مدیران خودروعصر اعتبار

نوسازی بافت فرسوده در تهران با پروژه سیروس ۲ آغاز شد

عصر ساختمان- امروز سه شنبه ۱۲ دیماه طی مراسمی که در محل احداث پروژه سیروس دو در منطقه دوازده برگزار شد، احداث مجتمع ۱۰۰ واحدی سیروس دو آغاز شد.

نوسازی بافت فرسوده در تهران با پروژه سیروس ۲ آغاز شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، در این مراسم عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به همراه معاونان خود حامد مظاهریان و محمد سعید ایزدی، هاشم بت شکن مدیر کل بانک مسکن ، هوشنگ عشایری سرپرست شرکت عمران تخصصی بهسازی شهری حضور پیدا کردند. آخوندی ابتدا رویکرد وزارت خانه را بهسازی محله هایی  که داخل شهر هستند را عنوان کرد و گفت: ما در وزات خانه به دنبال ارتقاء کیفیت زندگی شهری هستیم. این طرح یک نمونه است که باید از آن الگو برداری کرد.
    وزیر راه و شهرسازی افزود: این طرح آغاز یک تغییر نگرش درطراحی شهری است . ما به دنبال این نیستیم که با احداث مجتمع هایی تنها ساختمان های این شهر را نوسازی کنیم، بلکه باید کیفیت زندگی را در این محله ها بالا ببریم. البته این کار را مردم باید به کمک دولت انجام دهند.
    وی با اشاره به حضور سرمایه گذاران از تمام بخش ها به این پروسه ادامه داد: این کار بسیار سودده است . زیرا با نوسازی این بافت ها و افزایش کیفیت زندگی، ارزش افزوده ایی در این نقاط ایجاد می شود که بخش های زیادی را در زندگی چه از نظر رفاهی و اجتماعی بالا می برد.
    وی با تاکید بر اینکه این نقاط بافت تاریخی شهر هستند افزود: بهتر است به جای بافت فرسوده بگوییم بافت تاریخی. زیرا زمانی که میگوییم بافت فرسوده کاهش منزلت اجتماعی در ذهن ها تداعی میشود. همین محله ایی که قرار داریم یکی از قدیمی ترین نقاط تهران است و ارزش های اجتماعی و تاریخی زیادی در این مناطق نهفته است.
    آخوندی در جمع خبرنگاران گفت: ما به جای اینکه به بیایان های اطراف تهران برای شهرسازی برویم در همین محله ها سرمایه گذاری خواهیم کرد . زیربناهای اقتصادی و اجتماعی تهران در این نقاط وجود دارد. این کار در این مناطق بسیار راحت تر است . به این دلیل که زندگی در این مناطق در جریان است و زیر ساخت های زندگی وجود دارد.
    این پروژه ها باعث ارتقا کیفیت زندگی می شود . در این محله ها که در گذشته تراکم های بسیار زیادی ایجاد میشد و باعث اختلالات اجتماعی زیادی  می شد، تراکم 120 درصدی در نظر گرفتیم، که متناسب با پتانسیل منطقه جمعیت وارد شود و مشکلات ترافیکی و ارائه خدمات با مشکل مواجه نشود.
    وزیر راه ادامه داد: ما در کنار این بحث برمیگردیم به مجتمع های روبنایی مثل مدارس و درمانگاه ها که باید توجه بسیار زیادی به این مسائل کرد. درمجموع کاری که دراین پروژه نمادی میکنیم تغییر رویکرد به شکل مبنایی به توسعه شهری است. معماری ایرانی را درر دستور کار قراردادیم .
    آخوندی ا دامه داد: این تک پروژه نیست و قرار است 25 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور اجراشود. ارزیابی که باید در برنامه 5 ساله حدود 66 هزار هکتار مورد بازآفرینی قرار بگیرد و 6 میلیون و 600 هزار نفر را در این پروژه ها ساکن شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو