مدیران خودروعصر اعتبار

سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری در مراسم کلنگ زنی پروژه سیروس ۲ عنوان کرد:

تامین مالی ۵ هزار میلیاردی برای نوسازی بافت فرسوده

عصر ساختمان- سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری از اختصاص بودجه ۵ هزار میلیارد تومانی به بافت فرسوده توسط دولت و بانک مسکن خبرداد.

تامین مالی ۵ هزار میلیاردی برای نوسازی بافت فرسوده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، هوشنگ عشایری در مراسم کلنگ زنی پروژه 100 واحدی سیروس عنوان کرد: برای افزایش فعالیت در حوزه نوسازی بافت فرسوده نیاز به ابزارهایی داشتیم ، که توانستیم خوشبختانه با استفاده از ابزارهای قانونی این تغییر رویکرد را به مرحله اجرایی برسانیم.
    سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری  اذعان کرد: 5 هزار میلیارد تومان در بودجه به تصویب مجلس رسید که بر اساس آن 2500 میلیارد تومان سپرده گذاری بدون نرخ سود از سوی دولت و 2500 میلیارد تومان دیگر از سوی بانک مسکن با نرخ سود 9 درصد سپرده گذاری می شود.
    مشاوروزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امسال اراضی که در اختیار دولت بود در ابعاد مختلف در اختیار توسعه گران قرار گرفته است، بیان کرد: سعی کرده ایم با استفاده از رویکرد پروژه محوری اراضی در اختیار دولت را به صورت رایگان در اختیار توسعه گران قراردهیم .
    عشایری با اشاره به اینکه در جریان نوسازی و ارتقا زیرساخت ها توانمندی اقتصادی و فرهنگی مالکان را افزایش داده و نیازهای اولیه آن را در لایحه بودجه سال 97 در نظر گرفته ایم، بیان کرد: برای افزایش بازآفرینی شهری حمایت از توسعه گران را در برنامه کاری خود قرار داده ایم.
    وی گفت: طبق تکلیف برنامه ششم توسعه باید سالانه 100 هزار واحد مسکونی در بافت های هدف تولید شود و برای تحقق آن 50 میلیون تومان برای سازندگی، تسهیلات پرداخت می شود.
    عشایری توضیح داد: در 100 محله و 40 شهر ایران اراضی که در اختیار شرکت عمران و بهسازی شهری ایران بود، پروژه های محله محوری خود را آغاز کردند و آغاز نوسازی صد واحد مسکونی در محله سیروس تنها یک نمونه از این پروژه ها بود. مراسم کلنگ زنی 25 هزارواحد مسکونی در چهل شهر ایران زده شد.
    وی به ویژگی های این پروژه اشاره کرد و گفت: داشتن حیاط اختصاصی در تمام واحدهای مسکونی و کاهش تراکم واحدها به دو یا سه طبقه و افزایش کیفیت ساخت و سازها، تفکیک عملکردهای عمومی و خصوصی از مهمترین ویژگی های این پروژه به شمار می رود.
    سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری با اشاره به نقش ستاد بازآفرینی شهری ادامه داد : با شکل گرفتن ستاد ملی بازآفرینی در شهرها و استان های مختلف طی چهار سال گذشته این تغییررویکرد قوت گرفت.
    عشایری با تاکید براینکه برای تحقق بازآفرینی شهری چند ابزارمورد نیاز است، گفت: اولین ابزارنگاه همدلی و هم افزایی و دومین ابزاراعطای تسهیلات به انبوه سازان و سرمایه گذاران است.
    وی ادامه داد: چهار رکن اصلی از جمله دستگاه های دولتی ، شهرداری ها و بخش خصوصی باید برای نوسازی محله ها اقدامات خود را جدی تر کنند برای به نتیجه رسیدن این اقدامات باید هم افزایی در این حوزه جدی تر شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی