح ریزی باید از پایین به بالا حرکت کند و امروز در همه ابعاد نیازمند تحول هستیم.

    وی با تاکید بر اینکه این روال باید تغییر کند گفت: تا چه موقع باید در یک نظام برنامه ریزی شهر‌ها را به شکل بخشی مدیریت کنیم، این که هر دستگاهی فقط به ضوابط خود نگاه کند و هماهنگی بین بخشی وجود نداشته باشد، صحیح نیست.

    ایزدی ادامه داد: در چنین جلساتی که همه دستگاه‌ها دور هم جمع شده و نیاز شهر را اولویت بندی کنند یک تغییر مطلوب است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امروز اعضای شرکت کننده در جلسه در خصوص یکی از محله‌های بیرجند مثل محله 17 شهریور با هماهنگی با هم تصمیم به انجام کار مشترک می‌گیرند و این کاری اثربخش است.

    وی گفت: این تغییرات لازمه بهبود وضعیت کنونی کشور است و باید نگاه از روند نوسازی گذشته به بازآفرینی تبدیل شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در گذشته ما خود را متولی مردم لحاظ می‌کردیم و به آن‌ها گفته می‌شد که چه کاری درست است؛ این روند غلط بود و باید اصلاح شود.

    ایزدی نخستین اقدام برای بهسازی یک محله را ایجاد فضایی برای اشتغال ساکنان محله و توانمندسازی آن‌ها اعلام کرد و گفت: امروز باید از این زاویه به شهر‌ها نگاه شود و رویکرد برنامه ریزی از بالا به پایین که در گذشته معمول بوده، باید اصلاح شود.

    وی گفت: اسناد جامع و تفصیلی دیگر پاسخگوی همه مسائل شهری نیست و امروز باید به دنبال تحول عظیم در نظام طرح ریزی باشیم.

    معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای موضوع بازآفرینی شهری تاکید و اظهار کرد: قوای سه گانه باید دست به دست یکدیگر داده تا شهر‌ها و شهروندان را به جایگاه واقعی خود برسانیم و این تنها با تغییر فرآیند‌های موجود ممکن است.

    وی افزود: این استان ثروت‌های عظیم و گسترده دارد، اما بخشی از مردمان خراسان جنوبی در فقر زندگی می‌کنند.

    ایزدی گفت: خراسان جنوبی قطب زعفران دنیاست و محصولات منحصر به فرد در مقیاس ملی و بین المللی دارد و اینکه مردم این منطقه برای گذران رندگی خود محتاج یارانه باشند، زیبنده نیست.

    وی یادآور شد: اگر به ظرفیت‌های موجود در خراسان جنوبی توجه نشود این ثروت‌ها به مرور زمان از دست می‌رود، چون این دارایی‌ها قابل بازگشت نیست.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اراضی کشاورزی، طبیعت و محصولات انسان ساخت اگر تخریب شود امکان تولید دوباره آن وجود ندارد.

    براساس گزارش ایرنا، نشست ستاد بازآفرینی پایدار شهری خراسان جنوبی به ریاست استاندار و با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی از روز گذشته (چهارشنبه) از بافت‌های تاریخی و طرح‌های شهرسازی در برخی شهرستان‌های استان بازدید کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی