مدیران خودروعصر اعتبار

الزام شهرداری به تدوین پیوست مدیریت بحران پروژه‌های عمرانی تصویب نشد

عصر ساختمان- طرح یک فوریت دیگری با موضوع الزام شهرداری تهران به تدوین پیوست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در پروژه‌های بزرگ عمرانی در دستور کار قرار گرفت اما یک فوریت آن تصویب نشد و به کمیسیون‌های مربوطه بازگشت.

الزام شهرداری به تدوین پیوست مدیریت بحران پروژه‌های عمرانی تصویب نشد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، علی اعطا در پایان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه امروز جلسه پرتنوعی بود و موضوعات مختلفی اعم از تذکرات و طرح‌ها مورد بررسی قرار گرفت. در ابتدای جلسه امروز تذکراتی در خصوص مباحث میراثی از جمله وضعیت بنای عمارت مستفی الممالک و وضعیت خانه پدری جهان پهلوان تختی و همچنین زورخانه فولاد واقع در خانی‌آباد نو مطرح شد.

    سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: در ادامه جلسه امروز چند طرح نیز مورد بررسی قرار گرفت که از آن جمله می‌توان به طرح الزام شهرداری تهران به ارائه برنامه عملیاتی ساماندهی فضاهای پارک حاشیه‌ای اشاره کرد.

    اعطا توضیح داد: این طرح در جلسات متعدد کمیسیون عمران شورای شهر تهران مورد بررسی و کار کارشناسی قرار گرفته و در نهایت در صحن شورا مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

    وی گفت: در حال حاضر 900 هزار فضای پارک حاشیه‌ای در تهران شناسایی شدند که از این تعداد 300 هزار در معابر اصلی و 600 هزار در معابر فرعی هستند.

    سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: ساماندهی پارک‌های حاشیه‌ای از موضوعاتی است که می‌تواند باعث کاهش آلودگی هوا و همچنین حجم ترافیک شود به طوری که باید در این بخش از تکنولوژی‌های روز و ابزارهای جدید نیز استفاده شود.

    اعطا افزود: براساس تصویب دوفوریت طرح اشاره شده، شهرداری تهران ملزم شد طی یک بازه زمانی 30 روزه برنامه عملیاتی خود را برای اجرای این طرح به شورا ارائه کند.

    وی گفت: در ادامه جلسه نیز طرح یک فوریت دیگری با موضوع الزام شهرداری تهران به تدوین پیوست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در پروژه‌های بزرگ عمرانی در دستور کار قرار گرفت که در ادامه آقای مسجدجامعی به عنوان طراحی این طرح توضیحاتی مطرح کرد.

    سخنگوی شورای شهر تهران افزود: در نهایت یک فوریت این طرح به تصویب اعضا شورا نرسید و در نهایت قرار شد مجددا این طرح به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع و پس از بررسی مجددا در صحن شورا مطرح شود.

    اعطا ادامه داد: طرح دیگری که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت عبارت است از طرح دوفوریتی به منظور ایجاد مکانی برای اجتماعات قانونی جهت تحقق حقوق شهروندی و صیانت از آزادی بیان بود که این طرح نیز با 17 امضا به هیئت رئیسه تقدیم شده بود.

    وی در خصوص طرح توضیح داد: مبنای این طرح به اصل 27 قانون اساسی برمی‌گردد و در راستای تحقق حقوق شهروندی بوده است.

    سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: این طرح نیز در نهایت با کسب 10 رای از 15 رای به تصویب اعضا رسید و براساس آن شهرداری تهران مکلف شد در یک بازه زمانی یک ماهه محل یا مکان مناسب برای طرح را به شورا پیشنهاد بدهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو