مدیران خودروعصر اعتبار

در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان زنجان انجام شد؛

واگذاری زمین به بنیاد مسکن در قره‌داغ با هدف احداث سایت گردشگری

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ضمن تشریح دستاوردهای سفر خود به استان زنجان، از واگذاری ۴۲ هکتار زمین در قره‌داغ برای ایجاد سایت گردشگری به بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی، خبر داد و گفت: خانه تاریخی حکیمیان که پیش از این سفر در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن بود اکنون در اختیار سازمان میراث فرهنگی کشور قرار گرفت تا مرمت آن آغاز شود.

واگذاری زمین به بنیاد مسکن در قره‌داغ با هدف احداث سایت گردشگری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا عظیمیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن که در راس هیاتی  به استان زنجان سفر کرده بود، جزئیات سفر خود را تشریح کرد و گفت: روز گذشته (10 دی‌ماه 96) به اتفاق اعضای هیات‌مدیره به استان زنجان سفر کردیم و از برخی از شهرها و روستاهای این استان بازدید داشتیم.

    عظیمیان ضمن توضیح مصوبات و نتایج سفر خود به استان زنجان، یکی از دستاوردهای سفر خود را واگذاری یک سایت 42 هکتاری در منطقه قره‌داغ به بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی برای ایجاد فضای گردشگری که در برگیرنده روستاگردی و احداث روستاهای نمونه در منطقه است، عنوان و تاکید کرد: سایت 42 هکتاری برای ایجاد یک فضای گردشگری در منطقه قره داغ به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شد.

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن دومین دستاورد سفر خود را واگذاری 21 هکتار زمین به انجمن درمان سرطان مهرانه که به تمامی بیماران سرطانی در کشور خدمات رایگان ارائه می‌دهد برشمرد و افزود: انجمن درمان سرطان مهرانه در استان زنجان، تجهیزات پیشرفته و مناسبی برای بیماران سرطانی دارد که برای توسعه سایت درمان آن انجمن، سازمان ملی زمین و مسکن از زمین‌های تحت‌اختیار خود 21 هکتار زمین در اختیار انجمن جهت توسعه سایت درمان سرطان واگذار کرد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی سومین دستاورد سفر خود را حل سندهای زمین و واحدهای مسکونی شهر آب‌بر مرکز شهرستان طارم، عنوان کرد و گفت: پیش‌تر، حدود 36 هکتار زمین به کسانی که در زلزله استان دچار خسارات شده بودند و منازل آنها ویران شده بود، واگذار شد که در آن زمین ها نیز ساخت و ساز صورت گرفت. مقرر شد تا اسناد زمین ها صادر  و به این ترتیب مشکلات سند مردمان آن منطقه حل شود که خوشبختانه اقدامات آن انجام شده است.

    بازسازی خانه تاریخی حکیمیان توسط سازمان میراث‌فرهنگی

    به گفته وی، منزل حکیمیان که جزو آثار تاریخی ثبت شده و متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن بود در سفر به استان زنجان، توسط سازمان ملی زمین و مسکن در اختیار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری قرار گرفت تا نسبت به نوسازی و بازسازی آن بر اساس طرح‌های میراث‌فرهنگی اقدام شود و  به عنوان یک نمونه باارزش گردشگری برای استفاده عموم آماده سازی شود.

    2هکتار زمین برای ایجاد شهرک صنایع‌دستی در اختیار سازمان میراث‌فرهنگی قرار گرفت

    عظیمیان اختصاص 2 هکتار زمین برای ایجاد شهرک مرتبط با هنرهای صنایع‌دستی به سازمان میراث‌فرهنگی از دیگر اقدامات سازمان ملی زمین ومسکن در سفر به استان زنجان برشمرد.

    در ادامه  مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: مقررشد تا برای مسکن افراد کم درآمد در چند نقطه استان زنجان، خرید زمین داشته باشیم که در این سفر، 52 هکتار زمین را برای اقشار کم‌در آمد در استان برای اجرای طرح مسکن کم درآمدها اختصاص یافت. همچنین مقرر شد تا چندین طرح مطالعاتی که مجوز آنها از سوی سازمان به اداره کل داده شده است در اختیار مشاوران مجرب قرار گیرد و با مطالعه بر روی آنها  تصمیم‌گیری نهایی  آنها انجام شود. 

    عظیمیان ادامه داد: در سفر به استان زنجان، چندین طرح آماده سازی نیز مورد بازدید قرار گرفت و مجوزهای آنها صادر شد.

    وی در پایان یادآور شد: استان زنجان از جمله استان‌هایی است که پروژه مسکن مهر آن به اتمام رسیده است و حدود 3 ماه پیش از این جشن اتمام مسکن مهر استان نیز برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی