مدیران خودروعصر اعتبار

برگزاری جشن اختتامیه مسکن مهر تا پایان سال

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی گفت: ۳۱ هزار و ۲۴۷ واحد مسکن مهر برای ساخت به این استان ابلاغ شده بود که تا کنون ۲۹ هزار و ۴۲۴ واحد مسکونی به بهره‌برداری رسیده که از این تعداد ۱۹ هزار و ۵۹۶ واحد مسکن مهر در دولت یازدهم و دوازدهم تحویل متقاضیان مسکن مهر شده است.

برگزاری جشن اختتامیه مسکن مهر تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی در خصوص مسکن مهراظهار کرد: تعداد واحد‌های باقی مانده جهت افتتاح در حال حاضر یک‌هزار و 823 واحد مسکن مهر شامل 198 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و تعداد یک هزار و 625 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت بوده که از این تعداد بیش از یک‌هزار و 500 واحد در حال عملیات نازک کاری بوده که تا پایان سال به متقاضیان مسکن مهر تحویل داده خواهد شد.

    جعفری در ادامه  افزود: 48 واحد مسکونی باقی مانده به دلیل داشتن مشکلات و طرح موضوع در مراجع قضایی حذف گردیده است.

    وی همچنین گفت: برای ساخت فاضلاب سایت مسکن مهر‌ خراسان جنوبی مصوبه شورای مسکن استان و هیأت مدیره سازمان ملّی زمین و مسکن، اخذ و واگذاری زمین به شرکت آب و فاضلاب استان انجام و مبلغ 5.5 میلیارد تومان برای ساخت در نظر گرفته شده است.

    جعفری  به آسفالت معابر سایت‌های مسکن مهر اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده، میزان 3 هزار و 510 تن قیر در اختیار متولیان آماده سازی سایت‌های مزبور قرارگرفته و کار آسفالت ریزی به انتها رسیده است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی درباره تأمین خدمات روبنایی مسکن مهر گفت: احداث 17 باب مدرسه در دستور قرار گرفت که هم‌اکنون 10 باب مدرسه، 14 باب مسجد، 2 باب کلانتری در سایت‌های مسکن مهر بیرجند و نهبندان و 2 باب مرکز بهداشت به بهره‌برداری رسیده است.

    کاهش مسافت 620 کیلومتری در ترانزیت کالا از بندر عباس و بندر چابهار به کشور افغانستان با احداث مسیر سربیشه - فراه

    مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی با مساحت 151 هزار کیلومتر مربع وسعت به عنوان سومین استان پهناور کشور و اداره کل راه و شهرسازی استان اولین اداره کل از نظر وسعت و پراکندگی راه‌ها در سطح کشور است تصریح کرد: استان خراسان جنوبی به دلیل قرار گرفتن در مسیر کریدر غرب به شرق و جنوب به شمال به موازات مرز شرقی و همچنین استقرار در مسیر ترانزیت و کریدور‌های بین المللی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

    جعفری به همجواری این استان با کشور افغانستان اشاره کرد و گفت: راه‌های استان به دلیل همجواری با کشور همسایه افغانستان در زمینه صادرات و ترانزیت کالا بسیار حائز اهمیت بوده و با کاهش طول مسیر ترانزیت از دریای عمان و خلیج فارس به افغانستان و کشورهای آسیای میانه و به طبع آن اقتصادی نمودن این مسیر در میدان رقابت با سایر کشورهای همسایه بسیار حائز اهمیت است.

    وی با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام استان خراسان جنوبی در بحث راه‌ها افزود: مسیر راه " سربیشه"–" درح"–" میل 78"، محور " میل 78" –" فراه افغانستان"، باند دوم "بیرجند "–"قاین "، باند دوم " بیرجند"–" نهبندان"، باند دوم " دیهوک"–" راور" از جمله پروژه‌های در دست اقدام است.

    جعفری بابیان اینکه متوسط تراکم طول باندهای دوم استان نسبت به متوسط تراکم کشور بسیار پایین است گفت: در حال حاضر طول باندهای دوم استان 491 کیلومتر است که برای رسیدن به متوسط کشوری نیاز به احداث 700 کیلومتر باند دوم است که در حال حاضر طول باند دوم در حال اجرا در استان یک‌هزار و 866 کیلومتر است.

    وی همچنین به طول راه‌های شریانی استان اشاره کرد گفت: طول راه‌های شریانی در استان خراسان جنوبی در حال حاضر 2 هزار و 20 کیلومتر است که برای روکش راه‌های شریانی استان قیر و اعتبار لازم تامین شده است. و در حال حاضر حدود 70 درصد راه‌های شریانی استان نیاز به روکش و بهسازی محوردارد که سازمان راهداری با توجه به بحرانی بودن وضعیت آسفالت این محور‌ها دستور اجرای روکش ماسه آسفالتی با ضخامت کم داده است تا بتوانیم از حالت اضطرار خارج شویم.

    جعفری با اشاره به بهسازی و احداث مسیر جدید در خراسان جنوبی گفت: در بخش راه‌های اصلی و فرعی‌، 151 کیلومتر بهسازی محور موجود و 5.22 کیلومتر احداث مسیر جدید در حال اجرا است که برای تکمیل آن به 8 میلیارد و  952 میلیون ریال اعتبار نیاز است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی به 118 پروژه راه روستایی اشاره کرد و اظهار داشت:  طول این راه‌ها به بیش از یک هزار و 248 کیلومتر می رسد که از این مقدار 432 کیلومتر به بهره‌برداری رسیده که از 816 کیلومتر باقی مانده 230 کیلومتر به روستاهای بالای 20 خانوار کشیده خواهد شد و 586 کیلومتر راه‌های ارتباطی هستند.

    جعفری ادامه داد: در حال حاضر 818 روستا بالای 20 خانوار در استان خراسان جنوبی از راه آسفالته برخودار هستندکه اعتبار مورد نیازب رای برخورداری کامل روستاهای بالای 20 خانوار استان از راه روستایی آسفالته 150 میلیارد تومان با طول  517کیلومتر برای 100 روستا است.

    وی افزود: در خراسان جنوبی طول آسفالت روستایی 5 هزار و 623 کیلومتر و طول جاده‌های خاکی روستایی 4 هزار و 498 کیلومتر طول راه شوسه روستایی است و طی 9 ماهه گذشته 116 کیلومتر راه روستایی تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی با تشریح ساخت محور " سربیشه"– " میل 78" مرزی– " فراه"( افغانستان) گفت: طول کل محور از ایران به داخل کشور افغانستان 252 کیلومتر است که از این مقدار 132 کیلومتر در ایران و از مرز تا مرکز استان فراه افغانستان 120 کیلومتر است که از این مقدار 65 کیلومتر آن تکمیل شده است.

    جعفری ادامه داد: تکمیل این محور موجب کاهش مسافت 620 کیلومتری در ترانزیت کالا از بندر عباس و بندر چابهار به کشور افغانستان و کشور‌های آسیای میانه و اقتصادی نمودن ترانزیت کالا از مسیر ایران خواهد شد و در میدان رقابت با کشورهای همسایه این مسیر اقتصادی است و موجب افزایش رونق اقتصادی منطقه و تقویت امنیت مرز و ثبات جمعیت در نوار مرزی شرق کشور خواهد شد.

    وی با اشاره به پروژه بهسازی و آسفالت محور سربیشه - میل 78  گفت : این مسیر به طول 132 کیلومتر در دست بهسازی و آسفالت ریزی است که 41 کیلومتر آن تکمیل شده و 40 کیلومتر دیگر آن به هزینه ای بالغ بر 95 میلیارد ریال در دست ساخت  بوده و 51 کیلومتر باقی‌مانده توسط پیمانکار در دست مطالعه است.

    جعفری به احداث قطع دوم قلعه کاه- فراه اشاره کرد و بیان داشت: طول این قطعه 60 کیلومت ربوده که مطالعات کل پروژه تکمیل شده است که با بازگشایی این قطعه از محور در توسعه ترانزیت خارجی و افزایش صادرات گام مهمی برداشته خواهد شد.

    14 شهر استان خراسان جنوبی دارای طرح تفصیلی مصوب است

    مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان دارای 28 شهر است که برای تمامی شهرها طرح جامع تهیه و مصوب شده است گفت: از 28 شهر استان خراسان جنوبی 14 شهر دارای طرح تفصیلی مصوب بود و نیز 14 شهر دیگر طرح تفصیلی با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در دست تهیه است.

    جعفری با بیان اینکه طرح بالادستی " ناحیه خراسان جنوبی "برای پهنه کل استان در دست تهیه است، افزود: طرح کالبدی منطقه شمال شرق شامل پهنه سه استان خراسان رضوی ، شمالی و جنوبی توسط وزارت راه و شهرسازی با پیشرفت 60 درصدی در حال تهیه است و برای سایر طرح‌های شهرسازی ازجمله بازنگری طرح جامع شهر "بیرجند"،" قاین" و "سربیشه"،طراحی شهری محور ورودی شهر " فردوس" ازجمله طرح‌های در دست اقدام می‌باشد.

    مدیرکل راه و شهرسای استان خراسان جنوبی به عمکلرد این اداره کل در 9 ماه نخست امسال در برگزاری جلسات و انعقاد قرارد اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری 15 جلسه کمیته فنی و کار گروه امور زیربنایی استان با 214 مصوبهْ برگزاری 19 جلسه کمیته فنی و کمیسیون ماده 5 شهرهای استان با 221 مصوبه، انجام مطالعات مناسب‌سازی و طراحی شهری محورهای ورودی با پیشرفت 60 درصدی فردوس، تصویب طرح ویژه شهر " بشرویه" در شورای عالی شهرسازی و معماری، انجام نظارت عالی بر ساخت و سازها و ضوابط شهر‌سازی و معماری شهرهای استان و اعلام 16 مورد گزارش تخلف به شهرداری‌های استان، مطالعات بازنگری طرح جامع شهر سربیشه با 40 درصد پیشرفت فیزیکی و مطالعات طرح ناحیه طبس باپیشرفت 40 درصد می توان اشاره کرد.

    وی ادامه داد: 24 هزار هکتار از اراضی تحت تولیت و مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن در مرحله دریافت سند است، 3 هزار هکتار از اراضی دولتی تملک شد، با هدف تثبیت مالکیت دولت بر اراضی بالغ بر 4 هزار و 300 فقره سند تک برگی اراضی تحصیل شده است، رفع تصرف 132 هکتار از اراضی دولتی و یگان حفاظت از اراضی در استان برای جلوگیری از تصرف اراضی دولت تشکیل شده است.

    جعفری با اشاره به نوسازی و بهسازی در بافت فرسوده گفت: بیش از 800 نفر برای دریافت وام تسهیلات دولتی به بانک‌‌های عامل معرفی شده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو