مدیران خودروعصر اعتبار

هاشم بت شکن در مراسم کلنگ زنی پروژه سیروس ۲ عنوان کرد:

حمایت از فعالیت انبوه سازان در بافت فرسوده

عصر ساختمان- هاشم بت‌شکن مدیرعامل بانک مسکن امروز(سه‌شنبه) در مراسم کلنگ زنی پروژه صد واحدی در محله سیروس، با تاکید بر مزایای نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: با آغاز چنین طرح هایی به ازای هر واحد مسکونی با متراژ متوسط، دو نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم دارای شغل می‌شود.

حمایت از فعالیت انبوه سازان در بافت فرسوده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه  امسال توانستیم نرخ تسهیلات خرید مسکن را تک رقمی کنیم، گفت: نرخ تسهیلات برای بافت‌های فرسوده 8 درصد و برای سایر واحدها 9.5 درصد بوده که با کاهش این میزان نرخ میزان ثبت نام کنندگان افزایش یافته است.
    وی تصریح کرد: در صندوق پس‌انداز یکم به طور متوسط تا امروز 334 هزار نفر، حدود 22.5 میلیون تومان سپرده‌گذاری کرده‌اند.
    بت شکن با بیان اینکه این بانک در حوزه‌های بافت‌های فرسوده یکی از فعال‌ترین موسسات مالی در پرداخت تسهیلات به شمار می‌رود، گفت: در حوزه بافت‌های فرسوده 36 هزار فقره تسهیلات پرداخت شده و سهم بانک مسکن در این پرداخت 32 هزار فقره بوده است.
    مدیر عامل بانک مسکن تأکید کرد: بانک مسکن با حمایت از انبوه‌سازان و شرکت‌های ساختمانی در بخش توسعه زیرساخت‌ها و شهرهای جدید بازآفرینی شهری ایجاد می‌کند.
    بت‌شکن اظهار کرد: در دولت یازدهم برنامه خوبی جهت اعطای تسهیلات فراهم شد و بانک مسکن در حوزه پرداخت تسهیلات ساخت، رشد 70 درصدی داشت به طوری که تا امروز به 140 هزار واحد مسکونی تسهیلات پرداخت و 70 هزار میلیارد ریال برای 150 هزار واحد تسهیلات خرید پرداخت شده است.
    وی در ادامه گفت: امسال با رشد 55 درصدی در تسهیلات خرید و رشد 23 درصدی در تعداد تسهیلات رو‌به‌رو بودیم.

    بت‌شکن اظهار کرد: طبق برنامه ششم سالانه باید 300 هزار واحد تسهیلات به بافت‌های فرسوده پرداخت شود که متأسفانه به دلیل محدودیت‌های بودجه هنوز محقق نشده است.
    وی با بیان اینکه با نوآوری‌های صورت گرفته توانسته‌ایم برنامه‌های متعددی را در تأمین تسهیلات در دستور کار خود قرار دهیم، افزود: تسهیلات ساخت 40 میلیون تومان با سود 18 درصد به سازندگان یکی از این برنامه‌ها به شمار می رود و اگر یارانه این سود پرداخت شود، می‌توانیم نرخ سود تسهیلات را 9 درصد کاهش دهیم.
    بت‌شکن افزود: روش دوم پرداخت تسهیلات خرید و ساخت از محل حساب سپرده صندوق یکم است و اگر در لایحه بودجه 97، 2500 میلیارد تومان دولت برای احیای بافت‌های فرسوده منابع تجهیز کند در مقابل بانک مسکن نیز همین میزان منابع را تجهیز خواهد کرد.
    مدیرعامل بانک مسکن در ادامه از پیشنهاد جدید کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جهت پرداخت تسهیلات خبر داد و گفت: پرداخت 100 هزار فقره تسهیلات 40 میلیون تومانی برای زوج‌های جوان پیشنهاد شده که امیدوار هستیم در کمیسیون تلفیق مجلس به تصویب برسد.
    وی در ادامه افزود: بر اساس این طرح برای زوج‌های جوان 10 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه مسکن به شرط سپرده‌گذاری در صندوق پس‌انداز یکم پرداخت می‌شود و اگر متقاضی در طول یک سال 20 میلیون تومان سپرده‌گذاری کند 40 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و اگر دو سال سپرده‌گذاری کند 60 میلیون تومان و در صورتی که تعداد سال‌های سپرده‌گذاری افزایش یابد میزان تسهیلات به 80 میلیون تومان خواهد رسید.
    بت‌شکن تأکید کرد: این تسهیلات به متقاضیانی پرداخت می‌شود که در بافت فرسوده اقدام به خرید یا ساخت واحد مسکونی کنند.
    مدیرعامل بانک مسکن تأکید کرد: به ازای 6 ماه دو برابر میزان سپرده‌گذاری وام ارزان قیمت به متقاضیان پرداخت می‌شود و هم اکنون در شهر تهران برای زوج‌های جوان با احتساب اصل سپرده 240 میلیون تومانی، تسهیلات خرید پرداخت می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی