مدیران خودروعصر اعتبار

رییس کمیسیون انرژی سازمان نظام مهندسی کشور:

مهندسان ساختمان وارد فعالیت در حوزه تعمیر و نگهداری شوند

عصر ساختمان- رییس کمیسیون انرژی و محیط زیست سازمان نظام مهندسی کشور گفت:فرآیند ساخت و ساز در کشور کاهش یافته است و ۲۷ میلیون مسکن و ۲۴ میلیون خانوار در کشور وجود دارد، بنابراین مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان باید وارد فعالیت در حوزه تعمیرات و نگهداری شوند.

مهندسان ساختمان وارد فعالیت در حوزه تعمیر و نگهداری شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، طاهری اصل روز گذشته (شنبه) در نشست خبری افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی در نمایشگاه بین المللی اصفهان اظهار کرد:  بخش تأسیسات در حال حاضر باید در قالب تعمیرات و نگهداری عمل کند. آیین نامه اجرایی بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان در هیات دولت تصویب شده است که بر روی سه اصل ممیزی انرژی ساختمان، رده بندی  انرژی ساختمان ها و تعبیه سامانه های بهینه سازی مصرف انرژی تاکید می کند.

    وی افزود: در کمیسیون انرژی سازمان نظام مهندسی ساختمان در حال تدوین شیوه نامه بهره گیری از انرژی‌های نو شامل سامانه های حرارتی و الکتریکی خورشیدی هستیم. شیوه نامه دیگر بحث بهینه سازی مصرف انرژی ساختمان ها است که در قالب ممیزی انرژی پیش می برد و سومین شیوه نامه مربوط به رتبه بندی یا رده بندی انرژی می شود که به برچسب انرژی و یا گواهی نامه رده بندی ثبت ساختمان منجر می شود.

    رییس کمیسیون انرژی و محیط زیست سازمان نظام مهندسی کشور ادامه داد: هیات دولت مصوب کرده، از سال آینده سازمان های دولتی 20 درصد از انرژی مورد نیاز خود را از انرژی تجدید پذیر استفاده کنند. هم چنین دو سال به تمام ارگان های کشور فرصت داده شده که نسبت به تعبیه سیستم های کنترلی و ساماندهی تجهیزات مصرف کننده انرژی اقدام کنند.

    طاهری اصل اضافه کرد: بخش تاسیسات در حال حاضر باید در قالب تعمیرات و نگهداری عمل کند. فرآیند ساخت و ساز در کشور کاهش یافته است و 27 میلیون مسکن و 24 میلیون خانوار در کشور وجود دارد و بنابراین مهندسان باید وارد فعالیت در حوزه تعمیرات و نگهداری شوند.

    وی تاکید کرد: خوشبختانه در استان اصفهان تفاهم نامه پنج جانبه میان سازمان نظام مهندسی ساختمان، اداره کل راه و شهرسازی، شرکت ملی گاز، سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور و استانداری اصفهان امضا شده است که بحث ممیزی انرژی و ارتقای کارایی پنج هزار موتورخانه دولتی و عمومی اصفهان را قرار بود سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام دهد، اما هم اکنون به دلیل برگزار نشدن یک جلسه در استانداری متوقف مانده است.

    شانزدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی با مشارکت 115 مشارکت کننده از 16 تا 19 دی ماه در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان برپا است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار