مدیران خودروعصر اعتبار

سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری:

ارائه سود تضمین شده ۱۸ درصد به توسعه‌گران بافت فرسوده

عصر ساختمان- سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری با بیان اینکه به ازای میزان سرمایه گذاری توسعه گران بافت فرسوده سود تضمین شده ۱۸ درصد پرداخت می شود، گفت: احتمال اینکه برخی از واحدهای نوسازی شده در بافت فرسوده برای اجرای طرح استیجاری مسکن اجتماعی استفاده شود، وجود دارد.

ارائه سود تضمین شده ۱۸ درصد به توسعه‌گران بافت فرسوده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، هوشنگ عشایری، سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری با  اشاره به برنامه دولت برای احیای بافت فرسوده در پایتخت اظهار داشت: با توجه به تنگناهای مالی دولت و اهمیت نوسازی بافت فرسوده، تصمیم بر این گرفته شد تا از اراضی متعلق به دولت در بافت مرکزی شهر برای نوسازی استفاده شود.

    وی ادامه داد: بنا بر این بدون قیمت‌گذاری، این اراضی را در اختیار سازندگان بخش خصوصی علاقمند قرار دادیم و قرار بر این است که توسعه گران بابت هزینه‌ای که در طول دوره ساخت و ساز در بافت فرسوده انجام می‌دهند از دولت سود تضمین شده 18 درصد دریافت کنند.

    سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تاکید کرد: همچنین در پایان دوره ساخت، هزینه‌های ساخت احتساب و سازندگان در ازای هزینه‌ای که انجام داده‌اند مالک بخشی از واحدهای ساخته شده می‌شوند.

    عشایری تاکید کرد: بنا بر این بر اساس میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این مناطق، واحدهای ساخته شده در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد و بخش خصوصی می‌تواند با قیمت کارشناسی این واحدها را به فروش برساند.

    وی تاکید کرد: البته در فروش این واحدها سپرده‌گذاران صندوق پس انداز یکم در اولویت هستند.

    عشایری ادامه داد: بخشی از واحدهای ساخته شده به عنوان پشتیبان طرح استفاده می‌شوند یعنی اینکه در مرحله بعدی منطقه‌ای که توسط توسعه گران برای ساخت و ساز انتخاب می‌شوند در صورت رضایت ساکنان منطقه پس از واگذاری اراضی به توسعه گران، ساکنان ساختمان بافت فرسوده در واحدهای پشتیبان مستقر می‌شوند و واحد خود را برای نوسازی به توسعه‌گر تحویل می‌دهند.

    سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری تاکید کرد: در نهایت پس از اتمام طرح و دوره نهایتا 15 ساله اگر متقاضی برای واحدهای سهم دولت وجود نداشت  ، از این واحدهای پشتیبان سهم دولت در اجرای طرح مسکن اجتماعی استفاده می ‌شود. به این معنا که واحدها با قیمت‌ ارزان‌تر و یارانه‌ای در اختیار مخاطبان طرح مسکن اجتماعی قرار می‌گیرد.

    وی با اشاره به پروژه‌ای که هفته گذشته در محله  سیروس کلنگ‌زنی شد، گفت: این پروژه نوسازی یک صد واحدی در محله سیروس پس از صدور پروانه ساخت 30 ماهه به اجرا می‌رسد و متراژ واحدهای آن بین 75 تا 110 متر است.

    عشایری با بیان اینکه در حال حاضر هفت هزار متر مربع از اراضی متعلق به شرکت عمران و بهسازی شهری در بافت فرسوده تهران باقی مانده است، گفت: این اراضی در قطعات 500 تا 700 متری در این منطقه وجود دارند و با انبوه سازان برای واگذاری اراضی و اجرای نوسازی وارد مذاکره شده‌ایم.

    وی تاکید کرد: موضوع مهم این است که پرداخت سود 18 درصد به انبوه سازان تضمین شده است و به محض اتمام ساخت واحدها برای فروش به انبوه‌سازان واگذار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار