مدیران خودروعصر اعتبار

ایران در صادرات فولاد رکورد زده است

عصر ساختمان:بهادر احرامیان در رابطه با تولید و صادرات فولاد گفت: تولید فولاد امسال در ایران و طبعا در جهان کاهش داشته است. در بحث صادرات اما می توان گفت که ایران رکورد زده است.

ایران در صادرات فولاد رکورد زده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از اتاق خبر، بهادر احرامیان عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران در رابطه با تولید و صادرات فولاد گفت: تولید فولاد  امسال در ایران و طبعا در جهان کاهش داشته است. در بحث صادرات اما می توان گفت که ایران رکورد زده است. بهادر احرامیان، در رابطه با علت افزایش صادرات فولاد اظهار کرد: به دلیل کاهش تقاضای داخلی و عدم کشش بازار تولید کنندگان به ویژه واحدهای بزرگ به فروش محصولات خود در بازارهای خارجی ترغیب شده اند.

    وی خاطر نشان کرد: طبق برآوردهای انجام شده، امسال نزدیک به 3 میلیون تن فولاد از ایران صادر شده است که این یک رکورد چشم گیر محسوب می شود.

    احرامیان در رابطه با دلایل کاهش تولید معتقد است: کاهش تقاضا علت اصلی محسوب می شود، نزدیک به 3 میلیون تن محصولات فولادی در انبارها ذخیره شده است. بدین ترتیب تولیدکنندگان به منظور جلوگیری از انباشت بیشتر محصول ناچار شدند که تولید خود را کاهش دهند.

    وی در پاسخ به این پرسش که بعد از اجرایی شدن برجام چه فرصت های جدید به منظور رشد بازار فولاد ایجاد شده است، اظهار کرد: نمی توان گفت که چندان در بازار فولاد تاثیر شگرفی داشته است. بزرگترین محرک تقاضای فولاد ساخت و ساز و مسکن است که تغییر خاصی در آن دیده نشده است.

    احرامیان گفت: به دلیل گشایش هایی که در زمینه بانکی و ... رخ داده است، صادرات تا حدی تسهیل شده است و هزینه های مبادله برای صادرات محصول کاهش پیدا کرده است.

    وی تصریح کرد: فولاد تابع تقاضای مسکن و تولیدات صنعتی است. در حال حاضر دولت سیاست ضد تورمی را دنبال می کند. طبیعتا بر تقاضا اثر منفی گذاشته و فولاد به تبع آن تاثیر گرفته است.

    احرامیان گفت: مدام صحبت از جذب سرمایه های خارجی می شود ولی ابتدا لازم است که فضای کسب و کار و شرایط اقتصادی کشور به گونه ای مهیا شود تا ابتدا سرمایه های داخلی فرار نکنند بعد از آن نوبت به سرمایه های خارجی می رسد. در این شرایط که سرمایه های داخلی کشور را ترک می کنند، طبیعتا در شرایط ویژه ای سرمایه های خارجی وارد کشور می شوند.

    عضو هیآت نمایندگان اتاق تهران در رابطه با ورود هیأت های خارجی اذعان داشت: بسیاری از هیأت هایی که به کشور وارد می شوند ابتدا شرایط را می سنجند. در حال حاضر اقتصاد جهانی با رکود مواجه است، بدین ترتیب طبیعتا بازار فولاد ایران برای اروپاییان بسیار جذاب است.

    به گفته وی؛ در حال حاضر هیآت های خارجی برای سنجش اوضاع داخلی کشور، وضعیت کسب و کار و همچنین نظام حقوقی و قضایی به کشور وارد می شوند.

    احرامیان گفت: درواقع می توان گفت که بازخوردهایی که از هیأت های خارجی شنیده می شود چندان مثبت نیست. این هیأت ها ساختار موجود در کشور را دچار اشکال می دانند.

    وی در رابطه با برنامه های دولت تدبیر و امید گفت: در ابتدای سر کار آمدن این دولت با محدودیت 40 درصدی مواجه بودیم. بنابراین دولت هدف اولیه خود را تک رقمی کردن نرخ تورم اعلام کرد که شاید اصرار بر تک رقمی شدن رکود، تورم را بیش از پیش تشدید کرد.

    احرامیان ادامه داد: اگر نرخ تورم در حد 15 درصد نگه داشته می شد با چنین رکودی در کشور مواجه نمی شدیم و فرصت می کردیم که با اصلاحات ساختاری و به تدریج و بسیار پایدارتر نرخ تورم را پایین نگه داریم. اما به هرحال این هدفی بود که دولت اعلام کرد و هرگونه اقدامی را به منظور تحقق آن انجام شد. 

    به گفته وی؛ رکود عارضه اجتناب ناپذیر کاهش نرخ تورم است. حال اگر تورم کاهش پیدا کند، می توانیم به رونق برسیم.

    احرامیان ادامه داد: هنور در کشور بهبود فضای کسب و کار را دستکم گرفته ایم. لازم است به مواردی همچون تسهیلات بانکی، قوانین ورشکستگی، مجوزها و سهولت تجارت بین المللی قبل از اینکه به سراغ سرمایه گذاری خارجی برویم، توجه ویژه ای شود. اما متاسفانه هنوز عزم جدی در بدنه دولت دیده نمی شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار