مدیران خودروعصر اعتبار

سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری:

تولید ۱۰۰ هزار مسکن در بافت فرسوده در سال

عصر ساختمان- سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۰ باید ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده سطح کشور ساخته شود، گفت: سهم تهران از این برنامه ساخت سالانه ۱۱ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده است.

تولید ۱۰۰ هزار مسکن در بافت فرسوده در سال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، هوشنگ عشایری با اشاره به برنامه دولت برای نوسازی بافت فرسوده اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بر این است که تا سال 1400 ، 500 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده کل کشور ساخته شود.

    وی تاکید کرد:‌ این رقم تنها برای تولید مسکن در این بافت‌ها است و بهسازی و مقاوم‌سازی واحدها شامل آن نمی‌شود.

    سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری افزود: طبق این برنامه سالانه باید 100 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده سطح کشور ساخته شود.

    وی با بیان اینکه از این دوره پنج ساله یک سال آن در حال تمام شدن است، گفت: تاکنون توانسته‌ایم حدود 50 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده سطح کشور تولید کنیم.

    سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری درباره سهم پایتخت از برنامه نوسازی بافت فرسوده اظهار داشت: سهم تهران از این برنامه تولید سالانه 11 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده است.

    وی با بیان اینکه عملیات نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده بسیار عملیات پیچیده و دشواری است گفت: نکته بسیار مهم در نوسازی و بهسازی بافت فرسوده این است که ساخت و ساز نباید زندگی ساکنان آن منطقه را متوقف سازد و در حالی که عملیات مقاوم‌سازی به اجرا می‌رسد جریان زندگی در آن محله باید ادامه داشته باشد. بنابراین این عملیات زمان‌بر خواهد بود.

    وی با تاکید بر نقش مشارکت عمومی در اجرای عملیات نوسازی و مقاوم‌سازی بافت فرسوده اظهار داشت: به طور قطع اجرای این برنامه‌ها بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست. هر چند که سیاست دولت ورود نهادهای توسعه‌گر بخش خصوصی به این بافت‌ها برای ارتقای کیفیت زندگی ساکنان این مناطق است.

    سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به اراضی محدود وزارت راه و شهرسازی در بافت فرسوده تهران اظهار داشت: اراضی وزارت راه و شهرسازی در این مناطق بسیار محدود است و حتی به 10 هکتار هم نمی‌رسد. بنا بر این عرضه زمین توسط دولت در این مناطق بسیار محدود خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو