مدیران خودروعصر اعتبار

زلزله‌ زدگان به کانکس‌های حمام و سرویس بهداشتی و وسایل بازی برای کودکان نیاز دارند

عصر ساختمان- یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بازدید هیئتی از این کمیسیون از مناطق زلزله‌ زده گفت که در حال حاضر مردم زلزله‌ زده به کانکس‌های حمام و سرویس بهداشتی نیاز مبرم دارند. درخواست ما از خیرین آن است که نسبت به ارسال وسایل بازی همچون سرسره و تاب برای کودکان اقدام کنند.

زلزله‌ زدگان به کانکس‌های حمام و سرویس بهداشتی و وسایل بازی برای کودکان نیاز دارند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمد جواد جمالی اظهار کرد: از روز گذشته بنده به همراه آقای نانواکناری از مناطق زلزله‌ زده سرپل‌ذهاب، ازگله و ثلاث باباجانی بازدید و در جمع مردم زلزله‌ زده حضور پیدا کردیم.

    وی ادامه داد: ما در تعدادی از چادرها و کانکس‌ها حاضر شده و نحوه ارائه خدمات به مردم زلزله‌زده را بررسی کردیم. بعد از آن در شورای تامین ثلاث باباجانی حاضر شده و از آخرین تحولات منطقه اطلاع پیدا کردیم.

    جمالی بازدید هوایی از مناطق زلزله‌ زده را از دیگر اقدامات این هیئت عنوان و اظهار کرد: شب گذشته نیز جلسه‌ای با حضور مهندس بازوند استاندار کرمانشاه در جلسه تامین این استان برگزار شد که در آن حضور پیدا کرده و ضمن بیان مسائل و مشکلات این مناطق پیشنهاداتی برای خدمت‌رسانی بیشتر ارائه شد. امروز نیز قرار است از مناطق اسلام آباد غرب و دالاهو ( کرند) بازدید کنیم.

    این نماینده مجلس در مورد وضعیت کانکس‌های اهدایی و احداث چادرها برای اسکان مردم زلزله‌ زده، گفت: در حال حاضر بسیاری از مردم با وجود اینکه خانه‌هایشان به صورت کامل تخریب نشده و عملا امکان ادامه زندگی را دارند، به دلیل ترس از پس لرزه‌ها در چادر زندگی می‌کنند.

    وی افزود: از طرف دیگر یک سری کانکس‌هایی از سوی مردم اهدا شده که مسئولان منطقه کمترین کنترلی بر توزیع آن نداشتند. موضوع دیگر آن است که هنوز تعدادی از مردم به کانکس برای اسکان و تامین نیازهایشان احتیاج دارند. مهمترین آن تامین کانکس مجهز به وسایل حمام و سرویس‌های بهداشتی است که تعداد آن متاسفانه کم می باشد. ما از خیرین و شهرداری‌ها می‌خواهیم که در این باره کمک های لازم را داشته باشند.

    وی در مورد اسکان مردم در چادرها و وسایل گرمایشی آنها گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که کانکس برای اسکان کم است و برخی مناطق دچار مشکل  هستند. درباره توزیع چادر نیز می توان  گفت که تقریبا به اندازه کافی توزیع شده است. از لحاظ وسایل گرمایشی نیز اکثر چادرها و کانکس‌ها مجهز به هیتر برقی شده، همچنین مقدار زیادی نفت بین مردم زلزله‌ زده توزیع شده است.

    جمالی درباره تامین مواد غدایی مردم زلزله‌ زده نیز گفت: هلال‌احمر بسته‌های غدایی را بین مردم توزیع می کند و این روند به خوبی در حال انجام است.

    وی درباره وضعیت توزیع وام برای مردم زلزله‌ زده گفت: در منطقه ثلاث باباجانی تنها یک بانک ملی با شعبه کوچک وجود داشت که قرار است شعب بانکهای تجارت، ملت و سپه نیز در این مناطق ایجاد شود تا روند اعطای وام به مردم تسریع بخشیده شود.

    این عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد روند آواربرداری نیز گفت: خوشبختانه آواربرداری برخی از منازل در برخی از مناطق شروع شده است البته هنوز این روند سرعت بخشیده نشده است. از نظام مهندسی می خواهیم که همکاری بیشتری با استانداری کرمانشاه داشته و پای کار آید.

    جمالی در مورد نیازهای دیگر لازم برای مناطق زلزله‌ زده گفت: یکی از نیازها وسایل بازی به خصوص سرسره و تاب برای کودکان است که از خیرین می خواهیم کمکهای لازم را داشته باشد. همچنین در خواست ما این است که گروه‌هایی با جنبه‌های هنری شادی آفرین به این مناطق بیایند.

    وی در مورد وضعیت درمان در این مناطق گفت: با توجه به اینکه بیمارستان جدید سرپل ذهاب به دلیل زلزله‌ تخریب شده است، در حال بازسازی بیمارستان قدیم این منطقه به نام غدیر هستند. البته با این وجود تاکید ما این است که به  دلیل دور بودن بیمارستان غدیر از شهر هر چه سریعتر روند بازسازی بیمارستان جدید تسریع بخشیده شود.

    وی همچنین گفت که با وجود کمبود امکانات بیمارستان غدیر در حال امدادرسانی به مردم است. کانکس‌های تامین اجتماعی و ارتش نیز برپا شده و همه فعال هستند.

    جمالی در پایان گفت که علیرغم تمامی مشکلات عزم و اراده تمامی مردم برای بازسازی مناطق زلزله‌زده خوب است ولی باید کارها سرعت بخشیده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار