مدیران خودروعصر اعتبار

نجفی:

۱۵ درصد جمعیت تهران در بافت فرسوده زندگی می کنند

عصر ساختمان- شهردار تهران با تاکید بر لزوم توجه جدی به موضوع نوسازی بافت های فرسوده، گفت: حدود ۱۵ درصد از جمعیت کلانشهر تهران در بافت های فرسوده شهر سکونت داشته و زندگی می کنند.

۱۵ درصد جمعیت تهران در بافت فرسوده زندگی می کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محمدعلی نجفی روز یکشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه تجمیع 50 پلاک فرسوده محله تختی(منطقه 12) تهران افزود: بافت حدود 50 درصد از مساحت شهر تهران، فرسوده و 15 درصد جمعیت شهر را در خود جای داده است.
    وی اظهار کرد: بنابراین اتخاذ تصمیم عملی و مشخصی برای این محدوده از شهر و نوسازی بافت های فرسوده پایتخت بسیار لازم و ضروری است.
    شهردار تهران تصریح کرد: تصمیم گیری و اقدام جدی در این زمینه به معنای نجات جان مردم تهران است زیرا در صورت وقوع زلزله تخریب گر، تلفات جانی بسیاری را دراین بخش از شهر خواهیم داشت.
    نجفی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در حال بررسی لایحه بودجه سال 97است، اظهار کرد: از نمایندگان مردم درخواست می کنم موضوع نوسازی بافت های
    فرسوده به ویژه شهر تهران در حد حرف باقی نماند و در لایحه بودجه تصمیم مشخص و جدی برای آن گرفته شود.
    شهردار تهران گفت: در حال حاضر توپ این موضوع در زمین مجلس است و باید نشان دهیم که عزم جدی برای نوسازی بافت های فرسوده وجود دارد.
    نجفی در خصوص اقدامات شهرداری تهران برای نوسازی بافت های فرسوده، افزود: در مجموع شهرداری تهران عملکرد موفقی در خصوص بافت های فرسوده نداشته و باید برای موفقیت دراین زمینه از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت مردم به خوبی استفاده کنیم.
    وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران در حد مقررات و ضوابط از مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در پروژه های نوسازی حمایت جدی می کند، تصریح کرد: در شرایط فعلی به دلیل بی حساب و کتاب بودن ساخت و ساز انگیزه سرمایه گذاری به دلیل تقاضای پایین در شمال تهران از بین رفته، ضمن اینکه سیاست شهرداری نیز اعطای مجوز ساخت ساختمان های بلندمرتبه در کوچه های باریک شمال شهر نیست.
    به گفته وی، شهرداری تهران تلاش می کند با فراهم کردن امکانات، سرمایه گذاران را به سمت ساخت و ساز در بافت های فرسوده جنوب و جنوب شرق پایتخت سوق دهد.
    وی همچنین به توجه ویژه رییس جمهوری به نوسازی بافت های فرسوده اشاره و خاطرنشان کرد: در این زمینه مدل جدیدی طراحی شده که در غالب آن با راه اندازی چند پروژه بزرگ بخشی از زمین های شهرداری و بخش دولتی برای ساخت و ساز به سرمایه گذار واگذار می شود.
    به گفته نجفی، اگر این مدل عملیاتی و اجرا شود در زمینه نوسازی بافت فرسوده با همکاری و همراهی دولت، اقدامات خوبی انجام خواهدشد.
    شهردار تهران با بیان اینکه بافت 3 هزار و 280 هکتار از مساحت شهر تهران فرسوده است، اظهار کرد: تاکنون 40 درصد از مساحت بافت فرسوده شهر تهران نوسازی شده است.
    وی با اشاره به زلزله اخیر استان تهران، گفت: وقوع زلزله های اخیر در سطح استان تهران، موجب توجه جدی مسئولان به موضوع پایداری و استقامت ساختمان ها شد.
    شهردار تهران با اشاره به اینکه امروز پروژه تجمیع 50 پلاک فرسوده در محله تختی آغاز شد، تصریح کرد: اگر این پروژه ظرف مدت 12 ماه اجرا شود، در مراسم بهره برداری از آن شرکت می کند.
    عملیات اجرایی پروژه تجمیع 50 پلاک بافت فرسوده در محله تختی منطقه 12 امروز و همزمان با پنجاهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی(17 دی ماه 1346) در منطقه 12 شهر تهران آغاز شد.
    عملیات تجمیع و نوسازی 50 پلاک بافت فرسوده با مساحتی در حدود 2 هزار و 350 مترمربع در قالب 3 پروژه با مشارکت اهالی، بخش خصوصی، شهرداری تهران در محله تختی اجرا می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو