مدیران خودروعصر اعتبار

اتمام مسکن مهر به سال ۹۸ موکول شد

عصر ساختمان- قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: حدود ۱۰۳ هزار واحد مسکن مهر در استان وجود دارد که ۱۷ هزار واحد آن فاقد متقاضی است از این رو می‌توان گفت بیشترین واحد مسکن مهر فاقد متقاضی مربوط به خوزستان است.

اتمام مسکن مهر به سال ۹۸ موکول شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، احمد اصغری مهرآبادی در جلسه شورای مسکن خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امروز بازدیدی از پروژه دو هزار واحدی مسکن نفت داشتیم که 700 واحد آن تحویل داده شده و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال 300 واحد و تا شهریور سال آینده نیز مابقی به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

    مهرآبادی افزود: با توجه به اینکه فصل مناسبی برای کار در استان است، تأکید داشتیم که به صورت دو شیفت کار ساخت و ساز ادامه داشته باشد. در این زمینه پیمانکار به ما وعده داد تا زودتر کار خود را به اتمام برساند.

    وی تصریح کرد: دو طرح پیشنهادی اتمام مسکن مهر در یک بازه زمانی دوساله و یکسان‌سازی نحوه ارائه تسهیلات بانک‌ها به متقاضیان مسکن مهر در کارگروهی با محوریت بانک مرکزی ارائه شد تا این طرح‌ها به کمیسیون اقتصاد ارائه داده شوند.

    مهرآبادی عنوان کرد: روز دوشنبه در کمیسیون اقتصاد دولت جمع‌بندی کارگروه مطرح خواهد شد و امیدواریم که پیشنهاد به تصویب برسد.

    وی با بیان اینکه فشاری که به ما از ناحیه مردم وارد می‌شود خیلی زیاد است، گفت: در برخی نقاط واحدها به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی یعنی دهک‌های پایین واگذار شده که توانایی پرداخت 500 هزار تومان قسط تسهیلات مسکن مهر را ندارند.

    قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در برخی پروژه‌های مسکن مهر مردم متضرر می‌شوند که باید کار را تسریع بدهیم، اظهار کرد: هنگام بازگشت سپرده مسکن مهر فشار بسیار سنگینی به متقاضی وارد می‌شود که به دنبال اصلاح آن هستیم.

    مهرآبادی گفت: 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر در کشور وجود دارد که حدود 2 میلیون واحد آن در مرحله اتمام هستند. ساخت مسکن مهر از سال 86 آغاز شد و 10 سال از آغاز آن می‌گذرد و برنامه دو ساله برای اتمام آن در نظر گرفته شده اما امیدی به تکمیل آن در مدت‌زمان تعیین شده نیست.

    وی ادامه داد: بازپرداخت 12 ساله تسهیلات مسکن، مردم را در تنگنا قرار می‌دهد از این رو از بانک‌ها درخواست می‌کنیم در این زمینه با نگاه بازتری به موضوع توجه داشته باشند.

    قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود 103 هزار واحد مسکن مهر در استان وجود دارد که 17 هزار واحد آن فاقد متقاضی است؛ از این رو می‌توان گفت بیشترین واحد مسکن مهر فاقد متقاضی مربوط به خوزستان است. همچنین میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر کشور 97 درصد است و این میزان در خوزستان 84 درصد است که نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین است.

    مهرآبادی بیان کرد: مشکل مسکن مهر در استان خوزستان تنها با اراده مسئولان خوزستان و در درون استان قابل‌حل است و بخشنامه‌های مرکز مشکلی را در این زمینه حل نمی‌کنند.

    وی افزود: در دولت تدبیر و امید یک میلیون واحد مسکن مهر طی چهار سال به متقاضیان تحویل داده شد این در حالی است که در دولت قبل از آن، 690 هزار واحد تحویل داده شد و این تفاوت رقم چشمگیری است. جشن پایان مسکن مهر در 2 شهر یزد و زنجان برگزار شده و تا پایان امسال در هشت شهر دیگر هم برگزار می‌شود.

    قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در استان خوزستان 71 هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسیده و 15 هزار واحد نیز در دست ساخت هستند که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هشت هزار واحد آن امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

    مهرآبادی گفت: به دلیل بی‌تدبیری، شبکه آب و برق در برخی از سایت‌های مسکن مهری اجرا شده که در آنجا متقاضی وجود ندارد؛ بنابراین باید با تکمیل این واحدها، از هدر رفت سرمایه ملی جلوگیری شود. علاوه بر این بیش از 2 هزار و 500 باب مدرسه در مسکن مهر خوزستان موردنیاز است.

    وی ادامه داد: برای اتمام پروژه مسکن مهر در کشور به بیش از 100 هزار میلیارد ریال بودجه نیاز است که این رقم شامل 40 هزار میلیارد ریال در بخش خدمات زیربنایی است. باید توجه داشت استان‌هایی که مدیران فعال و پیگیری دارند موفق خواهند بود و نتیجه خواهند گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار