مدیران خودروعصر اعتبار

ستاد ساماندهی امور پایتخت کلید خورد

عصر ساختمان- نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای اسلامی شهر تهران در مسجد صادقیه منطقه ۱۵ حضور یافتند و به سوالات شهروندان حاضر پاسخ گفتند.

ستاد ساماندهی امور پایتخت کلید خورد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، مصطفی کواکبیان نماینده تهران در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی هدف از این دیدارها را ارتباط مستقیم مردم با مسئولین یاد کرد و گفت: در این دیدارها، خواسته های مردم با مسئولان مطرح می شود که مصداق حکومت مردمی است.

    وی پس از استماع مطالبات شهروندان؛ به تشکیل ستاد ساماندهی امور پایتخت اشاره کرد و گفت: در این راستا با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزرا و نمایندگان مجلس ستادی تشکیل و بسیاری از مطالبات مطروحه شهروندان در آن بررسی می شود تا راهکارهای لازم برای آنها اتخاذ شود.  

    نماینده مردم تهران در ادامه به برخی از مطالبات مطرح شده توسط شهروندان در این جلسه اشاره کرد و  افزود: این خواسته ها نیز در فرمانداری بررسی و  تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد. 

    کواکبیان در پایان به معضل آلودگی هوای تهران اشاره کرد و یادآور شد: منطقه 15 جزء آلوده ترین مناطق است که باید برای آن چاره ای اندیشید. 

    در ادامه حجه الاسلام دکتر شیخ نماینده دیگر تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی نیز درباره برگزاری این نشست گفت: این سلسله نشست ها توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه در سه سطح مردمی، شورایاری و شورای اداری با هدف رسیدگی به مشکلات و درخواستهای شهروندان تشکیل می شود. 

    علیرضا محجوب دیگر نماینده مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی نیز در این نشست گفت: مالیات هایی که در شهر تهران اخذ می شود تنها 8 درصد آن به شهر تهران برمی گردد که خیلی کم است. در مجلس به  دنبال راهکاری هستیم که این درصد در شهر تهران افزایش یابد. 

    افشین حبیب زاده نماینده مردم تهران در شورای شهر تهران به تکمیل بزرگراه شهید شوشتری اشاره کرد و گفت: تکمیل این بزرگراه نیازمند 2 هزار میلیارد ریال اعتبار، معادل یک بیستم بودجه شهر تهران است و ما دنبال استفاده از بخش خصوصی در این پروژه هستیم.

    شهردار منطقه نیز در این نشست با اشاره به موقعیت منطقه از نظرجمعیت و وسعت زیاد گفت: منطقه دارای  246 هکتار بافت فرسوده است که باید هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام شود. 

    وی با اشاره به تملک های غیراصولی که در گذشته در این بافت صورت گرفته افزود: تنها 18 درصد بافت احیاء شده و با توجه به مشکلات اقتصادی، تملک و احیاء زمانبر خواهد بود و نیازمند تسهیلات و مساعدتهای ویژه است که امید است سریعتر تعیین تکلیف شود. 

    محمدی با تاکید براینکه شهرداری جهت احیای بافت فرسوده هیچ عوارضی را از شهروندان اخذ نمی کند، خاطر نشان کرد: متاسفانه دیگر سازمان های خدمات رسان تسهیلاتی را برای این بافت در نظر نمی گیرند که منجر به رکود ساخت و ساز در این بافت شده و می طلبد با همکاری مجلس شورای اسلامی، شورای شهر  و فرمانداری نسبت به این مهم رسیدگی شود. 
    شهردار منطقه افزود: مداخلات مدیریتی در حریم بین شهرداری تهران و فرمانداری شهرستان ری صورت پذیرفته و  موجب سوء استفاده سودجویان شده که نیازمند ورود و تعیین تکلیف است. 

    محمدی در ادامه به برخی مشکلات منطقه نظیر آسیبهای اجتماعی، معتادین و گرمخانه خاوران، تکمیل سه راه سیمان، نبود مرکز بهداشتی اشاره کرد و افزود: بزرگراه شهید نجفی رستگار و شهید شوشتری به عنوان اولویتهای شهرداری در حال اجرا بوده و پیشرفت مناسبی داشته است که به جهت نبود اعتبار و نقدینگی متوقف مانده و نیاز به اعتبار دارد تا با بهره برداری از آنها گره ترافیکی جنوبشرق تهران حل شود. 

    وی در ادامه به مشکل سدمعبر و انتقال اوراقچیان شوش اشاره کرد و یادآور شد: اقدامات خوبی در این زمینه در منطقه انجام شده و جهت رفع مشکل، نیاز به همکاری با سایر ارگانهای ذیربط است.

    آرام معاون فرماندار نیز در این نشست گفت: در خصوص سرانه درمان منطقه 15 تقاضای رسیدگی و تعیین تکلیف از سوی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را داریم، چرا که چندگانگی مدیریت در شهر تهران ارائه خدمات را با مشکل مواجه کرده و سرانه های درمان در برخی مناطق شهر تهران صفر است. 

    در ابتدای این نشست دبیرشورایاری محله افسریه به عنوان اولین سخنران درخواستهای مردمی را به اطلاع مسئولان حاضر رساند که آسیبهای اجتماعی، نبود بیمارستان مناسب، کارخانه سیمان، سه راه سیمان، عدم وجود اسناد مالکیت در شهرک شهید بروجردی، کمبود مدرسه در اکثر محلات منطقه، مشکل ساختاری در مدیریت بحران محلات و ... از جمله آن ها بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار