مدیران خودروعصر اعتبار

یک کارشناس مسکن در گفت و گو با عصر ساختمان مطرح کرد

افزایش وام جعاله مسکن، ژست سیاسی است

عمر مفید ساختمان های مسکن مهر ۱۰ سال است

عصر ساختمان- واقعیت این است که بازار مسکن پایتخت با این اعداد و این وام ها تکانی نمی خورد و افزایش وام جعاله در فضای انتخابات اسفند ماه فقط یک ژست سیاسی است و متاسفانه تصمیم جدی در دولت برای رونق بازار مسکن دیده نمی شود.

افزایش وام جعاله مسکن، ژست سیاسی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱:۰۰

    هفته گذشته حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از ورود محرک های جدید به بازار مسکن خبر داد و گفت در نظر دارند میزان وام جعاله مسکن را از 10 میلیون به 20 میلیون تومان افزایش دهند. اما سؤالی که وجود دارد آن است که آیا وام‌های این‌چنینی عاملی برای خروج رکود از بازار می‌شوند؟ آیا ارائه این راهکار می‌تواند وضعیت بازار مسکن را بهبود بخشد؟ و تا چه میزان مردم از این وام‌ها استقبال می‌کنند؟ وضعیت موجود چنین نشان می‌دهد که رکود بازار مسکن به حدی عمیق است که حتی وام‌هایی با مبالغ بالاتر هم تأثیری در خانه‌دار شدن مردم ندارد.
    افتخاری کارشناس مسکن در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری عصر ساختمان با بیان این که وام های 10 میلیون و 80 میلیونی عددهای قابل توجه ایی نیستند؛ اظهار داشت: واقعیت این است که بازار مسکن پایتخت با این اعداد و این وام ها تکانی نمی خورد و افزایش وام جعاله در فضای انتخابات اسفند ماه فقط یک ژست سیاسی است و متاسفانه تصمیم جدی در دولت برای رونق بازار مسکن دیده نمی شود.
    وی با بیان این که رونق مسکن همواره با افزایش قیمت مواجه است؛ تصریح کرد: با وجود این که در اسفند ماه همیشه بازار تکان می خورد اما هنوز اتفاق خاصی در این حوزه نیفتاده و علی رغم اجرای برجام و برداشته شدن تحریم ها بازار همچنان در رکود کامل به سر می برد.
    این کارشناس مسکن در پاسخ به این که با توقف انبوه سازی در تهران موافقید یا خیر؛ عنوان کرد: در یک زمان آنقدر جواز ساخت به دوست و آشناها داده شد که بازار مسکن دچار رونق کاذب گردید و در حال حاضر تعداد آپارتمان های ساخته شده در تهران بسیار زیاد است.
    وی ادامه داد: تهران زیرساخت های برج سازی را ندارد و چنانچه برج سازی متوقف شود؛ مساله و مشکل خاصی برای این شهر پیش نمی آید.در سال های اخیر در منطقه 22 اقدام به برج سازی کردند که این برج ها  نفس تهران را به شماره انداخته و جریان هوا را تحت الشعاع قرارداده است.
    وی با اشاره  به مسکن مهر نیز گفت: هیچ کدام از ساختمان های مسکن مهر از استاندارد های عمومی ساختمان برخوردار نیستد و عمر مفید آن ها کمتر از 10 سال است.قطعا مشکلات مسکن مهر دامن دولت های بعد را نیز خواهد گرفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار