مدیران خودروعصر اعتبار

الزام شهرداری تهران به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر

عصر ساختمان- رئیس مرکز مدیریت محیط زیست شهرداری تهران از الزام شهرداری تهران به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر" بر اساس مصوبه سال ۹۴ خبر داد و گفت: به زودی کمیته مشترکی برای تدوین دستورالعملی جهت اجرایی شدن الزامات تشکیل خواهد شد.

الزام شهرداری تهران به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، نشست مشترک صدرالدین علیپور رئیس مرکز مدیریت محیط زیست شهرداری تهران و مهدی حجت معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با هدف بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان‌ها و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر برگزار شد.

    مهدی حجت معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران  در این نشست ضمن استقبال از برنامه‌های پیش‌بینی شده و اعلام حمایت همه جانبه از طرح‌های این مرکز، گفت: زندگی شهروندان وابسته به محیط زیست است بنابراین توجه به این موضوع در حل معضلات و مشکلات شهری حائز اهمیت است.

    وی ادامه داد: برای رسیدن به توسعه پایدار شهری ایجاد یک الگوی مناسب بسیار کمک کننده خواهد بود، در این راستا باید از شعار گذر و به عمل برسیم.

    حجت با اشاره به اهمیت بحث پایلوت پروژه‌ها افزود: بعضی از محلات شهر تهران پتانسیل بسیار مطلوبی جهت تبدیل شدن به یک الگوی مناسب را دارند که باید با یک بررسی و شناسایی دقیق این محلات انتخاب شوند.

    معاون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران  در ادامه با تاکید بر لزوم ایجاد امید در شهروندان و گفتگو با آن‌ها، یادآور شد: در نهایت پس از رسیدن به نتایج مطلوب و مورد انتظار در این الگوها میتوانیم آن‌ها را به صورت یک نمایشگاه در معرض دید عموم قرار دهیم و شاخص‌های یک شهر پایدار را به آن‌ها معرفی و در مسیر ارتقای کیفیت زندگی در شهر تهران، مشارکت آن‌ها را به صورت کاملاً آگاهانه و داوطلبانه جلب کنیم.

    در ادامه نشست، صدرالدین علی پور رئیس مرکز مدیریت محیط زیست شهرداری تهران با تاکید بر اینکه محیط زیست یک موضوع فرابخشی است، گفت: با توجه به مسائل و مشکلات محیط زیستی موجود در شهر تهران نیاز به همکاری همه سازمان‌ها و ارگان‌ها مانند معاونت شهرسازی و معماری، حمل و نقل و ترافیک و .... است.

    وی با اشاره به سهم 40 درصدی ساختمان‌ها در اتلاف انرژی اظهار کرد: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری یکی از مهمترین بخش‌هایی است که می‌تواند در بهینه سازی مصرف انرژی با پیگیری و نظارت دقیق در اجرای مبحث 19 مقررات ملی ساختمان موثر باشد.

    علی‌پور با تاکید بر ضرورت ایجاد یک کمیته مشترک گفت: باید طی نشست‌های تخصصی مشترک اصول و شاخص‌های شهر پایدار به صورت دقیق و تخصصی طرح ریزی شود.

    رئیس مرکز مدیریت محیط زیست شهرداری تهران افزود: استفاده از طرح‌ها و سازوکارهای تشویقی برای سازندگان ساختمان‌ها مانند رتبه بندی ساختمان‌ها جهت استفاده از سیستم های بهینه سازی انرژی و بهره گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی بسیار کارآمد خواهد بود.

    وی گفت: تنظیم یک مکانیسم اجرایی در خصوص اجرایی شدن بهینه سازی مصرف انرژی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در ساختمان‌ها با پیش بینی مشوق‌های قانونی لازم برای جلب مشارکت‌های مردمی بسیار ضروری است که این امر با مشارکت همه بخش‌ها صورت خواهد گرفت.

    همچنین در این نشست مقرر شد تا براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر"الزام شهرداری تهران به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر" در سال 1394 و مبحث 19 مقررات ملی ساختمان کمیته مشترکی تشکیل و دستورالعملی برای اجرایی شدن الزامات و ضوابط بهینه سازی مصرف انرژی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در ساختمان تدوین شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار