مدیران خودروعصر اعتبار

ملاتی که بر‌تر از ملات‌های سنتی شناخته می‌شود+جدول قیمت

عصر ساختمان:یک فعال ساختمانی در مورد تفاوت ملات‌ها عنوان کرد: ملات‌های سنتی به دلیل عدم محاسبه‌های دقیق علاوه بر هدر رفت سیمان باعث کاهش کیفیت ملات می‌شود. در حالی که ملات خشک ارزان‌تر و باکیفیت‌تر از ملات‌های سنتی است.

ملاتی که بر‌تر از ملات‌های سنتی شناخته می‌شود+جدول قیمت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، ملات ماده‌ای خمیری و البته چسبنده است که برای ساخت ساختمان به کار می‌رود. محصولات ملات خشک در محل کارخانه پیمانه و مخلوط شده و به صورت خشک، به صورت پاکت یا فله به محل کارگاه ساختمانی حمل می‌شوند و در آنجا به نسبت مشخصی با آب مخلوط شده و قابل استفاده می‌شوند، ملات‌های خشک انواع گوناگونی دارند و از نگاه خیلی از فعالان بازار بر‌تر از انواع سنتی هستند.

    احسان کریمی، کار‌شناس فروش در مورد ملات خشک به اقتصادنیوز گفت: به هر موادی که به صورت آماده به مصرف کننده ارائه می‌شود و تنها نیاز به افزودن آب دارد ملات خشک می‌گویند. ملات بنایی، ملات اندود استر، ملات اندود تک لایه، ملات اندود نهایی و انواع چسب بلوک و ملات بندکشی کاشی و سرامیک جز ملات خشک محسوب می‌شوند. کاربرد این ملات‌ها شامل ملات‌های ساده برای بنایی، اندودکاری و کف سازی و کاربرد ملات‌های پیشرفته برای تعمیر، چسباندن کاشی، اندودهای تزیینی، عایق صدا و گرما، آب بندی، در کف سازی، پی سازی و درزبندی، سیمان‌های حفاری خشک، چسباننده کاغذ دیواری و ملات‌های تعمیری است.

    کریمی در مورد مزایای این ملات آماده عنوان کرد: از آنجایی که کنترل کیفیت این ملات‌ها در کارخانه‌ها انجام می‌شود بدون تردید کیفیت بالایی دارد. افزایش سرعت اجرا، کاهش پرت مصالح و صرفه جویی در مصرف مواد اولیه مانند سیمان، چسبندگی بهتر و خواص مکانیکی بهبود می‌یابد، دوام و مقاومت بالا‌تر در برابر سایش و ضربه، سهولت در کار و دسترسی به مصالح (سیستم یک جزیی در برابر چند جزیی) و مصرف آب کمتر و امکان رعایت دقیق نسبت‌ها از مزایای ملات‌های اماده است.

    کریمی در ‌‌نهایت گفت: ملات‌های سنتی به دلیل عدم محاسبه‌های دقیق علاوه بر هدر رفت سیمان باعث کاهش کیفیت ملات می‌شود. در حالی که ملات خشک ارزان‌تر و باکیفیت‌تر از ملات‌های سنتی است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی