مدیران خودروعصر اعتبار

مسابقه طراحی پلاسکو جدید به زودی برگزار می‌شود

عصر ساختمان- رییس بنیاد مستضعفان از برگزاری مسابقه طراحی ساختمان جدید پلاسکو در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

مسابقه طراحی پلاسکو جدید به زودی برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، محمد سعیدی‌کیا  در اولین مرحله مسابقه ایده های برتر بازتعریف پلاسکو اظهار کرد: معتقدیم با حادثه پلاسکو یک ارزش بزرگ شهری را از دست داده ایم و که باید یک ارزش جدید بهتر جایگزین ارزش از دست رفته شود.

    وی با بیان این‌که با همین راهبرد اتاق فکر و گروه مشاوران را با صبر و حوصله و تدبیر شکل تشکیل شد، تصریح کرد: خوشبختانه برگزاری جلسات متعدد نتایج بسیار خوبی به همراه داشته و مرحله دوم مسابقه یعنی طراحی پلاسکو را به زودی برگزار خواهد شد.

    وی ادامه داد: با این اقدام ضمن همکاری با همه سازمان ها و نهاد های مرتبط هر چه زودتر منجر به  ایجاد جایگزینی مناسب برای ارزش از دست رفته ساختمان پلاسکو شود و الگویی شایان توجه در همدلی و همکاری برای پروژه های کلان شهر ها محسوب شود.

    مهدی حجت معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران نیز به عوامل مهم حساسیت های پروژه پلاسکو از جمله قرار گرفتن در بافت تاریخی شهری ، همجواری با مدرسه ژاندارک، ماهیت پلاسکو به عنوان قدیمی ترین ساختمان بلند مرتبه کشور و... اشاره و اظهار کرد: همه حساسیت های موجود باعث شد تا شهرداری تهران و بنیاد مستضعفان با دقت نظر  همه حساسیت ها با وجود همه فشار های موجود مذاکرات متعددی را با کارشناسان مختلف برگزار کند.

    وی ادامه داد:  در این مسیر خوشبختانه با اقدام  بنیاد مستضعفان برای تخصیص پارکینگ همجوار ساختمان به مساحت 4200  متر مربع و با احتساب حقوق مکتسبه  ساختمان قبلی پلاسکو موفق شدیم ضوابط سطح اشتغال و کاربری مسبوق به سابقه مجموعه تراکم دو زمین را رعایت کرده و پروانه را صادر کنیم.

    وی با اشاره به همکاری بنیاد مستضعفان برای مرمت ، تجهیز و هوشمند سازی پارکینگ  ضلع شمالی پلاسکو برای تامین نیاز پارکینک مجتمع پلاسکو و همچنین قول بنیاد مستضعفان برای همکاری و مشارکت در ساخت خط اتوبوس  LRT افزود: خوشبختانه علاوه بر اینکه توافقنامه بین بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران مورد تایید و امضای نماینده قوه قضاییه نیز قرار گرفت برای حفظ حریم مدرسه ژاندارک نیز همکاری و تعامل بسیار ارزنده ای بین بنیاد مستضعفان و سازمان میراٍث فرهنگی شکل گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو