مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان تشریح کرد:

آخرین وضعیت اتمام پرونده مسکن مهر در استان کردستان

عصر ساختمان- شهرام ملکی گفت: ۳۸ هزار واحد مسکن مهر برای ساخت به استان کردستان ابلاغ شده که از این تعداد تا کنون بیش از ۳۲ هزار واحد تحویل متقاضیان شده و تعداد ۴۰۰ واحد مسکن مهر نیز بدون متقاضی باقی مانده است.

آخرین وضعیت اتمام پرونده مسکن مهر در استان کردستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهرام ملکی با اشاره به اینکه به زودی 500 واحد مسکن مهر جدید را تحویل و به بهره‌برداری می‌رسد اظهار داشت: باقی مانده مسکن مهر نیز در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و جشن پایان پروژه مسکن مهر در شهریور 97 برگزار می شود.

    وضعیت راه‌های اصلی استان کردستان به بزرگراه ارتقاء‌ می یابد

    مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان با بیان اینکه راه نقش انکار ناپذیر در توسعه همه جانبه استان کردستان دارد و یکی از مطالبات جدی مردم، مسئولین و نمایندگان استان است تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تدوین یک برنامه جامع به دنبال تغییر وضعیت راه‌های اصلی استان به بزرگراه، با اولویت شهر سنندج هستیم.

    ملکی افزود: در این برنامه‌ریزی راه‌های اصلی را از شهر سنندج به مراکز شهرستان‌ها و به استان‌های همجوار شمالی و جنوبی به صورت بزرگراه ارتقاء خواهیم داد.

    وی گفت: 8 مناقصه برای محورهای اصلی استان برگزار شده است که بحث کریدور شمال به جنوب استان نیز در دستور کار قرار دارد و محور سقز- دیواندره- سنندج- کامیاران یکی از محورهای اصلی استان است که در مجموع 75 کیلومتر با هزینه‌ای بالغ بر 255 میلیارد تومان توسط شرکت ساخت و توسعه به مناقصه گذاشته شده است.

    ملکی همچنین به محور سنندج- مریوان اشاره کرد و افزود: محور سنندج- مریوان در مسیر "واریانت تیژتیژ"-  "گاران" به طول 52 کیلومتر به عنوان مسیر جدید درحال احداث است که از این مقدار حدود 30 کیلومتر آن با پیشرفت فیزیکی 90 درصد در حال اتمام است.

    ملکی ادامه داد: 22 کیلومتر از محور سنندج- مریوان باقی مانده است که تونلی به طول یک‌هزار و 884 متر و با هزینه‌ای بالغ بر 96 میلیارد تومان در دست احداث بوده که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال 97 به بهره‌برداری خواهد رسید.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان به محور گردنه "صلوات آباد" اشاره کرد و گفت: این محور یکی از مسیرهای سخت و پرترافیک استان است که کارکرد گردشگری در شهر سنندج دارد و تلاش داریم این محور 21.5 کیلومتری را سریع به بهره‌برداری برسانیم و هم اکنون 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 35 میلیارد تومان برای آن هزینه شده و در سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد.

    ملکی به محور واقع در حوزه بیجار- همدان اشاره کرد و بیان داشت: این محور یکی از پروژه‌ها و مطالبات جدی مردم منطقه بوده که احداث یک قطعه آن به طول 6 کیلومتر دارای پیشرفت فیزیکی 70 درصدی است، و کل مسیر در سال  97 به بهره‌برداری خواهد رسید.

    وی به دیگر پروژه در دست اقدام در استان کردستان اشاره کرد و ادامه داد: محور بیجار- دیواندره به طول 12کیلومتر قطعه دوم، محور بیجار- زنجان به طول 18 کیلومتر، محور کامیاران – مریوان- سروآباد به طول 15 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 38 درصدی در حال احداث بوده و در سال 97 به بهره‌برداری خواهد رسید.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان با بیان اینکه توجه ویژه‌ای به راه روستایی در استان کردستان شده است، گفت: استان کردستان با یک‌هزار و 703 روستا، دارای 6 هزار و 98 کیلومتر شبکه راه است که احداث یک‌هزار کیلومتر راه برای روستاهای بالای 20 خانوار با هزینه‌ای بالغ بر 400 میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی