مدیران خودروعصر اعتبار

۲ تغییر در شرایط واگذاری مسکن‌ مهرهای فاقد متقاضی

شرط ۵ سال سکونت حذف شد

عصر ساختمان:دستورالعمل فروش واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی در حالی توسط کمیته تعیین ضوابط در حال نهایی شدن برای ابلاغ به استان‌هاست که یکی از اعضای این کمیته می‌گوید اولین شرط فروش این واحدها حذف شرط ۵ سال سکونت در محل پروژه است.

۲ تغییر در شرایط واگذاری مسکن‌ مهرهای فاقد متقاضی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از فارس، مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر هفته پیش اعلام کرد: برای تعیین تکلیف هرچه زودتر واحدهای فاقد متقاضی در کشور دولت در مصوبه‌ای به وزارت راه و شهرسازی اجازه داد تا ضوابط اجرایی لازم برای این اقدام را اعلام کند که هم اکنون تیم اجرایی مخصوص برای تدوین آن در حال فعالیت است و تا پایان بهمن ماه جاری آن را نهایی و ابلاغ می‌کند.

    کمیته‌ای که متشکل از مدیران وزارت راه و شهرسازی، شرکت عمران شهرهای جدید، سازمان ملی زمین و مسکن، بنیاد مسکن و بانک مسکن است در حال تهیه ضوابط و دستورالعمل فروش واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی هستند،به گفته یکی از اعضای این کمیته اولین شرطی که از شرایط چهارگانه ثبت نام پروژه مسکن مهر حذف شده، حذف شرط 5 سال سکونت در محل مورد تقاضا است. واگذاری این واحدها که حدود 75 هزار واحد مسکونی است قرار است مرحله‌ای انجام شود.

    براساس آئین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی، یکی از شرایط متقاضیان مسکن مهر این بود که متقاضی باید در شهر مورد تقاضا 5 سال سکونت داشته باشد،بنابراین کمیته مزبور در نظر گرفته است برای اینکه هرچه سریعتر واحدهای فاقد متقاضی تعیین تکلیف شود شرط 5 سال سکونت در محل مورد تقاضا را حذف کرده است.

    به عنوان مثال اگر یک متقاضی شرایط مسکن مهر را داشته باشد و واحد مسکونی فاقد متقاضی در شهر دیگری باشد می‌تواند برای این واحد مسکونی اقدام و ثبت‌نام کند.

    یکی دیگر از شرایطی که این کمیته آن را تا حدودی نهایی کرده «تاریخ نداشتن مسکن» است. در شرایط چهارگانه مسکن مهر و در آئین‌نامه قانون ساماندهی تاریخ 84.1.1 ملاک قرار گرفته بود بنابراین این کمیته در نظر دارد این تاریخ را به 94.1.1 تغییر دهد.

    مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفته بود: بر اساس بررسی‌ها و مذاکرات انجام شده این دستورالعمل نهایی را تا پایان هفته جاری (بهمن ماه) به تمامی استان‌ها ابلاغ می‌کنیم که از این روز ادارات مربوطه موظف به اجرای آن و ثبت نام متقاضیان جدید براساس ضوابط تعیین شده هستند.

    این مقام مسئول نحوه اجرای این مصوبه و تعدیل شرایط را به صورت مرحله‌ای اعلام کرد و گفت: به هنگام اجرای این قانون، شروط قابل تعدیل به صورت مرحله به مرحله حذف می‌شوند که هدف تمامی این اقدامات چیزی جز تسهیل امر ثبت‌نام و واگذاری واحدها نخواهد بود.

    قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در ادامه هفت استان یزد، زنجان، کهگیلویه و بویر احمد، قزوین، کردستان، خراسان جنوبی و چهارمحال بختیاری را بدون واحد فاقد متقاضی اعلام کرد و گفت: در حدود 9 استان دیگر نیز تعداد واحدهای بدون متقاضی کمتر از یک‌هزار واحد است درحالی که استان‌های دیگری از جمله خوزستان، البرز، اصفهان و گیلان نیز دارای بیشترین تعداد واحدهای فاقد متقاضی هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو