مدیران خودروعصر اعتبار

یک کارشناس عمران و مسکن تحلیل کرد

کاهش قیمت مسکن در سه ماه پایانی سال

عصر ساختمان- یک کارشناس عمران و مسکن با بیان اینکه بررسی وضعیت اقتصادی سازندگان نشان می دهد بسیاری از آنها به دلیل ترس از پرداخت مالیات بر خانه‌های خالی قصد عرضه واحدهای آماده خود را دارند، گفت: در سه ماهه پایانی سال قیمت ها کاهش خواهد یافت.

کاهش قیمت مسکن در سه ماه پایانی سال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، عباس شوکتی در پاسخ به این سئوال که با توجه به رشد نرخ ارز آیا احتمال رشد قیمت مسکن وجود دارد، گفت: در سه ماهه پایانی سال نه تنها گرانی مسکن اتفاق نمی افتد، بلکه شاهد کاهش قیمت ها هم خواهیم بود.
    وی افزود: بررسی وضعیت اقتصادی سازندگان نشان می دهد که برخی از آنها به دلایلی و شاید ترس از پرداخت مالیات بر خانه های خالی قصد دارند واحدهای آماده خود را به بازار عرضه کنند.

    شوکتی با اشاره به اینکه این اتفاق می تواند به کاهش قیمت مسکن کمک کند، ادامه داد:نمی توان برخی محلات محدود را مبنای افزایش قیمت مسکن قرار داد.

    *قدرت خرید تعیین کننده گرانی و ارزانی مسکن است

    وی خاطرنشان کرد: قدرت خرید تعیین کننده گرانی و ارزانی مسکن است، در حال حاضر مردم قدرت خرید لازم را ندارند. معتقدم دست نگه داشتن فروشندگان به خیال گرانی سودی عایدشان نمی کند و در صورت اخذ مالیات از خانه های خالی دچار مشکل خواهند شد.

    *نباید منتظر جهش قیمت مسکن مثل سال 90 باشیم

    این کارشناس مسکن در پاسخ به این سئوال که نقش بانک ها در بالا بردن قدرت خرید متقاضیان تا چه حد می تواند موثر باشد گفت: بانک ها در تقویت بازار مسکن نقش دارند بنابراین باید اذعان کرد بازار مسکن تا پایان دولت دوازدهم سمت و سوی مصرفی خواهد داشت و سازندگان نباید انتظار جهش قیمت ها مانند حد فاصل سال های 70 تا 90 را داشته باشند.

    *املاک مسکونی زودتر از تجاری‌ها به فروش می رسند

    شوکتی در پاسخ به سوالی در مورد چشم انداز رونق املاک تجاری و مسکونی نیز اظهار داشت: قطعا املاک مسکونی به مراتب زودتر از املاک تجاری به فروش می رسند.

    وی افزود:به دلیل ساخت فراتر از حد نیاز املاک تجاری و از طرفی الکترونیکی شدن خریدها و همچنین وجود هایپر استارها چشم انداز فروش املاک تجاری را دور تر می بینم.

    * تمام توان دولت و تسهیلات بر بافت فرسوده متمرکز شده است

    شوکتی خاطرنشان کرد: سازنده ها برای جلوگیری از تجربه ساخت واحدهای فاقد متقاضی ضمن ساخت واحدهای کوچک متراژ باید در راستای نوسازی بافت های فرسوده حرکت کنند چرا که تمام توان دولت و تسهیلات بر این بخش متمرکز شده است.

    شوکتی در پاسخ به این سوئال که رشد نرخ ارز و تاثیر آن بر بازار مسکن را چگونه تحلیل می کنید اظهار داشت:در طول 5 سال اخیر هر زمان که بازار سکه و ارز دچار نوسانات شد، سرمایه های خرد را به سمت خود کشاند، پس بنابراین قابل پیش بینی است که منتظر حرکت بخشی از سرمایه های بازار مسکن به سوی بازار های کاذب باشیم.

    به گفته وی، این اتفاق می تواند منجر به کاهش سوداگری در بخش مسکن و زمینه ساز کاهش قیمت ها شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار