مدیران خودروعصر اعتبار

بلندترین برج هیبریدی جهان

عصر ساختمان - توجهی که این روزها به مقوله انرژی و معماری پایدار در سراسر دنیا می شود را می توان به عنوان بزرگترین تغییر در نگرش معماریو اجرای پروژه های عمرانی دانست.

بلندترین برج هیبریدی جهان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳:۰۰
  • بلندترین برج هیبریدی جهان
  • بلندترین برج هیبریدی جهان
  • بلندترین برج هیبریدی جهان
  • بلندترین برج هیبریدی جهان
  • بلندترین برج هیبریدی جهان
  • بلندترین برج هیبریدی جهان

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، نگاهی که سبب شده است تا طراحان و معماران پروژه های بزرگ با بهره گیری از روش های متنوع سعی در احداث ساختمان های اصطلاحا zero energy  داشته باشند.در ادامه این مطلب ساختمانی را در ونکوور کانادا مورد بررسی قرارداده ایم که متولیان آن این به صراحت آن را بزرگترین ساختمان هیبرید و دوستدار محیط زیست می دانند ساختمانی که با بهره گیری از متریال و دکوراسیونی متفاوت عنوان لوکس را هم در کنار خود یدک می کشد.
شیگرو بان معمار مطرح ژاپنی و برنده جایزه پریتزکر از طرح بلندترین ساختمان چوبی هیبریدی جهان به نام "خانه تراس دار" پرده‌برداری کرد. قاب‌های مشبک ساختمان از چوب و با دقت مهندسی بالا طراحی شده اند تا گیاهان بالارونده این قابلیت را داشته باشند تا از طبقات فوقانی تا بالاترین نقطه این ساختمان بر روی این قاب جانمایی شده و رشد کنند و این قاب سازه ای توان لازم در باربری را داشته باشد.این ساختمان نمادی برای رشد شهری ونکوور خواهد بود.مقررشده ارتفاع نهایی این برج مسکونی که از آن به‌عنوان  بلندترین ساختار ترکیبی جهان یاد می‌شود در حدود 71 متر باشد.
این ساختمان بلند مرتبه که بر روی اسکله ونکوور با پالت و ساختار ساده اما با متریال های لوکس مانند   دستگیره‌های سفارشی درب، کابینت و دکوراسیون‌های لاکچری ساخته‌شده است اقامت گاهی لوکسی را برای بهره‌برداران خود ایجاد کرده است . این پروژه متشکل از قاب بیرونی از جنس چوب و شیشه و هسته مرکزی آن ترکبی از مصالح سازه ای بتن و فولاد است .
ماکرو رئیس، مؤسس و مدیرعامل پورتفو، در خصوص این سازه معتقد است: این ساختمان همانند قله توسعه در ساخت‌وسازهای مدرن خواهد درخشید.
اما آنچه در این طراحی و اجرای سازه قابل‌احترام است جزئی‌نگری همه‌جانبه "شگریو بان" و تیم سازنده این بنا است.آنها به‌واسطه این عملکرد به بهره‌برداران پروژه این اطمینان خاطر را داده‌اند که تک‌تک واحدها و پلان معماری این ساختمان کاملا منحصربه‌فرد است.
مشخصات مجتمع هیبریدی
به گفته بسیاری از کارشناسان وسعت دید وسیع دستاورد دیگر این ساختمان است که این مورد با ایجاد درب‌های  شیشه‌ای کشویی بزرگ در نمای پروژه حاصل‌شده است .این قاب‌ها  در سراسر  اتاق  نشیمن، خواب و حتی حمام  ایجاد شده و  دید وسیعی از  سراسر شهر و کوه‌های  اطراف را در اختیار ساکنین خود می‌گذارد .
علاوه بر این قاب‌های شیشه‌ای در کل فضا در سیطره نورپردازی‌های حرفه‌ای بوده معمار خلاق طرح بوده است و حتی در سراسر لبه بالکن های هر یک از واحدهای مسکونی پروژه این نورپردازی‌ها به‌وضوح دیده می‌شود .
این نگاه هوشمندانه و معمارانه صرفا در نما و پلان طرح خلاصه نشده است بلکه بیشتر فضاهای داخلی و دکوراسیون داخلی این مجتمع مسکونی شامل آشپزخانه و اتاق‌های ناهارخوری، دارای کف‌پوش‌هایی از جنس بلوط سفید بوده که بر روشنایی محیط افزوده است.
همچنین کل آشپزخانه‌های این  مجتمع مسکونی مجهز به اتصالات و شیرآلاتی از جنس کروم  و ضد زنگ هستند  وکابینت‌های چوبی سفیدرنگ باکیفیت واحدها و طراحی کانتری بسیار شکیل از جنس سنگ مرمر همراه با یک سینک بسیار لوکس  بر جذابیت های این طرح افزوده است . مبلمان اطراف این کابینت های جزیره ای با صندلی هایی از جنس چوب طبیعی گرمابخش آشپزخانه شده است.
در ضمن تمام اسباب و اثاثیه واحدها از جنس چوب طراحی شده است و تمامی دکوراسیون چوبی این پروژه که در امر دکوراسیون داخلی و مبلمان از آن استفاده شده است همگی از جنگل های منطقه کوتانای بریتیش کلمبیا  تهیه و تولید شده است و برای حفاظت از متریال تولیدی از مواد ضد رطوبت و عایق استفاده شده است تا محافظی برای این دکوراسیون قیمتی باشند.
برای ایجاد یک ساختار یکپارچه در طراحی و دکوراسیون داخلی کلیه سقف های این پروژه چوبی بوده و هارمونی مناسبی را در طرح پدید آورده است.از طرفی درراستای بهینه سازی مصرف سوخت و جلوگیری از هدر رفت انرژی در این پروژه کلیه سقف ها حاوی عایق های حرارتی و صوتی می باشند.سیستم گرمایش این پروژه نیز از طریق گرمایش از کف تامین می شود تا فضایی مطبوع را برای ساکنین خود پدید آورد. 
در این خصوص  Reyes مؤسس و مدیرعامل پورتفو می‌گوید : " اگرچه خانه تراس به‌طور ذهنی طراحی و اجرا شده است و اما هر واحد  به نحوی طراحی و اجرا شده است که به جرات می توان از هریک از آنها به عنوان یک اثر هنری منحصر به فرد یاد کرد.
شایان‌ذکر است این پروژه نخستین  کار تخصصی  عظیم و چوبی  "شیگرو بان"  نیست .این معمار نخستین ساختمان چوبی خود را در سوئیس، به‌صورت یکپارچه از چوب طراحی و ارائه کرده است.وی به دلیل  توجه بیش‌ازاندازه به پایداری ،کیفیت و سرعت در  ساخت‌وساز اهمیت بالایی برای چوب قائل  بوده و در بیشتر پروژه‌های خود از این متریال به‌خوبی بهره می‌برد .
به‌هرحال جزئیات ارائه‌شده از این پروژه بیانگر  این موضوع  است که  این ساختمان بلندترین ساختمان هیبریدی جهان از جنس فولاد، بتن و چوب است و قیمت هر متر از واحدهای  این مجتمع حداقل 3 میلیون دلار (2.2 میلیون پوند) قیمت گذاری شده است. درنهایت باید خاطرنشان کرد این پروژه در سال2020تکمیل‌شده و در اختیار بهره بردار این پروژه قرار خواهد گرفت.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو