مدیران خودروعصر اعتبار

آمادگی کافی برای مقابله با زلزله احتمالی در پایتخت وجود ندارد

مدیریت بحران در کانون توجه مسئولان نیست

عصر ساختمان:رئیس کمیسیون عمران مجلس، با گسترده خواندن ابعاد وقوع زلزله احتمالی در پایتخت، گفت: آمادگی کافی برای مقابله با زلزله احتمالی در پایتخت وجود ندارد.

آمادگی کافی برای مقابله با زلزله احتمالی در پایتخت وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از خانه‌ملت، سیدمهدی هاشمی ، در واکنش به اظهارات رئیس جمعیت هلال احمر مبنی بر اینکه برخی نقاط تهران از بم آسیب پذیرتر است، تصریح کرد: با وجودی که این موضوع بارها توسط متخصصان وکارشناسان مطرح شده و مسئولان نیز از پیامدهای آن آگاه هستند ولی متاسفانه تاکنون به طور جدی به آن توجه نشده است.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت توجه بیشتر به اهمیت مدیریت بحران برای مقابله با حوادث تاکید کرد وگفت: متاسفانه به اقدامات پیشگیرانه توجهی نمی‌شود؛  البته اقداماتی در این خصوص صورت گرفته ولی در قالب برنامه کامل وجامع نبوده در حالی که در کشور حادثه خیزی مانند ایران ضرورت توجه به مدیریت بحران امری ضروری ولازم است.

    این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از اینکه دولت ها برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی مناسبی نداشته اند، تصریح کرد: دولت باید به عنوان  وظیفه ذاتی و قانونی به صورت جدی به این موضوع توجه داشته باشد.

    هاشمی با بیان اینکه مدیریت بحران در کانون توجه جدی مسئولان دولتی نیست، افزود: وزارت کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید نگرانی متخصصان را در خصوص تبعات وقوع زلزله در پایتخت جدی بگیرند؛  نباید فراموش کرد که در صورت وقوع زلزله در تهران ابعاد خسارت بسیار گسترده و جبران ناپذیر خواهد بود.

    وی با تاکید بر اهمیت اجرای برنامه های پیشگیرانه و آماده سازی شهروندان پایتخت برای مقابله با بحران های احتمالی، گفت: برای کاهش خسارات ناشی از زلزله باید به اقدامات پیشگیرانه ای مانند مقاوم سازی، بحث های نرم افزاری، مسائل آموزشی و مدیریتی توجه جدی کرد.

    این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه، گفت: امیدواریم در این لایحه به ضروریات و نیازها توجه بیشتری شده، نتیجه خوبی در برداشته و اهتمام دولت را نیز به دنبال داشته باشد.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آمادگی کافی برای مقابله با وقوع زلزله احتمالی در پایتخت را نداریم، ادامه داد: درحالی آمادگی مقابله با زلزله فوق العاده ضعیف است، در صورت بروز زلزله در این کلانشهر فجایع و بحران های زیادی گریبانگیر کشور خواهد شد و در واقع با یک بحران فراملی مواجه خواهیم شد.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت توجه به برنامه های پیشگیرانه برای کاهش خطرات ناشی از زلزله در کشور تاکیدکرد.

    سیدامیر حسین ضیائی رئیس جمعیت هلال‌احمر در طی روزهای اخیر گفت: با توجه به اینکه برخی نقاط تهران از شهر بم نیز آسیب پذیرتر است، ضروری است تا قبل از مردم، حساسیت لازم درباره زلزله تهران میان مسئولان ایجاد شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو