مدیران خودروعصر اعتبار

با حضور اعضای ستاد ملی بازآفرینی شهری صورت گرفت:

تصویب ۱۲ مصوبه در سی و هفتمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار

عصر ساختمان- مصوبات سی و هفتمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با محوریت ارائه گزارش وضعیت محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری در استان خراسان شمالی و ارائه آیین‌نامه نحوه فعالیت شورای تلفیق کارگروه‌های تخصصی ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار طی ۱۲ بند اعلام شد.

تصویب ۱۲ مصوبه در سی و هفتمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی سی و هفتمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی به جانشینی محمدسعید ایزدی معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و دبیری هوشنگ عشایری سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و با حضور استاندار خراسان شمالی، نماینده مردم شیروان و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردم بجنورد و اسفراین و اعضای محترم ستاد در تاریخ 19 / 10 / 1396 برگزار شد. در ابتدای جلسه عشایری ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی دستور کار جلسه را اعلام کرده و در ادامه آیین‌نامه نحوه فعالیت شورای تلفیق کارگروه‌های تخصصی ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار توسط مجید روستا عضو هیأت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ارائه و به بحث و بررسی گذاشته شد. در ادامه جلسه گزارش وضعیت محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری و عملکرد ستادهای استانی و شهرستانی و پیشنهادات استان خراسان شمالی توسط مسئولان استانی و شهرستانی ارائه گردید. در پایان جلسه نیز پس از اظهار نظر اعضا ستاد، موارد در قالب مصوبات ذیل جمع‌بندی شد:

    مصوبات جلسه:

    1)آئین‌نامه کمیته تلفیق کارگروه‌های تخصصی ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار به تصویب اعضاء رسید و مقرر شد هر دو ماه یکبار جلسات توسط دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری تشکیل گردد و رؤساء و دبیران کارگروه‌ها نسبت به ارائه برنامه و عملکرد کارگروه‌ها اقدام نمایند.

    2) مقرر شد به منظور کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها و تثبیت سکونت همراه با اشتغال پایدار مبنی بر مزیت‌ها و پتانسیل‌های روستا و رشته فعالیت تولیدی روستایی سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری استانداری، سایر دستگاه‌های اجرایی و سازمان ملی زمین و مسکن (در خصوص تأمین اراضی مناسب)نسبت به شناسایی مناطق مستعد و مراکز دهستان‌های بالای ده هزار نفر جمعیت و استقرار خوشه‌های کسب و کار، برنامه‌ریزی و مطالعات توجیه فنی و اقتصادی را انجام و نسبت به احداث نواحی صنفی روستایی جدید و ساماندهی صنوف تولیدی و خدماتی محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری مورد تأیید استانداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سراسر کشور با اولویت استان خراسان شمالی اقدام نماید.

    3) با توجه به وضعیت محلات حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی شهرهای استان خراسان شمالی به خصوص شهر بجنورد، راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری اجتماعی در محلات حاشیه‌نشین توسط سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با همکاری استانداری و شهرداری شهرهای استان در دستور کار قرار گیرد.

    4) تخصیص اعتبارات و تکمیل پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری از تعهدات وزارت راه و شهرسازی بابت بهسازی بافت‌های فرسوده استان با محوریت بازگشایی معابر مصوب در لیست پروژه‌های سال 91 توسط دستگاه‌های مرتبط صورت گیرد.

    5) تعیین تکلیف و برنامه‌ریزی واگذاری 400 هکتار از اراضی 5 شهر استان خراسان شمالی (توسط سازمان ملی زمین و مسکن) به شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و شهرداری شهرهای مذکور به عنوان پشتوانه بازآفرینی شهری در محلات هدف، واگذاری 156 هکتاری جهت ایجاد شهرک‌های صنوف مزاحم و آلاینده و همچنین تدوین و اجرای برنامه مسکن اجتماعی در محلات هدف به عنوان پایلوت ملی با همکاری شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، سازمان ملی زمین و مسکن، وزارت کشور، بانک مسکن، استانداری و شهرداری‌های شهرها، سرمایه‌گزاران و سایر دستگاه‌های استان به تصویب اعضاء ستاد رسید.

    6) اجرا و تکمیل پروژه‌های محرک توسعه نظیر اجرای طرح تحول سلامت پایگاه‌های سلامت و خدمات اجتماعی، سالن‌های ورزشی، کانون‌های فرهنگی، اصلاح و مرمت تاسیسات شبکه آب و فاضلاب، آموزش مهارت‌های فنی و پایه، ارتقاء امنیت اجتماعی و ... در محلات هدف بازآفرینی شهری شهرهای استان با همکاری راه و شهرسازی، وزارت کشور،استانداری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان فنی و حرفه‌ای، بهزیستی، وزارت نیرو، وزارت ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد، شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های مرتبط به تصویب رسید.

    7) تهیه و تدوین برنامه اقدام برای روستاها و آبادی‌های واقع در حریم شهرهای استان خراسان شمالی به عنوان پایلوت ملی با محوریت دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری و با همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و جهاد کشاورزی به تصویب رسید.

    8) مقرر گردید تهیه و اجرای طرح ساماندهی مبادی ورودی و خروجی شهرها، مسیل و رودخانه‌های واقع در محلات هدف شهرهای استان نظیر بیدواز اسفراین، چایلق و اترک شیروان و جوادیه بجنورد توسط وزارت نیرو، معاونت معماری و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی، استانداری و شهرداری شهرهای مذکور سایر دستگاه‌های مرتبط در دستور کار قرار گیرد.

    9) تهیه طرح جامع گردشگری شهرهای استان با تاکید بر محلات هدف بازآفرینی و همچنین آزادسازی عرصه مجموعه مفخم بجنورد، احداث سایت موزه تپه نادری شیروان و ارگ تاریخی تاریخی بلقیس اسفراین با هدف بهسازی و حفظ آثار تاریخی توسط سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت کشور، استانداری، شهرداری‌ها و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به تصویب رسید.

    10) تامین اعتبار جهت اجرای زیرساخت‌های طرح‌های توسعه اشتغال پایدار روستایی در روستاهای مرزی و محروم و روستاهای داخل حریم شهرهای استان و همچنین اجرای طرح هادی تعداد 100 روستای مرزی و محروم استان و طرح جامع مدیریت حوزه آبخیز شهری و روستایی توسط معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وزارت کشور، وزارت جهاد کشاورزی و کمیته امداد امام خمینی (ره) به تصویب اعضاء ستاد رسید.

    11) تعیین تکلیف مالکیت در محلات هدف باز آفرینی شهری شهرهای استان خراسان شمالی توسط سازمان اوقاف و امور خیریه و آستان قدس رضوی با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وزارت کشور، استانداری و شهرداری شهرها و اداره کل راه و شهرسازی استان به تصویب رسید.

    12) مقرر گردید برنامه جامع اقدام مشترک محلات هدف بازآفرینی شهری با موضوع برش استانی بند الف ماده 59 قانون برنامه ششم توسط استانداری و اداره کل راه و شهرسازی و اعضاء ستاد بازآفرینی استان با تشکیل منظم ستادهای بازآفرینی شهری شهرستان‌ها و استان در دستور کار قرار گیرد و گزارش آن به صورت دوره‌ای به شرکت عمران و بهسازی شهری ایران (دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری) ارسال گردد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار