مدیران خودروعصر اعتبار

فرار نکن؛ زلزله فیلم هالیوودی نیست

عصر ساختمان- امروز چهارشنبه که از خواب بیدار شدم متوجه زلزله ۴.۲ ریشتری کرج شدم. اما نکته عجیب برای من مصدومیت ۴۶ نفر در این زلزله خفیف بود، مصدومانی که در هنگام فرار حادثه دیده بودند. این اتفاق در زلزله هفته گذشته نیز افتاده بود و ۷۵ نفر هنگام فرار مصدوم شده بودند.

فرار نکن؛ زلزله فیلم هالیوودی نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از بیمه ایران، اما چرا این همه مصدوم برای فرار؟ حتما یکی از دلایل اصلی آن آموزش ندیدن ما برای شرایط بحرانی است. واقعیت این است که ما نمی‌دانیم در شرایط وقوع زلزله چه رفتاری داشته باشیم و چگونه از خود و نزدیکان‌مان مراقبت کنیم و در غیاب این آموزش‌ها ما به داشته‌های ذهنی خود رجوع می‌کنیم و اولین داشته ذهنی ما فیلم‌هایی است که دیده‌ایم.

    در فیلم‌های هالیوودی مردم هنگام وقوع زلزله همه در حال فرار هستند. ما نیز چنین کاری می‌کنیم. بعد از آن به فروشگاه‌ها هجوم می‌آورند برای آب و غذا و ما هم چنین کاری می‌کنیم. صف‌های پمپ بنزین تشکیل می‌شود و ما هم چنین کاری می‌کنیم. با سرعت از شهر فرار می‌کنند و ما هم چنین می‌کنیم. اما در واقع ما نباید هیچ‌کدام از این کارها را انجام دهیم.

    هنگام زلزله قبل از فرار به بیرون باید به نزدیک‌ترین نقاط امنی که قبلا در خانه پیدا کرده‌ایم برویم. کنار ستون‌ها و کنار تخت‌خواب یا میز (زیر میز نه کنار میز)، در راه روها که سقف‌های باریک‌تری دارند، کنار دیوارهای داخلی خانه و … .

    بعد از کاهش لرزه‌ها و هنگامی که از شدت آن کاسته شد و توانستیم بدون مشکل راه برویم با احتیاط به سمت راه پله‌ها برویم و از ساختمان خارج شویم.

    در فضای باز منتظر پس لرزه‌ها باشیم و اگر خودرو ما در پارکینگ است آن را به خیابان ببریم. به دور از تیرهای چراغ برق و ساختمان‌های بزرگ. دوردور کردن در شهر اصلا به صلاح نیست. هم‌چنین با سرعت نرانیم چون در صورت وقوع زلزله و یا پس لرزه، سرعت موجب انحراف و تصادف ما می‌شود.

    هنگام زلزله، پمپ بنزین‌ها یکی از خطرناک‌ترین نقاط شهر هستند. بی دلیل به سمت پمپ بنزین‌ها هجوم نبریم. وقتی با 10 لیتر بنزین می‌توانیم حداقل 100 کیلومتر رانندگی کنیم چرا حرص بزنیم.

    به فروشگاه‌ها برای خرید آب و مواد غذایی هجوم نبریم. یک بطری آب چندین ساعت ما و خوانواده ما را بس است.
    خلاصه مطمئن باشید شرایط زلزله واقعی با فیلم‌ها متفاوت است.
    نمایندگی 6761 بیمه ایران با ارسال رایگان بیمه‌نامه زلزله در تمام نقاط تهران آماده ارائه خدمات است.

    برای تمدید یا آگاهی از قیمت بیمه آتش‌سوزی و زلزله خود با 77286744 تماس بگیرید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو