مدیران خودروعصر اعتبار

آیا خرید آپارتمان در صادقیه‌ گزینه مناسبی برای زنان خانه‌دار است؟

عصر ساختمان- بخش عظیمی از جمعیت زنان کشور را زنان خانه‌دار تشکیل می‌دهند. برای زنان خانه‌دار به هنگام خرید ملک، محله باید ویژگی‌ها و امکاناتی داشته باشد که خواسته‌های آنان را تامین کند.

آیا خرید آپارتمان در صادقیه‌ گزینه مناسبی برای زنان خانه‌دار است؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرآنلاین، می‌توان گفت محله صادقیه تا حدودی دارای این خصوصیات است بنابراین خرید آپارتمان در صادقیه یا خرید خانه در صادقیه یکی از گزینه‌های مناسب برای زنان خانه‌دار به شمار می‌رود.

    یکی از ویژگی‌های زندگی و خرید خانه و آپارتمان در صادقیه امکان تامین مایحتاج روزمره زندگی بدون نیاز به خروج از محله است. در این محله انواع فروشگاه‌های ‌اغذیه‌فروشی، بازار میوه و تره‌بار و یکی از ساختمان‌های اصلی فروشگاه شهروند قرار دارد که به اهالی و به ویژه زنان خانه‌دار این فرصت را می‌دهد که در کم‌ترین زمان و به سهولت ملزومات روزمره خانه را تامین کنند. در محدوده منطقه حدود 10 بازار و میدان میوه و‌ تره‌بار وجود دارد که در برخی از آنها مانند میدان صادقیه گل وگیاه نیز به شهروندان عرضه می‌شود. وجود دفاتر مختلف خدمات الکترونیک و شعبه‌های متعدد بانک‌ها از دیگر مزایای محله صادقیه است.

    مراکز خرید و فروشگاه‌‌های پوشاک سراسر حد فاصل فلکه اول و فلکه دوم صادقیه را در بر گرفته‌اند. پوشاک، کیف و کفش، لوزم آرایشی و بهداشتی بخش عمده محصولات این فروشگاه‌ها را تشکیل می‌دهد. مجتمع بزرگ آلومینیومی گلدیس از شناخته‌شده‌ترین این مراکز است که 13 طبقه دارد و در ضلع جنوب شرقی میدان دوم آریاشهر واقع است. فروشگاه‌های این مجتمع در زمینه فروش پوشاک، کیف و کفش فعالیت می‌کنند و قیمت مناسبی دارند، به همین دلیل از مناطق مجاور و دیگر نقاط تهران مشتری جذب می‌کند. همین مراکز خرید یکی از مهم ترین عوامل برای خرید خانه در صادقیه است.

    مرکز خرید تهرانی مورد دیگری است که به طور کلی مخصوص پوشاک است و اجناس آن تا 90 درصد شامل انواع البسه زنانه از کفش تا شال و روسری است. بنابراین اکثر مراجعین این مرکز خرید را زنان تشکیل می‌دهند در کنار صنف پوشاک، مغازه‌های دیگری مانند لوازم آرایشی بهداشتی، طلا و جواهر، مواد غذایی و کافی شاپ دایر هستند. در محله صادقیه آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی متعددی برای خدمات‌رسانی به زنان واقع شده است، که برخی از آنها جدیدترین خدمات پوستی و زیبایی را نیز ارائه می‌دهند.

    امروزه بسیاری از خانواده‌های طبقه متوسط ایرانی، آموزش حداقل یک زبان خارجی یا نوازندگی یک ساز را برای فرزندان خود ضروری می‌دانند. از طرفی دردسر رفت و آمد فرزندان به این کلاس‌ها عموما بر دوش زنان خانه‌دار و بسیار زمان‌بر است. وفور انواع موسسات آموزش زبان‌های خارجی و آموزشگاه‌های موسیقی و ... در محله صادقیه، کار را برای اهالی محله که عموما از قشر متوسط جامعه هستند، بسیار آسان کرده است. نه تنها فرزندان، بلکه مادران شاغل و خانه‌دار هم می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند.

    فراهم کردن امکانات فعالیت‌های جمعی خارج از محدوده خانه، به سلامت فیزیکی و روانی زنان کمک می‌کند. زنان ایرانی در حوزه اوقات فراغت با محرومیت مواجه هستند، مطالعات نشان می‎دهند که زنان بیشتر تمایل دارند اوقات فراغت خود را در محیط‌های سربسته بگذرانند. در این زمینه زنان خانه‌دار وضعیت بدتری دارند. در محله صادقیه استخر، مجموعه‌ها و باشگاه‌های ورزشی (برای مثال استخر موج خورشید و باشگاه بدنسازی صادقیه ویژه بانوان) وجود دارند اما تعداد فرهنگسرا‌ها، فضاهای سبز و بوستان‌ها نسبت به جمعیت محله محدود است. شهرداری تهران احداث مجموعه ورزشی چند منظوره و استخر، تجهیز ساختمان سرای محله، احداث فضای سبز و بوستان در این محله را در سال 95 در دستور کار خود قرار داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار