مدیران خودروعصر اعتبار

موافقت مشروط استانداری تهران با طرح ترافیک جدید

عصر ساختمان- استاندار تهران در مورد اجرای طرح جدید ترافیک در شهر تهران که توسط شهرداری تهران پیشنهاد شده است، گفت: طرح جدید ترافیک که از سوی شهرداری پیشنهاد شده است اگر کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک را به همراه داشته باشد استانداری تهران با آن موافق است.

موافقت مشروط استانداری تهران با طرح ترافیک جدید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، محمد حسین مقیمی در جلسه هماهنگی شورای ترافیک استان تهران که با حضور  مهماندار رئیس پلیس راهور،حسن بیگی معاون سیاسی و اجتماعی ،تواهن معاون امور عمرانی استانداری و اعضای شورا برگزار شد، گفت: در استان تهران وقت زیادی از شهروندان در ترافیک صرف می‌شود. یکی از دغدغه‌های اصلی همه مسئولین کشور ازجمله رئیس جمهور،‌ شهردار، اعضای شورا، استاندار و فرماندار تهران موضوع ترافیک است که حل معضل آن نیازمند برنامه ریزی‌های دقیقی است.

    وی افزود: برخی از اقدامات  زیرساختی در این بخش نیازمند برنامه‌ریزی‌های بلند مدت است و برخی اقدامات نیز باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود و اقداماتی فنی لازم است تا شاهد کاهش ترافیک در سطح شهر تهران باشیم.

    مقیمی ادامه داد: ترافیک در تهران به اعتقاد برخی از کارشناسان به دلیل نوع رانندگی و استفاده از معابر است. برخی دیگر از کارشناسان نیز اعتقاد دارند که شهروندان از فضاهای شهری و معابر به درستی استفاده نمی‌کنند و با انجام تخلفات موجب افزایش ترافیک در شهر می‌شوند.

    استاندار با بیان اینکه در حقیقت ترافیک در پشت تخلفات شکل می‌گیرد افزود: اگر به این موارد توجه داشته باشیم و از تخلفات توسط خود مردم جلوگیری شود علاوه بر کاهش حجم کار پلیس، شاهد کاهش ترافیک می شویم که در این حوزه باید اقدامات فرهنگی با کمک صدا و سیما و رسانه‌ها انجام شود.

    استاندار تهران با اشاره به حجم زیاد خودروها در شهر تهران تاکید کرد: هر چند که حجم خودروها در تهران زیاد است اما پارک دوبله، توقف بی جا و ارتکاب برخی تخلفات در سطح شهر مشکل ترافیک را دو چندان کرده است. لذا باید پلیس در این موارد ورود جدی داشته باشد.

    به گفته مقیمی؛ باید برای تک تک این موارد برنامه ریزی دقیقی انجام شود و تصمیم گیری‌های مناسب اتفاق بیفتد تا به مرور این مشکلات حل و فصل شود. البته باید در حوزه ساخت معابر بزرگراه‌ها و پل‌ها نیز سرمایه گذاری و برنامه ریزی زمانبندی شده محقق شود.

    وی در بخش دیگری از صحبت‌های خودپیشنهاد داد: شهروندان تهرانی  از حمل و نقل عمومی و دوچرخه برای ترددهای خود استفاده کنند و حتی برخی مسیرها را نیز پیاده طی کنند.

    استاندار گفت: امروز عادت‌های غلطی شکل گرفته که برای برخی خریدهای جزئی نیز مردم حتی در مسافت‌های کوتاه از خودرو استفاده می‌کنند. لذا این بخش که بخش فرهنگی است باید از طریق آموزش و بهره‌گیری از ظرفیت صدا و سیما اصلاح شود. بی تردید با تحقق این موارد با همین وضعیت فعلی می‌توانیم تا حدود 30 درصد از مشکلات را حل کنیم به شرط اینکه به آنچه که کارشناسان و پلیس گوشزد می‌کنند توجه داشته باشیم.

    مقیمی در بخش دیگری از سخنانش اولین خواسته مردم در سفرهای نوروزی را تأمین ایمنی منازل دانست و تصریح کرد: نیروی انتظامی در این بخش با ارائه توصیه ها و اقدامات لازم به خوبی عمل کرده است و باید توصیه های نیروی انتظامی مورد توجه باشد.

    استاندار توجه رانندگان و فراهم شدن امکانات و رفع اشکالات فنی  بزرگراه ها،اتوبان ها و علائم رانندگی توسط راهداری را در سفرها مهم برشمرد و گفت: صدا و سیما در آموزش و فرهنگ سازی رانندگی و لزوم  استراحت رانندگان و پرهیز از خواب آلودگی در هنگام رانندگی مؤثر است.

    آمادگی بیمارستان ها، میراث فرهنگی،هتل ها،بانک ها و جلوگیری از مواجه شدن با کمبود سوخت از سوی شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی از دیگر نکاتی بود که استاندار تهران همزمان با ایام پایان سال به آن تأکید کرد.

    مقیمی در پایان بر آمادگی دستگاه ها و توجه به ورودی شهرهای استان و تأمین امکانات برای استقبال از مسافران در ایام پایان سال و تعطیلات تأکید کرد.

    ثنایی ،دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان تهران نیز در پایان جلسه در جمع خبرنگاران گفت:در این جلسه تمهیدات لازم برای هماهنگی ستاد خدمات سفر اتخاذ شد وبررسی وضعیت مدیریت پارکینگ حاشیه شهر شهریار و طرح تسهیل زیارت اهل قبور پنج شنبه آخر سال برای شهروندان تهرانی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار