مدیران خودروعصر اعتبار

با مشارکت وزارت علوم صورت می‌گیرد

رونمایی از استاندارد ملی ویژگی بتن آماده در هجدهمین همایش سالانه موسسه بتن و جشنواره بتن و زلزله

عصر ساختمان:همزمان با برگزاری هجدهمین همایش سالیانه بتن و جشنواره بتن و زلزله از استاندارد ملی و اجباری ویژگی بتن آماده و نقش بازرسی کنترل کیفیت فرایند تولید واحدهای تولیدی رونمایی می‌شود.

رونمایی از استاندارد ملی ویژگی بتن آماده در هجدهمین همایش سالانه موسسه بتن و جشنواره بتن و زلزله
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، مصطفی احمدوند رئیس مرکز تحقیقات بتن گفت: هجدهمین همایش سالیانه بتن آمریکا شاخه ایران  و  جشنواره بتن و زلزله در روزهای 27 و 28 بهمن ماه با مشارکت وزارت علوم و حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری در مجموعه فرهنگی ورزشی شماره یک شرکت نفت برگزار می‌شود که در این همایش، علاوه بر ارائه مقالات علمی، دستاوردهای بازسازی بم پس از زلزله  تبیین و از اساتید  و چهره های صنعت ساخت و ساز کشور تجلیل می‌شود.
    وی افزود: پارادایم فراصنعتی در قلمروی علم و دانش بتن و صنعت ساخت و ساز و نقش آن در توسعه پایدار شهری و شهر سازی هوشمند، پاردایم نوین در ساخت بتن آماده و ساخت و ساز بتنی پایدار و سیستم بازرسی واحدهای تولیدی بتن آماده برای کیفیت ساخت و ساز بتنی پایدار از جمله محورهای اصلی کنفرانس بتن و زلزله هستند و بیش از 90 مقاله علمی تخصصی به این کنفرانس ارسال شده است.
    مهندس احمدوند گفت: برگزاری میزگردهای تخصصی مرتبط با توسعه پایدار شهر نشینی، برگزاری 10 نوع مسابقه دانشجویی در موضوع بتن، برگزاری مسابقات ساخت پل کاغذی، مسابقه طراحی سازه‌های بتنی با نام کن استراکشن و کارگاه آموزشی نحوه  برگزاری استارت آپ  در موضوعات مرتبط با بتن  از جمله بخش‌های جشنواره بتن و زلزله است.
    مهندس احمدوند افزود: برای افتتاحیه جشنواره بتن و زلزله از مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت مسکن و شهرسازی، نظام مهندسی ساختمان و جامعه علمی و مهندسی و متخصصان معماری و عمران کشور دعوت شده است.
    رئیس مرکز تحقیقات بتن گفت : 80 درصد تحقیقات مرکز تحقیقات بتن کاربردی هستند و  این مرکز تاکنون در ساخت مخازن بتنی نفت و گازوئیل با شرکت نفت همکاری داشته و امسال نیز  در پروژه‌های شرکت مپنا همکاری داریم.
    وی در تشریح مرکز تحقیقات بتن گفت: این مرکز با مجوز رسمی و قطعی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به عنوان نماینده مرکز تحقیقات موسسه بین المللی بتن آمریکا(ACI) و موسسه کن استراکشن آمریکا (American Canstruction) طی سال‌های گذشته در حوزه پژوهش کاربردی و آزمایشگاهی و بهره گیری از تجارب فعالیت کرده، که از جمله می توان به دستاوردهای تجارب بازسازی مناطق زلزله زده قزوین، نور و کجور و شهر بم پس از زلزله با برقراری 8 آزمایشگاه در زمینه کنترل کیفیت بتن، مواد و مصالح و مکانیک خاک کارگاه‌های تخصصی اشاره کرد.
    احمدوند افزود: این مرکز به دنبال مطالعات و بررسی‌های مستمر خود در حوزه طرح جامع استراتژی بتن و ساخت وساز بتنی ایران در  تدوین و تهیه سند چشم انداز 20 ساله بتن و صنعت بتن کشور  فعال بوده و در راه مدیریت اجرایی کردن این نظام نامه، هرسال  یک محور نظام نامه در همایش مطرح می شود و جامعه مهندسی در زمینه اجرایی کردن آن تبادل نظر می‌کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار