مدیران خودروعصر اعتبار

کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران اعلام کرد:

۲ شرط اصلی تصویب طرح جدید ترافیک

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران ۲ شرط اصلی تصویب طرح جدید ترافیک را اعلام کرد.

۲ شرط اصلی تصویب طرح جدید ترافیک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، قید یک‌فوریت لایحه مربوط به نسخه جایگزین طرح ترافیک سه روز قبل در جلسه علنی شورای‌شهر تصویب شد تا کمیسیون‌های اصلی و تخصصی شورا با سرعت بیشتری بررسی این لایحه را در دستور کار قرار دهند و تغییرات احتمالی طرح ترافیک برای سال آینده، هر چه زودتر تعیین تکلیف شود. با این حال آن‌گونه که محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل به‌عنوان کمیسیون اصلی بررسی لایحه مذکور در شورای شهر، روز گذشته در تذکر مکتوب خود اعلام کرد، هنوز مطالعات،پیوست‌های ترافیکی و اجتماعی آن به شورا ارائه نشده است. علیخانی همچنین با بیان اینکه مصوبه شورای ترافیک تهران درباره طرح ترافیک جدید هنوز به شورا ارائه نشده است، تلویحا از اینکه هیات‌رئیسه شورا قبل از اینکه لایحه تعیین نرخ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک را از شهرداری دریافت کند، مصوبه شورای ترافیک در این خصوص را مطالبه نکرده است، انتقاد کرد.

    از دیدگاه علیخانی تصویب طرح جدید ترافیک در شورای شهر منوط به تحقق 2 شرط اصلی است که یکی از آنها ارائه پیوست‌های مطالعات ترافیکی و اجتماعی درباره چگونگی تعیین ضرایب و رقم پایه پیشنهادی برای فرمول عوارض تردد در محدوده مرکزی شهر است. این در حالی است که تاکنون تنها یک نسخه پاورپوینت که پیش‌تر در نشست خبری معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران برای خبرنگاران ارائه شده بود، به‌عنوان طرح پیشنهادی در اختیار شورای شهر قرار گرفته است.

    دومین شرط کمیسیون اصلی شورای شهر برای بررسی طرح مذکور، اخذ مصوبه شورای ترافیک تهران به‌عنوان مقدمه تعیین نرخ عوارض در شورای شهر است. از دیدگاه علیخانی، اینکه شهرداری انتظار دارد شورا نرخی را تصویب کند که هنوز طرح مصوب آن وجود ندارد، ممکن و میسر نیست و باید پیش از این، مصوبه شورای ترافیک تهران در این رابطه اخذ شود. این در حالی است که مدیران ترافیکی شهر تهران معتقدند با توجه به ویژگی‌های خاص بازنگری در طرح ترافیک، تعیین نرخ آن در تصمیمی که اعضای شورای ترافیک تهران درباره این طرح اتخاذ می‌کنند، نقش کلیدی دارد و با این استدلال، از شورای شهر می‌خواهند برای طرحی که اصلا تصویب نشده، نرخ‌گذاری کند تا بلکه بتوانند به واسطه آن، نظر شورای ترافیک را جلب کنند. در عین حال با توجه به الزام قانونی مبنی بر اینکه وضع هرگونه عوارض جدید باید تا 15 بهمن هر سال تصویب و اعلام شود، شهرداری باید در فرصت اندک باقی‌مانده، مستندات خود را به شورای‌شهر ارائه کند تا طرح مذکور امکان اجرا از ابتدای سال آینده را داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار