مدیران خودروعصر اعتبار

کنترل کیفی ۴۰۰ پروژه عمرانی در استان تهران

عصر ساختمان- مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران بیان کرد: کنترل کیفی ۴۰۰ پروژه عمرانی در حوزه‌های مختلف آزادراه، ریل، فرودگاه، سد و راهسازی توسط آزمایشگاه انجام می‌شود.

کنترل کیفی ۴۰۰ پروژه عمرانی در استان تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، بهرام سهرابی امروز در نشست خبری اظهار داشت: نگاه ویژه به کنترل کیفی در پروژه‌های عمرانی و افزایش سطح کیفیت پروژه‌ها دستاوردی مطلوب برای ماندگاری پروژه‌ها به دنبال دارد و از هدررفت بودجه‌های عمرانی که بابت بازسازی مجدد هزینه می‌شود، جلوگیری می‌کند.

    وی افزود: ضرورت دارد به سمتی برویم تا مرجعی تخصصی برای نظارت بر فعالیت‌ آزمایشگاه‌های بخش خصوصی حاضر در پروژه‌های عمرانی به وجود آید و حاکمیتی شدن شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کمک شایانی در این باره دارد.

    مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران ادامه داد: اداره کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران در راستای اهداف و مأموریت‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک که کنترل و ارتقای کیفیت در پروژه‌های عمرانی کشور در زمینه انجام خدمات آزمایشگاهی نظیر مطالعات ژئوتکنیک، قیر، آسفالت، بتن، آزمایشگاه فیزیکی، مصالح ساختمانی، کالیبراسیون و غیره در قالب شش شعبه شهرستان و 25 واحد محلی مستقر و نسبت به ارائه خدمات فنی در سطح استان تهران فعالیت می‌کند.

    سهرابی گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از ارگان‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی و دانش‌بنیان است.

    وی افزود: رسالت کار ما ارزیابی کیفی پروژه‌های عمرانی همراه با آزمایشات طبق استانداردهای بین‌المللی است.

    مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران اضافه کرد: گستردگی کار آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در سطح کشور با ایجاد شعبات در شهرستان‌ها و حضور در پروژه‌های مهم مشخص است.

    سهرابی از ورود آزمایشگاه‌ فنی و مکانیک به پروژه‌های آزادراهی،ریلی، جاده‌ای، ساخت سد، باند فرودگاه و غیره اشاره کرد و گفت:‌ در سطح استان تهران حدود 400 پروژه دولتی و خصوصی توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کنترل می‌شود.

    وی افزود: برخی از این پروژه‌ها شامل قطعه یک آزادراه تهران - شمال، قطعات سه و چهار کنارگذر جنوبی تهران، خطوط یک، سه و 6 متروی تهران، باند فرودگاه امام خمینی (ره) و باند فرودگاه مهرآباد، سد نمرود و پروژه‌های شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) است.

    مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران تأکید کرد: آزمایشگاه با استقرار در محل اجرای پروژه و همچنین در پنج ایستگاه با تعداد نیروهای انسانی مورد نیاز فعالیت می‌کند و کنترل کیفی به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود

    سهرابی با اشاره به استقرار آزمایشگاهی نوین در آزادراه تهران - شمال گفت: تجهیزات در قطعه یک این آزادراه مستقر کرده‌ایم، تا کنترل کیفی رویه‌های بتنی که قرار است اجرا شود را کنترل کنیم.

    وی اضافه کرد:‌ در صورت تشخص نبود کیفیت و مشکلات پروژه، مشکلات را به دستگاه‌های نظارتی بابت رفع آنها معرفی می‌کنیم.

    مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران با بیان اینکه حدود دو سال است که در پروژه آزادراه تهران - شمال حضور داریم، گفت:‌در حوزه شهر جدید پردیس نیز آزمایشگاه‌های کنترل کیفی را انجام می‌دهیم.

    سهرابی ادامه داد: از مهم‌ترین آزمایش‌هایی که در قطعه یک آزادراه تهران - شمال در حال انجام است می‌توان به مطالعات ژئوتکنیک و آزمایش‌های مهندسی خاک، تعیین مقاومت فشاری بتن تازه، تعیین تراکم نسبی خاک به روش سندباتل، آزمایش‌های مقاومتی کششی میلگرد، آزمایش مرغوبیت مصالح سنگین، کنترل عملیات اجرایی روسازی بتنی، آزمایش دوام مصالح تثبیت شده با سیمان و آزمایش‌های واتراستاپ اشاره کرد.

    وی افزود: از فعالیت‌هایی که در قطعه چهار آزادراه کنارگذر جنوبی تهران توسط آزمایشگاه انجام شده است می‌توان به مواردی نظیر آزمایش‌های مورد نیاز دستگاه نظارت جهت کنترل عملیات اجرایی اشاره کرد.

    مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران گفت: حدود 28 ماه است که در قطعه چهار آزادراه کنارگذر جنوبی تهران که قرارگاه خاتم پیمانکاری آن را برعهده دارد، مستقر هستیم.

    سهرابی ادامه داد: تاکنون بیش از 5500 آزمایش کنترل عملیات خاکی، هزار آزمایش کنترل عملیات آسفالت، سه هزار آزمایش کنترل عملیات بتن و هزار آزمایش دانه‌بندی در قطعه چهار آزادراه کنارگذر جنوبی تهران انجام داده‌ایم.

    وی افزود: همچنین در قطعه سوم این آزادراه هم‌اکنون کنترل کیفی عملیات بتنی، خاکی و آسفالتی و ارائه انواع طرح‌های اختلاط بتن و آسفالت توسط آزمایشگاه در حال انجام است.

    مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران با بیان اینکه در حوزه فرودگاهی نیز فعالیت کنترل کیفی انجام می‌دهد، بیان داشت:‌ کنترل کیفی پروژه‌های عمرانی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، کنترل کیفی پروژه احداث ترمینال سلام و کنترل کیفی پروژه‌های عمرانی فرودگاه مهرآباد از اهم پروژه‌ها در بخش فرودگاهی است.

    سهرابی اضافه کرد: پروژه احداث خط سوم متروی تهران، خط ششم مترو و توسعه جنوبی خط یک متروی تهران از مواردی است که آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در آنها حضور دارد.

    وی یادآور شد: کنترل کیفی پروژه‌های راهسازی و راهداری استان تهران، کنترل پروژه‌های عمرانی قوه قضاییه و دادگستری تهران و نظارت عالیه بر آزمایشگاه‌های خصوصی از دیگر فعالیت‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار