مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی:

کسر ۵ درصد دستمزد مهندسان ناظر غیرقانونی است

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که دستور لغو دریافت ۵ درصد از حق‌الزحمه مهندسان ناظر اولین گام برای مبارزه جدی با امضافروشی به عنوان یک خواسته عمومی است، گفت: دریافت ۵ درصد از دستمزد مهندسان ناظر هیچ وقت مبنای قانونی نداشته است.

کسر ۵ درصد دستمزد مهندسان ناظر غیرقانونی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، عباس آخوندی در حاشیه همایش توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی در واکنش به دستورش برای حذف برداشت 5 درصد از حق‌الزحمه مهندسان ناظر توسط سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان اظهار کرد:‌  بحثی که در این زمینه داریم این است که طراحی مهندسی مانند هر کار دیگری یک مبادله‌ای بین صاحب کار و مهندس است.

    وی ادامه داد: ورود یک واسطه -سازمان نظام مهندسی ساختمان- که بخواهد 5 درصد از دستمزد را دریافت کند و ارتباط مستقیم بین مهندس و صاحب کار را قطع کند و حق انتخاب را از هر دو آنها بگیرد؛ صاحب کار  موظف باشد به یک مهندس مشخص مراجعه کند و مهندس مجبور باشد با هر صاحب کاری که کس دیگری برایش تعیین می‌کند، عقد قرار کند هیچکدام از این حرف‌ها در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نیامده است.

    وی تاکید کرد:‌ کاری که انجام می‌دهیم خواسته عمومی تمام ملت ایران است که علاقه‌مند هستند خودشان بتوانند مهندس را انتخاب کنند. از سوی دیگر  خواسته تمام مهندسان است که بی دلیل 5 درصد از دستمزد کم می‌شود.

    وزیر راه و شهرسازی با طرح این سئوال که چرا باید یک مهندس 5 درصد از دستمزدش را به جای دیگری پرداخت کند،‌اظهار کرد:‌ این کار هیچ وقت مبنای قانونی نداشته، یک زمانی معاون وقت وزیر مسکن و شهرسازی یک تصیمیمی گرفته اما با توجه به این‌که مبنای قانونی درستی نداشته تصمیم گرفتم به خواسته مردم و مهندسان پاسخ بدهیم.

    آخوندی تاکید کرد: این اولین گام برای اصلاحات در نظام مهندسی و کنترل ساختمان است. در واقع اولین گام در جهت مبارزه بسیار جدی با موضوع امضافروشی است.

    بر اساس نامه وزیر راه و شهرسازی از 10 بهمن امسال سازمان های نظام مهندسی استان های سراسر کشور حق دریافت 5 درصد از دستمزد مهندسان ناظر را ندارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی