مدیران خودروعصر اعتبار

توصیه‌های استاندار تهران به دستگاه‌های درگیر شرایط بحرانی

عصر ساختمان- استاندار تهران بر ضرورت آمادگی نهادهای امدادرسان برای مواجهه با بحران‌های احتمالی تاکید کرد و گفت: برای تسهیل تردد خودروهای امدادسان در شهرهای استان تهران، باید محدوده تردد این خودروها از محل عبور سایر خودروها تفکیک شود.

توصیه‌های استاندار تهران به دستگاه‌های درگیر شرایط بحرانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمد حسین مقیمی گفت: تسهیل تردد خودروهای امدادرسان در مواقع بحران باید از مهمترین دستور کارهای شورای مدیریت بحران و شورای ترافیک قرار داشته باشد و برای تقسیم بندی خیابان ها به دو محدوده تردد خودروهای امدادرسان و سایر خودروها، هرچه سریعتر اقدام شود.


    استاندار تهران در ادامه بر ضرورت آمادگی نهادهای امدادرسان برای مواجهه با بحران‌های احتمالی تاکید کرده و گفت: اجرای مانورهای مستمر برای آمادگی هر چه بیشتر ، باید در دستور کار اورژانس و تمامی بیمارستانهای دولتی و خصوصی قرار گیرد.


    وی تاکید کرد: هلال احمر باید کادر و نیروهای داوطلب خود را در محله‌های مختلف شهر تهران مشخص کرده و اورژانس هم باید با امکانات خود تمام نقاط شهر را پوشش دهد.
    استاندار تهران در ادامه افزود: سازمان انتقال خون نیز باید در چهار نقطه شهر تهران و سایر شهرستان های استان تهران نمایندگی های فعالی ایجاد کند.


    مقیمی، همکاری و برگزاری جلسات مستمر نهادهای امدادرسان با استانهای معین و برگزاری مانور مشترک با آنها را از مهمترین دستور کارهای آتی این نهادها برشمرد.

    رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تهران، در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت تامین سوخت، آب آشامیدنی و مواد غذایی،چادر، کانکس و وسایل گرمایشی موردنیاز در مواقع بحران، در سوله‌های امدادی تاکید کرد: تهیه چادر و کانکس‌های اسکان موقت مدیریت بحران، تامین سوخت جایگاه‌های پمپ بنزین - به طوری که حداقل 50 درصد مخزن آنها همیشه پر باشد- هماهنگی با سازمان‌های برق، آب و گاز برای آمادگی نیروهای فنی مورد نیاز در شرایط بحران، تهیه امکانات مورد نیاز برای آتش نشانی به ویژه نردبان های پایه بلند در تمامی شهرستانهای استان تهران، آمادگی برای ایجاد بیمارستان‌های صحرایی در مواقع نیاز و مواد غذایی و آب آشامیدنی از سوی دستگاه های مربوطه ضروری است.


    وی افزود: فرمانداران شهرستان‌های استان تهران را موظف کرده‌ایم گزارش کاملی از وضعیت خدمات درمانی در شهرستانها، ارائه کرده و با هماهنگی بخش بهداشت و درمان شهرستان ، نیازهای خود را از مجرای شورای هماهنگی مدیریت بحران پی گیری کنند.


    مقیمی، در خصوص اطلاع رسانی در مواقع بحران نیز گفت: باید سلسله مراتب سازمانی در بحث اطلاع رسانی در مواقع بحران رعایت شود و سخنگوی سازمان مدیریت بحران ، مسئول اعلام آخرین خبرها از مجرای صدا وسیمای جمهوری اسلامی است.

    نماینده عالی دولت در استان تهران، به ضرورت آمادگی فرودگاه ها و سازمان هواپیمایی در بخش‌های مسافربری و نظامی و همچنین تکمیل تجهیزات نور برای پرواز هلی کوپتر ها در شب نیز تاکید کرد.


    وی در پایان بر حفظ آرامش در مواقع بحران، پرهیز از شتابزدگی و آموزش عمومی از طریق صدا و سیما و فضای مجازی تاکید کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو