مدیران خودروعصر اعتبار

در آستانه یک سالگی حادثه پلاسکو؛

اسکان در میلاد نور خواست کسبه پلاسکو

عصر ساختمان- رئیس اتاق اصناف با بیان اینکه اسقرارکسبه پلاسکو در مجتمع میلاد نور خواست خود کسبه بود،گفت: در ابتدا مقرر شده بود که کسبه از سوی بنیاد مستضعفان در ساختمان هایی که در سه نقطه از تهران که متعلق به خود بنیاد بودند مستقر شوند.

اسکان در میلاد نور خواست کسبه پلاسکو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از میزان، پلاسکو ساختمانی 17 طبقه در چهارراه استانبول تهران بود که در قبل از انقلاب ساخته شد و یکی از مهمترین مراکز تولید و فروش پوشاک در تهران بود که صبح روز پنجشنبه 30 دی 1395 دچار آتش‌سوزی شد و پس از چند ساعت فرو ریخت.

    این ساختمان مرکز و بورس تولید،توزیع و فروش پوشاک بود که با آتش سوزی و فروریختن آن افراد بسیاری از شامل تولیدکنندگان، فروشندگان و کارگران در این ساختمان فعالیت و امرار معاش می کردند که این حادثه خسارت های زیادی به آنها وارد کرد و کسبه علاوه بر اینکه محل کسب خود را از داده بود سرمایه هایشان نیز از دست رفته بود.

    در روزهای ابتدایی مسئولان وعده‌های زیادی به کسبه داده بودند از جمله معافیت مالیاتی،پرداخت تسهیلات و ساخت پلاسکو جدید طی دو سال، البته وعده ساخت دو ساله پلاسکو تا کنون که نزدیک به یک سال از زمان حادثه می گذرد هنوز آغاز نشده است.

    در این میان کسبه نیز از برخی از خلف وعده مسئولان گله مند بودند در این باره پیش تر مجتبی درودیان رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری میزان با بیان اینکه وعده پرداخت وام 300 میلیون تومانی پس از 11 ماه هنوز عملی نشده است، بیان کرد: همچنین استمهال بدهی‌های بانکی، واحد‌های تولیدی پس از 11 ماه هنوز انجام نشده است.

    خبرگزاری میزان در آستانه یک سالگی تخریب ساختمان پلاسکو، برای پیگیری آخرین وضعیت احداث ساختمان پلاسکو و همچنین میزان عملی شدن وعده های مسئولان به کسبه آن گفت‌وگویی را با رئیس اتاق اصناف ایران انجام داده است.

    علی فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان درباره آخرین وضعیت احداث ساختمان جدید پلاسکو اظهار کرد: در روزهای ابتدایی روند پیشرفت کار بسیار خوب بود اما، در ادامه و به مرور زمان کارها به کندی پیش رفت و علی رغم تلاش‌هایی که بنیاد مستضعفان در آن زمان انجام داد اما، موفق به دریافت مجوزهای لازم برای ساخت نشد.

    وی افزود: خوشبختانه  در حال حاضر پیشرفت های بسیار خوبی در این خصوص حاصل شده است و فرآیند دریافت مجوز تقریبا به انتها رسیده و به زودی مجوز ساخت پلاسکو صادر خواهد شد و بر اساس قرائن و شواهد موجود 29 دی ماه ساختمان جدید پلاسکو کلنگ زنی خواهد شد و طبق همان وعده قبلی دو سال پس از صدور مجوز ساخته می شود.

    رئیس اتاق اصناف درباره اختلاف نظرهایی که بین کسبه و بنیاد بر سر ساخت و تعداد واحدها به وجود آمده بود نیز گفت: بر اساس اختلافات به وجود آمده تفاهم نامه‌ای تنظیم و با توجه به اختلاف روی یکی از بندهای موافقتنامه گروهی با حضور در شورای پلاسکو و گروه بنیاد در شرف حل این مشکل هستند و به زودی این اختلاف نظرها هم از میان خواهد رفت.

    وی همچنین در پاسخ به این سئوال که در حالیکه کسبه از استقرار در مجتمع میلاد نور ناراضی بودند اما، در این مکان مستقر شدند، گفت: در ابتدا مقرر شده بود که کسبه از سوی بنیاد مستضعفان در ساختمان هایی که در سه نقطه از تهران که بنیاد مشخص کرده بود و متعلق به خود بنیاد بودند مستقر شوند که با مخالفت کسبه این امر منتفی شد و با رایزنی که از سوی اتاق اصناف با مسئولان بنیاد صورت گرفت مجتمع میلاد نور که خواستگاه خود کسبه بود بدین منظور در نطر گرفته شد و مقرر شد کسبه در میلاد نور مستقر شوند و بنیاد اجاره آنها را پرداخت کند اما، در ادامه به دلایلی بین خودشان اختلاف افتاد.

    فاضلی درباره وعده پرداخت تسهیلات به کسبه پلاسکو اظهار کرد: مقرر شده بود تسهیلاتی به مبلغ 300 میلیون تومان با نرخ  18 درصد به کسبه پلاسکو پرداخت شود که از سوی اتحادیه تعدادی از کسبه به اتاق اصناف معرفی شدند و اتاق نیز این افراد را برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی کرد.

    رئیس اتاق اصناف درباره معافیت مالیاتی که برای کسبه پلاسکو در نظر گرفته شده بود، خاطرنشان کرد: این معافیت اجرایی شد و هر یک از کسبه که نیاز داشت با مراجعه به مراجع مربوطه از این معافیت ها بهره مند شد.

    وی همچنین با اشاره به پرداخت بیمه بیکاری به کارگران پلاسکو تصریح کرد: 600 نفر از کارگران پلاسکو تاکنون از بیمه بیکاری استفاده کرده اند و پرونده بیمه بیکاری 270 نفر دیگر از این کارگران هم در جریان است و به زودی اجرایی خواهد شد.

    فاضلی درباره اینکه چرا برخی نتوانستند از این بیمه استفاده کنند، گفت: این افراد در زمان مقرر مراجعه نکردند و مدارک را در وقت مقتضی به متصدیان و مسئولان امر تحویل ندادند بنابراین نتوانستند از این بیمه برخوردار شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو