مدیران خودروعصر اعتبار

فرسودگی ۷۰ درصد از بیمارستان های تهران

عصر ساختمان- سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: زمان آن رسیده که در جهت تمرکز زدایی از پایتخت به هر نحوی مانند انتقال پایتخت سیاسی یا اقتصادی گام های جدی برداشته شود.

فرسودگی ۷۰ درصد از بیمارستان های تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، احمد همتی، با بیان اینکه مقاوم سازی بیمارستان ها و مراکز درمانی پایتخت برای کاهش خسارات ناشی از زلزله باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: با منابع و بودجه دولتی نمی توان نوسازی و مقاوم سازی بیمارستان های فرسوده و غیراستاندارد را تحقق بخشید بلکه بخشی از این منابع را باید دولت و بخشی نیز از سوی بخش خصوصی تامین شود تا در زمان بحران بتوان به نحو شایسته به مصدومان خدمات رسانی کرد.

    60 تا 70 درصد بیمارستان های پایتخت فرسوده هستند

    نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه 60 تا 70 درصد بیمارستان های پایتخت فرسوده هستند، افزود: در گفت و گویی که با رییس سازمان مدیریت بحران کشور داشتیم وی به ایجاد بیمارستان‌های صحرایی و سیار برای خدمات رسانی به مصدومان در زمان بحران اشاره کرد البته وزارت بهداشت نیز باید همکاری لازم را برای تحقق این مهم داشته باشد.

    وی با تاکید بر لزوم ایجاد بیمارستان‌های صحرایی و سیار در حاشیه پایتخت برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان در زمان بحران، تصریح کرد: همچنین باید مکان‌های اضطراری برای اسکان مردم جانمایی و همچنین با تعبیه انبارهایی امکانات اولیه و مواد غذایی در آنها دپو شود.

    تمرکززدایی مهمترین راهکار پیشگیری از خسارات زلزله

    این نماینده مردم در مجلس دهم، مهمترین راهکار پیشگیری از خسارات در زمان زلزله را تمرکز زدایی دانست و افزود: این طرح سال ها در پایتخت مطرح است اما به صورت جدی پیگیری نشده است؛ تهران با این حجم بالای جمعیت در زمان بحران با مشکل مواجه می شود کما اینکه در حال حاضر نیز با مشکلاتی نظیر آلودگی هوا، ترافیک و سایر بحران ها دست و پنجه نرم می کند.

    برای تمرکز زدایی پایتخت باید فکر اساسی شود

    همتی با بیان اینکه برای تمرکز زدایی پایتخت باید فکر اساسی شود، تصریح کرد: در حال حاضر زمان آن است که در جهت تمرکز زدایی از پایتخت به هر نحوی مانند انتقال پایتخت سیاسی یا اقتصادی اقدام جدی شود.

    طی 4 سال اخیر 20 هزار تخت به تخت های بیمارستانی افزوده شد

    نماینده مردم سمنان در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه طی 4 سال اخیر 20 هزار تخت به تخت های بیمارستانی افزوده شد، افزود: اضافه شدن این تعداد تخت با وضعیت فعلی اقتصادی کشور اقدام شایسته ای است که وزارت بهداشت انجام داده است.

    برنامه ریزی برای صرفه جویی در منابع حوزه سلامت و تامین منابع پایدار

    سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان جلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بتوان در جهت رفع اختلافات بودجه ای، درآمد هزینه‌ها و اجرای قوانین مصوب گام برداشت وزارت بهداشت می تواند تعداد تخت‌های بیمارستانی را افزایش دهد؛ البته برنامه‌ریزی ما برای سال 97 صرفه جویی در منابع حوزه سلامت و تامین منابع پایدار است که با این اقدام اجرای طرح‌ها و پروژه های بهداشتی و درمانی کشور مانند مقاوم سازی بیمارستان‌ها، افزایش تخت‌ها و بهبود وضعیت اورژانس سریع‌تر تحقق یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو