مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد؛

برگزاری مسابقه طراحی پلاسکو جدید

عصر ساختمان- رئیس بنیاد مستضعفان از برگزاری مسابقه طراحی ساختمان جدید پلاسکو در آینده‌ نزدیک خبر داد.

برگزاری مسابقه طراحی پلاسکو جدید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶:۰۰

    به گزارش‌ پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس،‌‌ محمد سعیدی‌کیا در اولین مرحله مسابقه ایده‌های برتر بازتعریف پلاسکو اظهار کرد: معتقد هستیم با حادثه پلاسکو یک ارزش بزرگ شهری را از دست داده‌ایم و که باید یک ارزش جدید بهتر جایگزین ارزش از دست رفته شود.

    وی ادامه داد: با همین راهبرد اتاق فکر و گروه مشاوران را با صبر و حوصله و تدبیر شکل تشکیل شد، خوش بختانه برگزاری جلسات متعدد نتایج بسیار خوبی به همراه داشته و مرحله دوم مسابقه یعنی طراحی پلاسکو را به زودی برگزار خواهد شد.

    رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: با این اقدام ضمن همکاری با همه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط هر چه زودتر منجر به ایجاد جایگزینی مناسب برای ارزش از دست رفته ساختمان پلاسکو می‌شود و الگویی شایان توجه در همدلی و همکاری برای پروژه‌های کلان شهرها محسوب می‌شود.

    در این مراسم همچنین معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران نیز به عوامل مهم حساسیت‌های پروژه پلاسکو از جمله قرار گرفتن در بافت تاریخی شهری‌، همجواری با مدرسه ژاندارک، ماهیت پلاسکو به عنوان قدیمی‌ترین ساختمان بلند مرتبه کشور و غیره اشاره کرد.

    مهدی حجت بیان کرد: همه حساسیت‌های موجود موجب شد تا شهرداری تهران و بنیاد مستضعفان با دقت نظر همه حساسیت‌ها با وجود همه فشارهای موجود، مذاکرات متعددی را با کارشناسان مختلف برگزار کند.

    ‌حجت‌ ادامه داد:‌ در این مسیر خوشبختانه با اقدام بنیاد مستضعفان برای تخصیص پارکینگ همجوار ساختمان به مساحت 4200 متر مربع و با احتساب حقوق مکتسبه ساختمان قبلی پلاسکو موفق شدیم ضوابط سطح اشتغال و کاربری مسبوق به سابقه مجموعه تراکم دو زمین را رعایت کرده و پروانه را صادر کنیم.

    وی با اشاره به همکاری بنیاد مستضعفان برای مرمت، تجهیز و هوشمندسازی پارکینگ ضلع شمالی پلاسکو برای تامین نیاز پارکینگ مجتمع پلاسکو و همچنین قول بنیاد مستضعفان برای همکاری و مشارکت در ساخت خط اتوبوس‌ LRT افزود: خوشبختانه علاوه بر اینکه توافقنامه بین بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران مورد تأیید و امضای نماینده قوه قضاییه نیز قرار گرفت برای حفظ حریم مدرسه ژاندارک نیز همکاری و تعامل بسیار ارزنده ای بین بنیاد مستضعفان و سازمان میراث فرهنگی شکل گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار