مدیران خودروعصر اعتبار

مناطق پرمعامله در بازار خرید مسکن

عصر ساختمان:نزدیک نیمی از خرید و فروش ها در بازار مسکن کلان شهر تهران، به ۵ منطقه ای اختصاص دارد که الزاماً جزو مناطق خیلی گران یا خیلی ارزان شهر محسوب نمی شوند بلکه ترکیبی از مناطق شمالی، میانی و جنوبی پایتخت هستند

مناطق پرمعامله در بازار خرید مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از فردا نیوز،  نزدیک نیمی از خرید و فروش ها در بازار مسکن کلان شهر تهران، به 5 منطقه ای اختصاص دارد که الزاماً جزو مناطق خیلی گران یا خیلی ارزان شهر محسوب نمی شوند بلکه ترکیبی از مناطق شمالی، میانی و جنوبی پایتخت هستند .
    به گزارش  ایران فایل،مناطقی که بیشترین معاملات خرید مسکن در آنها انجام می شود به ترتیب عبارتند از منطقه 5، منطقه 4، منطقه 2، منطقه 15 و منطقه 14.
    ماهانه بیش از 40 درصد کل خرید و فروش ملک در تهران در این منطقه انجام می شود.
    در میان این مناطق پرمعامله، دو منطقه 5 و 4 پرفروش ترین به حساب می آیند.
    آنچه باعث شده مناطق 4 و 5، بیشترین حجم معاملات خرید مسکن را به خودشان اختصاص دهند، عمدتاً ناشی از فراوانی واحدهای مسکونی نوساز کم متراژ و میان متراژ در این دو منطقه است.
    این در حالی است که در سایر مناطق بخصوص مناطق قدیمی واقع در مرکز تهران، حجم واحدهای نوساز و همچنین حجم واحدهای کم متراژ، کمتر است و از آنجا که بیش از 55 درصد معاملات خرید مسکن در تهران به واحدهای زیر 70 متر مربع اختصاص دارد، سهم مناطق قدیمی از کل خرید و فروش ملک مسکونی، تقلیل پیدا کرده است.
    ماه گذشته در منطقه 5 به عنوان منطقه اول در بیشترین فروش آپارتمان، 2 هزار و 103 واحد مسکونی به متقاضیان فروخته شد در حالیکه متوسط فروش واحد مسکونی در سایر مناطق از 500 فقره تجاوز نکرد.
    در منطقه چهار نیز یک هزار و 610 فقره معامله ملک مسکونی در بنگاه های املاک این منطقه انجام شد.
    همچنین در منطقه 2 طی دی ماه امسال یک هزار و 211 واحد مسکونی خرید و فروش شد و در مناطق 15 و 14 نیز به ترتیب 1043 و 985 فقره معامله خرید مسکن در بنگاه ها انجام گرفت.
    در مابقی مناطق شهر تهران، حجم معاملات خرید مسکن به مراتب کمتر از 800 فقره بوده است.
    مناطق پرفروش در بازار مسکن تهران محدوده هایی هستند که از یک سو تراکم جمعیت در آنها بالا و از سوی دیگر تراکم ساختمان های غیر مسکونی –مجتمع های تجاری و اداری- پایین است.
    ماه گذشته 15 هزار و 845 مبایعه نامه خرید واحد مسکونی در بنگاه های املاک شهر تهران تنظیم و صادر شد.
    پیش بینی می شود از ابتدای سال آینده با پرداخت تسهیلات خرید مسکن صندوق یکم و افزایش دوباره سقف وام خرید، حجم ماهانه معاملات خرید نیز به نزدیک 20 هزار واحد برسد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو