مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه املاک استان تهران مطرح کرد:

افزایش قیمت ملک از سوی مالکان درگرانی بازار مسکن تاثیری ندارد

عصر ساختمان- عقبایی گفت: افزایش قیمت ملک از سوی مالکان در بازار مسکن، تاثیر چشمگیری ندارد.

افزایش قیمت ملک از سوی مالکان درگرانی بازار مسکن تاثیری ندارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسام عقبایی رئیس اتحادیه املاک استان تهران  با بیان اینکه در نیمه دوم امسال شاهد افزایش حجم معاملات مسکن بوده ایم گفت: در مهر ماه امسال شاهد افزایش ده درصدی قیمت مسکن در کشور بوده ایم و طبق پیش‌بینی های انجام شده تا پایان سال این افزایش قیمت  تشدید خواهد شد، اما خوشبختانه این افزایش ده درصدی تا این ماه ثابت مانده است.

    رئیس اتحادیه املاک استان تهران با اشاره به نزدیک شدن سال جدید، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی، سیاسی ، افزایش قیمت دلار و افزایش نرخ حامل‌های انرژی برخی از مالکان، قیمت واحدهای مسکونی خود را گران کرده‌اند.

    عقبایی تاکید کرد: طی مشاهدات میدانی در برخی از مناطق شاهد افزایش بیست تا سی درصدی و در مناطق دیگر نیز با رشد  50 درصدی قیمت ملک از سوی مالکان روبرو بوده ایم.

    وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت ملک از سوی مالکان در بازار مسکن تاثیر چشمگیری ندارد ،گفت: متاسفانه خریداران، قدرت و کشش خرید مسکن با این میزان قیمت را ندارند، بنابراین هر میزان که مالکان قیمت واحدهای خود را افزایش دهند، هیچ گرانی در بازارمسکن  ایجاد نخواهد کرد.

    نایب رئیس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه هم اکنون بازار مسکن ،بازار مصرفی برای خانه اولی‌ها است، تصریح کرد: حضور سرمایه‌گذاران و واسطه‌گران در بازار مسکن کاهش یافته است و در بسیاری از فایل‌های مشاوران املاک شاهد خرید ملک از سوی زوج‌های جوان، خانه‌اولی‌ها و اقشار متوسط هستیم.

    وی از افزایش 10 تا 15 درصدی حجم معاملات مسکن طی ماه‌های گذشته خبر داد و گفت: این افزایش حجم معاملات از نشانه‌های پیش رونق در بازار مسکن است.

    عقبایی درباره  معاملات انجام شده در  دی ماه بیان کرد: 21 هزار و 499 قرارداد خرید و فروش و 13 هزار و 693 قرارداد اجاره در شهر تهران به ثبت رسیده است.

    وی ادامه داد: 61 هزار و 95 قرارداد خرید و فروش و 44 هزار و 975 قرارداد اجاره در کشور به ثبت رسیده است.

    عقبایی با بیان اینکه 19 هزار و 904 قرارداد خرید و فروش و 13 هزار و 315 قرارداد اجاره در شهر تهران طی آذر ماه به ثبت رسیده است ،افزود: 55 هزار و 536 قرارداد خرید و فروش و 44 هزار و 99 قرارداد اجاره در کشور به ثبت رسیده است.

    وی در پایان گفت: آمارها نشان می‌دهد که در ماه گذشته شاهد افزیش میزان معاملات نسبت به آذر ماه بوده‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار