مدیران خودروعصر اعتبار

مردم پول ندارند!

عصر ساختمان:پیش‌بینی می‌شد که پس از اجرای برجام، جو روانی ناشی از آن حداقل بتواند مردم را برای ورود به بازار مسکن ترغیب کند اما با گذشت چند هفته از اجرایی شدن برجام، تغییر خاصی را نمی‌توان در این بازار مشاهده کرد و به نظر می‌رسد که این اتفاقات تاثیر چندانی را بر سازندگان و متقاضیان بازار مسکن ندارد‌.

مردم پول ندارند!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از جهان صنعت، بنگاه‌های املاک می‌گویند که تغییری در بازار مسکن رخ نداده است و تازمانی که قدرت خرید افزایش پیدا نکند، تغییری هم در این بازار شاهد نخواهیم بود‌.

    بنگاه‌های املاک می‌گویند که تاثیری در بازار مسکن ندیده‌اند و همچنان رکود دامن‌گیر این بخش است‌. فعالان این بخش معتقدند که بازار معاملات مسکن نه تنها تغییری نداشته بلکه در این مدت مراجعه‌های زیادی هم به بنگاه‌های املاک نشده است‌.

    از سوی دیگر، برخی از کارشناسان نسبت به آینده بازار مسکن در سال آینده امیدوار هستند اما بنگاه‌های املاک نسبت به این موضوع هم چندان امیدوار نیستند و معتقدند اگر سیاست‌های دولت به این روال ادامه پیدا کند، بعید است که سال آینده هم رونق زیادی را شاهد باشیم‌.

    البته در این میان برخی سازندگان مسکن نسبت به آینده بازار امیدوارند، آنها معتقدند که با آمارهایی که از افزایش معاملات مسکن حتی جزیی منتشر می‌شود، می‌توان نسبت به آینده امیدوار بود چراکه حتما دولت در سال آینده، برنامه‌های دیگری را برای اقتصاد و مسکن اجرایی می‌کند‌.

    بنگاه‌های املاک که یکی از ناراضی‌ترین بخش‌ها در زمان رکود مسکن هستند، معتقدند که وضعیت اقتصادی مردم یکی از موانع جدی پیش روی رونق بازار مسکن است چراکه مردم پول کافی برای خرید ندارند بنابراین تازمانی که قدرت خرید افزایش پیدا نکند، تغییری هم در بازار مسکن شاهد نخواهیم بود‌.
    یکی از این مشاوران املاک در گفت‌وگو با مهر، با تاکید بر اینکه وضعیت بازار مسکن زمانی بهبود می‌یابد که وضعیت اقتصادی مردم اصلاح شود، گفت‌: با وجود کاهش قیمت‌ها در دوسال گذشته، توان اقتصادی مردم افزایش نیافته و قیمت‌های کنونی هم برای آنها بالاست‌. به گفته وی، اجرای برجام نمی‌تواند بازار مسکن را از رکود خارج کند و تاکنون هم تاثیری را نگذاشته است‌. به همین دلیل افزایش توان اقتصادی خانوارها و رونق بازار مسکن نیازمند راهکارهای دیگر است‌.

    مشاور املاک دیگری با انتقاد از آمارهایی که در مورد رونق بازار مسکن اعلام می‌شود، گفت‌: بنگاه‌های املاک تاکنون تغییر وضعیتی را در بازار شاهد نبوده‌اند و همچنان مشتری برای خرید مسکن نیست‌.

    وی با بیان اینکه نمی‌دانیم این آمارها بر چه مبنایی مطرح می‌شود، افزود‌: طی دو سال گذشته آپارتمان‌های کوچک به فروش رفته که بخش زیادی از آن هم، وام‌دار بوده است‌.

    در این رابطه حسام عقبایی، رییس صنف مشاوران املاک استان تهران با بیان اینکه تغییر چندانی در وضعیت بازار مسکن نبوده است، گفت‌: زمستان امسال نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است البته باید آمارها را بررسی کرد اما تغییر چندانی را شاهد نبوده‌ایم‌.

    وی با بیان اینکه بازار مسکن از دو سال گذشته درگیر رکود بوده است، افزود‌: در این مدت هم تغییری در بازار به وجود نیامده و همچنان تعداد معاملات مسکن نسبت به سال 91 بسیار کمتر است‌.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی