مدیران خودروعصر اعتبار

شهرداری تهران به دنبال اخذ عوارض از خودروها در بزرگراه‌های جدید

عصر ساختمان- معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در اکثر کشورها خودروها برای عبور از بزرگراه‌ها عوارض پرداخت می‌کنند، گفت: این موضوع نیز در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد و در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.

شهرداری تهران به دنبال اخذ عوارض از خودروها در بزرگراه‌های جدید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، پیروز حناچی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در نشست خبری خود ضمن اشاره به درگذشت تعدادی از هموطنان در نفتکش سانچی اظهار کرد: این حادثه مردم ایران را داغدار کرد.

    وی در ادامه به ساختار و تشکیلات معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: دو شرکت خاکریزآب و شرکت یادمان سازه وظایفی را در حوزه‌های مختلف به عهده دارند. مقاوم‌سازی پل‌ها، تعمیر و نگهداشت پل‌ها از جمله خدماتی است که در شرکت یادمان سازه که یک شرکت قدیمی است ارائه می‌شود.

    حناچی به وضعیت پرسنل معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: 1585 نیرو در این مجموعه فعالیت می‌کنند که از این تعداد 206 پرسنل بانوان و 1379 نفر از آقایان هستند که عمدتا دارای مدرک کارشناسی هستند. ضمن اینکه تعدادی از نیروهای این مجموعه دارای مدرک زیردیپلم بوده که در کارخانجات آسفالت این مجموعه فعالیت می‌کنند.

    وی در ادامه به تعدادی از پروژه‌های مهم عمرانی در سطح شهر اشاره کرد و گفت: تقاطع غیرهم‌سطح بزرگراه امام علی (ع) - صیاد شیرازی و ارتش، به طول 3 کیلومتر و با 7 پل و تقاطع پیشرفت 80 درصدی داشته است که تلاش می‌شود در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد.

    معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: احداث تونل زیرگذر آرش- اسفندیاری، احداث بزرگراه حکیم و تقاطع‌های مربوطه، احداث تقاطع بزرگراه امام رضا و بزرگراه دولت‌آباد، احداث بزرگراه دولت‌آباد، شهید کاظم رستگاری و تقاطع‌های مربوطه، احداث اتصال بزرگراه یادگار امام به میدان فتح، تقاطع غیرهمسطح چمران- جلال آل احمد از مهمترین پروژه‌هایی است که در دستور کار معاونت فنی و عمرانی قرار دارد و پیشرفت این پروژه‌ها از 40 درصد به بالا است.

    حناچی ادامه داد: در گذشته 7 پل در تهران به مناسبت بازی‌های آسیایی احداث شد که پل گیشا نیز از این جنس بوده است و در حال حاضر نیز طرحی برای پل گیشا در دستور کار قرار دارد که بتوانیم بخشی از این پل را به پیاده‌رو برای شهروندان اختصاص و بخش دیگری را برای خودروها در نظر بگیریم که البته این طرح در دست بررسی قرار دارد ضمن اینکه در آینده نزدیک نیز یکی از ایستگاه‌های خط 7 در کنار این پل احداث خواهد شد.

    وی ادامه داد: احداث پارکینگ طبقاتی نیایش، احداث تقاطع غیرهمسطح باقرشهر و احداث بزرگراه شهید بروجردی از دیگر پروژه‌های در دستور کار معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران محسوب می‌شود.

    معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران به پروژه‌های در دستور کار سازمان امور مناطق اشاره کرد و گفت: توسعه برج طغرل از این دست پروژه‌هاست که پیشرفت 81 درصدی را داشته است.

    حناچی ادامه داد: در حوزه مدیریت آب‌های سطحی حوزه آبریز مسیل کن و سرشاخه‌های آن و همچنین موضوع مقاوم‌سازی پل‌های سواره در دستور کار قرار دارد.

    وی به احداث پل بوستان چیتگر اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز تلاش می‌شود پلی همانند پل طبیعت در این بخش احداث شود که البته طرح‌هایی در دستور کار قرار گرفته است.

    معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری تهران جهت دریافت عوارض از خودروها برای عبور از بزرگراه‌ها تصریح کرد: این موضوع در بسیاری از کشورهای دنیا مرسوم است و خودروها برای عبور از بزرگراه‌ها عوارض پرداخت می‌کنند و این می‌تواند در شهر تهران نیز مورد توجه قرار بگیرد و ما بسیاری از پروژه‌ها را می‌توانیم با سرعت بیشتری احداث و در نهایت به بهره‌برداری برسانیم. نمونه بارز در این زمینه اتوبان پردیس است که کار قابل قبولی انجام شده است و هم‌اینک نیز درآمدزایی دارد.

    حناچی تصریح کرد: در حال حاضر برنامه‌ای برای اخذ عوارض از بزرگراه‌های ساخته شده نداریم ولی قطعا در صورت احداث بزرگراه‌های جدید دریافت عوارض در دستور کار قرار خواهد گرفت.

    معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه به مقایسه بودجه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران از سال‌های 86 تا 1397 اشاره کرد و گفت: در بودجه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در سال 86، 477 میلیارد تومان بوده که این رقم طی سال‌های گذشته افزایش و در نهایت مجددا از سال 93 سیر صعودی داشته است و هم‌اینک بودجه معاونت فنی و عمرانی در سال 96، 710 میلیارد تومان بوده که با توجه به شرایط این رقم در سال 97، 529 میلیارد تومان خواهد بود.

    وی به چالش‌های پیش رو در حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: اهم چالش‌ها را می‌توان موارد ایمنی، تاب‌آوری و مقابله با مخاطرات اشاره کرد.

    حناچی گفت: قطعا تاخیر در مقاوم‌سازی پل‌ها مشکلات بسیاری را در امر ایمنی به وجود خواهد آورد و این در حالی است که حدود 700 پل در شهر تهران وجود دارد که این تعداد دائما کنترل و مورد بازسازی قرار می‌گیرد.

    معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه باید مخاطرات سیلاب را در شهر تهران به صورت جدی بگیریم، گفت: اجرای طرح جامع مدیریت آب‌های سطح شهر تهران به صورت مستمر انجام می‌پذیرد.

    وی با اشاره به روددره‌ها در تهران گفت: 8 رود دره در شهر تهران وجود دارد که با همکاران‌مان در سازمان مشاور و خاکریز آب تلاش می‌کنیم که تغییر رویکردی در این روددره‌ها ایجاد کنیم.

    حناچی گفت: در خصوص پروژه‌های نیمه‌تمام نیز رقم مورد نیاز جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بدون احتساب به پروژه شهید شوشتری بالغ بر 1400 میلیارد تومان است که با توجه به وضعیت بودجه‌ای معاونت عملا پرداختن به این موضوع با مشکلات جدی روبه‌رو است.

    معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: رویکرد اصلی معاونت فنی و عمرانی در دوره جدید توجه و نگاه ویژه  و خلاقانه، اولویت‌بندی و اتمام پروژه‌های در دست اقدام، استانداردسازی و ایجاد وحدت رویه در اجرای پروژه‌ها، ایمنی- تاب‌آوری در مقابله با مخاطرات، تاکید بر روی جنبه‌های اجتماعی در پروژه‌های شهری، مدیریت و بهره‌برداری بهینه آب و فاضلاب، حرکت به سمت مدیریت یکپارچه شهری، انسجام و یکپارچه‌سازی زیرساخت‌های شبکه بزرگراهی، مدیریت منابع و مصارف، به کارگیری فناوری‌های نوین خواهد بود.

    وی افزود: شناسایی ظرفیت‌های موجود شهر و تغییر کاربری‌ها به فضاهای عمومی یکی دیگر از سیاست‌های اصلی در این دوره از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران محسوب می‌شود.

    حناچی با اشاره به اولویت‌بندی جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام تصریح کرد: در این زمینه نیز براساس شاخص‌های در نظر گرفته شده عمل خواهیم کرد و پروژه‌هایی که درصد پیشرفت بیشتری را دارند و استفاده آنها به نفع شهروندان خواهد بود، اولویت کاری معاونت فنی و عمرانی خواهد بود.

    وی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه شهید شوشتری گفت: با توجه به اینکه پروژه در گذشته انعقاد شده است با مشکلاتی روبه‌رو بوده است و هم‌اینک نیز این پروژه متوقف شده است و بنا داریم با رفع نواقص و اجرای طرح‌های جدید این پروژه‌ را در آینده مجددا آغاز کنیم ضمن اینکه در اجرای این پروژه مسائل زیست‌محیطی قطعا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

    معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از دریافت عوارض خودرو در این پروژه اشاره کرد و گفت: این یکی از ایده‌های ما است و احتمال اجرای آن در این طرح وجود دارد.

    حناچی همچنین به تونل امیرکبیر در خیابان امین‌حضور اشاره کرد و گفت: بخشی از این تونل خیابان امین حضور و سرچشمه را به بزرگراه امام علی متصل می‌کند که باید این پروژه تکمیل شود که در این زمینه نیز برنامه‌هایی در دستور کار قرار دارد.

    وی با اشاره مجدد به اخذ عوارض از بزرگراه‌ها تصریح کرد:  یکی از سیاست‌های ما دریافت اخذ عوارض است و تلاش می‌کنیم در آینده نزدیک بزرگراه‌هایی که ساخته می‌شود رقمی را از خودروها دریافت کنند.

    معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران  همچنین با اشاره به همکاری قرارگاه خاتم جهت احداث پروژه‌های شهری گفت: ما با این مجموعه همکاری نزدیک و مطلوبی داشته‌ایم و پروژه‌های بسیاری را قرارگاه خاتم انجام داده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار