مدیران خودروعصر اعتبار

جزئیات بازسازی واحد‌های مسکونی زلزله زده استان کرمانشاه

عصر ساختمان- رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: ۳۹ هزار و ۷۸۴ واحد مسکونی در شهر و روستا در منطقه زلزله زده استان کرمانشاه نیازمند بازسازی است که آواربرداری هشت هزار و ۱۵۳ واحد انجام شده است.

جزئیات بازسازی واحد‌های مسکونی زلزله زده استان کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، رضا خواجه‌ای اظهار کرد: 39 هزار و 784 واحد مسکونی در شهر و روستا در منطقه زلزله زده استان کرمانشاه نیازمند بازسازی است که از این تعداد بیش از 20 هزار واحد مسکونی در اولویت اول بازسازی قرار دارند.

    وی با بیان اینکه بیش از 19 هزار و 700 واحد مسکونی نیز در اولویت بعدی به بازسازی و نوسازی نیاز دارند، تصریح کرد: در مجموع 10 ستاد معین از استان‌های مختلف در این منطقه عملیات بازسازی واحد‌های مسکونی را بر عهده دارند.

    رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه افزود: با توجه به ارزیابی‌های انجام شده توسط کارشناسان بنیاد مسکن در این منطقه در مجموع بیش از 56 هزار و 480 واحد مسکونی در شهر و روستا با انجام تعمیرات با توجه به میزان خسارت وارده باید مرمت و بهسازی شوند.

    خواجه‌ای بیان کرد: برای تعیین میزان خسارت به واحد‌های مسکونی هفت شهر سرپل ذهاب، دالاهو، اسلام آباد غرب، گیلانغرب، قصر شیرین جوانرود و ثلاث باباجان و یک هزار و 586 روستا در مجموع 114 هزار و 270 واحد مسکونی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

    وی افزود: تاکنون بیش از 8 هزار و 153 واحد مسکونی آواربرداری شده و یک هزار و 402 واحد نیز تاکنون پی کنی شده است.

    به گفته این مقام مسئول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تاکنون برای 155 واحد مسکونی فونداسیون ریخته شده و عملیات دیوار چینی بیش از 20 واحد مسکونی در منطقه به پایان رسیده است.

    رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه درباره آغاز عملیات تعمیر واحد‌های مسکونی در این منطقه اظهار کرد: عملیات تعمیرات 5 هزار و 146 واحد مسکونی در شهر و روستا آغاز شده که عملیات یک هزار و 500 واحد آن به پایان رسیده و هموطنان عزیز در این واحد‌ها بار دیگر ساکن و به چرخه زندگی عادی بازگشتند.

     زلزله‌ای به بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یکشنبه 21 آبان ماه سال جاری استان کرمانشاه را لرزاند. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان‌های کشور احساس شد.

    محل وقوع استان کرمانشاه - حوالی ازگله - بوده است. این زمین لرزه در ساعت 21 و 48 دقیقه و در عمق 11 کیلومتری زمین روی داده است. کارشناسان علم زلزله شناسی اعلام کرده اند به احتمال زیاد تا 3 ماه آینده این منطقه شاهد پس لرزه‌های زیادی خواهد بود به طوری که تاکنون چندین پس لرزه بیش از 4.5 ریشتری در این منطقه رخ داده است.

    براساس آخرین اطلاعات اعلام شده، تاکنون در این زمین لرزه بیش از 600 نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند و تعداد مجروحان این حادثه دردناک به بیش از 12 هزار نفر رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار