مدیران خودروعصر اعتبار

برای شکستن حباب مسکن به زمان بیشتری نیاز است

عصر ساختمان : یک استاد دانشگاه با اشاره به این که چراغ خطر سقوط اقتصاد جهانی روشن شده است، سقوط قیمت نفت را ترفندی برای جلوگیری از بروز این بحران تفسیر کرد و در مورد اقتصاد ایران گفت: حباب ملک و سود سپرده تا ۳ سال آینده می ترکد.

برای شکستن حباب مسکن به زمان بیشتری نیاز است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، محمد حسین ادیب از جمله اساتید دانشگاهی است که شناخت دقیقی از اقتصاد و سیستم بانکی ایران دارد ، با بررسی وضعیت اقتصاد اروپا، آن را غیر رقابتی ترین اقتصاد جهان معرفی می کند و معتقد است که اروپا چاره ای جز رقابتی تر شدن ندارد ولی در عین حال از مقاومت این کشورها خبر می دهد. او کاهش قیمت نفت را چنین تبیین می کند که غرب با نیمه رایگان خریدن مواد خام در تلاش برای ممانعت از سقوط اقتصاد جهانی است.

    به گفته این استاد دانشگاه، در سه بخش انطباق اقتصاد با نفت ارزان طی  پروسه سه ساله و گام به گام و تدریجی خواهد بود. در بخش قیمت املاک مسکونی و اجاره املاک مسکونی ، قیمت املاک تجاری و اجاره املاک تجاری و سود سپرده.
    اقتصاد با نفت 110 دلاری منطبق است. در چهار بخش قیمت و اجاره املاک مسکونی و تجاری، قیمت بالاست و باید قیمتها سقوط کند. اما به سبب بالا بودن انتظارات تورمی، بازار مقاومت می کند. برای شکستن انتظارات تورمی به زمان بیشتری نیاز است. علت بالابودن انتظارات تورمی بالابودن تورم در گذشته است. از سال 1381 لغایت 90 ایران دومین کشور دارای بالاترین تورم در جهان و در سال 91 اولین کشور دارای بالاترین تورم در جهان بود تا کنون 15 ماه از سقوط قیمت نفت گذشته است. پایین ماندن قیمت نفت برای مدت سه سال و به تدریج و هر چه به پایان دوران سه ساله نزدیک می شویم روند نزولی قیمت در چهار بخش فوق شتاب می گیرد. بازار نسبت به سقوط قیمت نفت ابتدا با کاهش معاملات واکنش نشان می دهد. در مرحله بعد کاهش معامله به کاهش قیمت می انجامد. در پایان سه سال حباب قیمتی در هر چهار بخش  می ترکد .
    تعریف حباب بسیار مشخص است هر کالا و خدماتی که بین ارزش سرمایه درگیر با سود، تناسب نباشد ارزش سرمایه درگیر، مثل قیمت مسکن  و اجاره انقدر کاهش می یابد تا سود در تناسب با سرمایه درگیر باشد .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو