مدیران خودروعصر اعتبار

کدام پرده در دکوراسیون منزل شما می درخشد؟!

عصر ساختمان: پرده ها یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین عناصر موجود در هر دکوراسیونی می باشند، چرا که تاثیر مستقیمی در نور ورودی به محیط و در نتیجه میزان جذابیت بصری فضا خواهند داشت. از طرفی پرده ها می توانند نواقص هر فضایی را تا حد قابل توجهی جبران کنند، حضور یک پرده ی مناسب با پنجره در هر فضایی می تواند نقش عمده ای در شکیل شدن فضای شما داشته باشد.

کدام پرده در دکوراسیون منزل شما می درخشد؟!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵:۰۰

به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از چیدانه، پرده ی رومن از جمله پرده هایی هستند که برای پنجره های معمولی بسیار مناسب می باشند. بارزترین ویژگی پرده رومن ترکیب سادگی با ظرافت و زیبایی است. در حالت جمع ، این پرده ردیف تای مرتب و افقی پارچه را تشکیل می دهد و هنگامی که پرده باز می شود یک قطعه پارچه صاف و قالب پنجره آن را می پوشاند. پرده مدل رومن به عنوان پوشش پنجره در اتاق هایی که دکوراسیونی ساده دارند، بهره بگیرید. ترکیب این مدل از پرده ها با انواع مبلمان بسیار جذاب می باشند، پس اگر از آن دسته افرادی هستید که دائما نوع مبلمان خود را تعویض می کنید و یا فضایی با دو دست مبل متفاوت دارید بهترین گزینه برای فضای شما انتخاب این مدل پرده است.

پرده های پیلی دار از جمله پرده هایی است که برای پنجره های کم عرض بسیار متناسب است. این مدل ضمن سادگی ، جلوه ای چشمگیر و زیبا دارد. پرده پیلی دار از دو قطعه پارچه ساده تشکیل شده که از شکاف میان آنها پارچه ای به رنگ دیگر نمایان است. این پرده به وسیله ریسمان هایی از دو طرف جمع می شود، این پرده ها بسته به سبک و سلیقه و محل مورد استفاده خود می توانند از جنس ها و طرح های گوناگون باشند، در ست کردن این نوع پرده با مبلمان یا فرش خود می توانید از قانون همیشگی ترکیب رنگ های مکمل استفاده کنید، این بهترین و ساده ترین راه حل و روش ست کردن پرده و مبلمان است.

پرده مدل اتریشی، متناسب برای پنجره های دکوراسیون کلاسیک است .این پرده مجلل و زیبا هنگامی که جمع می شود به صورت مجموعه ای از حالت های دالبری ( والان ) درآمده و نمایی چشمگیر به پنجره ها می بخشند. پرده مدل اتریشی در مجموعه ای از مبلمان و ویژگی های معماری مدل کلاسیک جلوه ای مضاعف می یابد. پرده های مدل اتریشی از پارچه های بسیار متنوع با جنس و طرح گوناگون قابل تهیه هستند اما پارچه هایی مانند ابریشم به دلیل لطافتشان برای دوخت پرده های مدل اتریشی بسیار مناسب هستند. این مدل پرده را می توان، هم با چوب پرده های معمولی و هم به وسیله تخته چوبی به بالای پنجره نصب کرد. اما با نصب این پرده با استفاده از یک تخته چوبی نتیجه ای زیباتر و مرتب تر به دست می آید، این مدل از پرده ها را غالبا در ترکیب رنگ های لوکس همانند آبی فیروزه ای و طلایی یا زرشکی و طلایی و... می بینیم، برای ست کردن این مدل پرده ها که غالبا تم شلوغی دارند، می توانید مبلمان را به رنگ خنثی انتخاب کنید و کوسن هایی هم رنگ و از طرح و بافت پرده مورد نظر استفاده کنید.

پرده غلتکی، متناسب ترین نوع پرده برای پنجره های داخل باز شو می باشند.این پرده ساده دور غلتکی فنری پیچیده شده است که به بالای پنجره نصب می شود و با استفاده از این غلتک، باز و جمع می شود. چگونه با پرده جلو نور های مزاحم را بگیریم؟ پرسشی است که پرده های غلطکی به آن پاسخ داده اند! از ویژگی های این مدل پرده، جمع شدن کامل آن به صورت یک استوانه باریک در بالای پنجره است که موجب می شود در حالت جمع، نور به طور کامل از پنجره به اتاق بتابد و هیچ بخشی از پنجره را نمی پوشاند. از آنجا که پرده مدل غلتکی در حالت جمع تقریباً دیده نمی شود از جنبه تزیینی کمتری برخوردار بوده و اغلب از آن برای مصارف کاربردی و همراه با پرده های تزیینی استفاده می شود. برای تهیه این مدل پرده بهتر است از پارچه های آهاردار استفاده کنید و یا پارچه مورد نظرتان را خود آهار بزنید تا هنگام نصب، پرده ظاهری منظم، صاف و آراسته داشته باشد.

پارچه های ساده و راه راه برای دوخت پرده مدل غلتکی مناسب تر از پارچه های طرح دار هستند؛ اما انواع پارچه های طرح دار را نیز می توان برای این منظور به کار برد. اگر از پارچه های طرح دار استفاده می کنید، دقت کنید، طرح آن به طور متقارن به روی پرده دیده شود. در انتخاب نوع طرح پارچه این پرده ها دقت کنید اگر پرده ی خود را طرح دار انتخاب کردید و این طرح ها شلوغ و دارای رنگ های در هم و بر هم هستند پس مبلی به رنگ روشن و بدون طرح برای فضای خود نیاز دارید تا فضای شما را گرفته نکند.

شیدها از جمله مناسب ترین گزینه ها برای پنجره های آشپزخانه می باشند.بهتر است برای پرده ی پنجره های آشپزخانه به جهت عملکردی بودن فضا، از شید ها استفاده کنید، شید ها به دلیل جمع شدن بالاتر از میانه ی پنجره به خوبی می توانند نور را به طور کامل در فضای شما منعکس کنند، و شیدهای کرکره ای به دلیل  باز و بسته شدن می توانند به خوبی نور فضا را تنظیم نمایند، این شیدها شست و شوی ساده تری نسبت به نمونه های مشابه خود دارند. و برای پنجره هایی که غالبا در بالای سینک ها قرار می گیرند و در معرض آلودگی بیشتر هستند گزینه ی بسیار مناسبی می باشند .

با نزدیک شدن به عید بسیاری از ما تمایل داریم دستی به سر و روی پرده های منزل خود بکشیم، اگر شما هم از این دسته هستید پیشنهاد می کنم قبل از رفتن به فروشگاه های مختلف ابتدا سری به اهالی فن چیدانه بزنید و از بخش پرده، کرکره و تزیینات پارچه ای آن دیدن کنید و مناسب ترین آن را برای دکوراسیون داخلی خود انتخاب کنید.

 

جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار