مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان خبر داد

رشد۵۰ درصدی صدور پروانه ۱۵ درصدی معاملات

عصر ساختمان- نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان با تأکید بر اینکه رشد ۱۵ درصدی معاملات مسکن و ۵۰ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی نشان‌‌دهنده افزایش انگیزه سازنده‌ها برای ورود به بخش مسکن است، گفت: نوسانات نرخ دلار بر رشد قیمت برخی نهاده‌های مسکن تأثیر می‌گذارد.

رشد۵۰ درصدی صدور پروانه ۱۵ درصدی معاملات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، ایرج رهبر در پاسخ به این سؤال که نوسانات این روزهای نرخ دلار می‌تواند بر قیمت تمام شده مسکن و افزایش قیمت برخی مصالح ساختمانی تأثیرگذار باشد، گفت: آهن‌آلات به دلیل استفاده از شمش‌هایی که با ارزهای خارجی و به خصوص دلار وارد می‌شود، تولید می‌شوند، بنابراین آهن‌آلات که یکی از نهاده های اصلی در ساختمان است با نوسانات نرخ دلار دچار تغییر و تحولات قیمتی خواهد شد.

    رهبر در پاسخ به این سؤال که به گفته معاون مسکن و ساختمان، وزیر راه و شهرسازی نشانه‌های روشن رونق مسکن دیده می‌شود، اظهار داشت: رونق ساخت و ساز به رونق معاملات بستگی دارد،  وقتی سازنده‌ها به این درک برسند که طرف تقاضا تقویت شده و قصد ورود به بازار مسکن را دارند قطعاً اقدام به ساخت‌وساز و اتمام واحدهای نیمه‌کاره می‌کنند.

    نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان اضافه کرد: طبق آمارهای اعلام شده در سال جاری میزان صدور پروانه‌های ساختمانی 50 درصد و معاملات مسکن 15 درصد رشد داشته است، پس وقتی معاملات مسکن رونق بگیرد خود به خود انگیزه سازنده‌ها برای ورود به بازار مسکن افزایش می‌یابد.

    *بهترین حالت برای قیمت مسکن افزایش در حد نرخ تورم است

    وی با تأکید بر اینکه در سال‌های گذشته نیز روال این گونه بوده است که وقتی معاملات مسکن رونق می‌گرفت ساخت‌وساز هم به تبع آن از وضعیت مطلوبی برخوردار می‌شد، اظهار داشت: رونق معاملات را نباید با این تفسیر اشتباه بگیریم که با این رونق یعنی رشد و جهش قیمت مسکن رخ خواهد داد، بنابراین باید اذعان کرد سال آینده بهترین حالت برای قیمت مسکن افزایش در حد نرخ تورم است.

    رهبر تصریح کرد: رشد قیمت در حد نرخ تورم قطعاً انگیزه سازندگان را برای ساخت‌وساز حفظ خواهد کرد.

    وی با تاکید بر اینکه رشد قیمت و رونق بازار مسکن قابلیت برنامه ریزی دارد،اظهار داشت:دولت با ابزارهایی که در دست دارد در مناطق کمتر توسعه یافته می تواند تمهیداتی اتخاذ کند تا بازار مسکن به ثبات برسد.

    نایب رئیس انجمن انبوه سازان افزود: برای کاهش هزینه های ساخت مسکن سازندگان می توانند از تکنولوژی های جدید استفاده کنند تا قیمت ها کاهش یابد و دولت نیز می تواند با کاهش مالیات و عوارض شهرداری به رونق کمک کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو